  • 1. Data: 2015-02-15 08:13:21
    Temat: Problem z logowaniem się do serwisu BIK
    Od: bsz <s...@g...com>

    Próbuję pobrać swój aktualny raport z BIK. Mam swoje konto od blisko 2 lat i
    wykupiony abonament, ale nie mogę się dzisiaj zalogować na swoje konto, a system nie
    generuje żadnego komunikatu błędu tylko przekierowuje mnie z powrotem na stronę
    logowania.

    Czy też macie problem z logowaniem się do serwisu BIK i jest jakiś większy problem z
    systemem?

  • 2. Data: 2015-02-15 08:21:28
    Temat: Re: Problem z logowaniem się do serwisu BIK
    Od: Darek <n...@p...maila.pl>

    W dniu 2015-02-15 08:13, bsz pisze:
> [...]
    logowania.

    > Czy też macie problem z logowaniem się do serwisu BIK i jest jakiś większy problem

    Też mam problem

    Darek

  • 3. Data: 2015-02-15 15:19:00
    Od: Darek <n...@p...maila.pl>

> [...]
    logowania.

    > Czy też macie problem z logowaniem się do serwisu BIK i jest jakiś większy problem

    Już działa

    Swoją drogą BIK leci w kulki. Udostępnianie raportu ustawowego trwa
    prawie miesiąc

    Darek

  • 4. Data: 2015-02-15 16:26:08
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2015-02-15 o 08:13, bsz pisze:
> [...]
    logowania.

    > Czy też macie problem z logowaniem się do serwisu BIK i jest jakiś większy problem

    Dzięki za przypomnienie.
    Jakoś tak na początku roku składałem wniosek i termin był analogicznie
    długi, więc zapomniałem.

    Te łosie nie wysyłaja maila, że informacja została udostępniona.

    --
    Pete

  • 5. Data: 2015-02-15 18:12:31
    Od: tom <t...@n...wp.pl>

    W dniu 2015-02-15 o 15:19, Darek pisze:

    > Już działa
    >
    > Swoją drogą BIK leci w kulki. Udostępnianie raportu ustawowego trwa
    > prawie miesiąc
    >
    > Darek

    Jakiś rok temu Inofrmacja Ustawowa była udostępniana szybko, tego samego
    dnia lub następnegow serwisie bik.pl. Później nastała era płatnych
    abonamentów i teraz trzeba czekać miesiąc od złożenia zapytania w
    serwisie bik.pl na udostępninie raportu. Nawiasem mówiąc w ten sposób
    motywują klientów do wykupienia usług :/

  • 6. Data: 2015-02-15 19:53:02
    Od: gral <n...@e...pl>

    W dniu 2015-02-15 o 18:12, tom pisze:

> [...]
    > serwisie bik.pl na udostępninie raportu. Nawiasem mówiąc w ten sposób
    > motywują klientów do wykupienia usług :/

    Należałoby chyba zainteresować tym GIODO...

  • 7. Data: 2015-02-15 20:36:16
    Od: Darek <n...@p...maila.pl>

    W dniu 2015-02-15 19:53, gral pisze:

    > Należałoby chyba zainteresować tym GIODO...

    Bardziej KNF

    Darek

  • 8. Data: 2015-02-15 21:56:27
    Od: gral <n...@e...pl>

    W dniu 2015-02-15 o 20:36, Darek pisze:

    > Bardziej KNF

    To przepisy ustawy o ochronie danych osobowych nakazują BIK-owi
    bezpłatne raporty raz na pół roku.
    I to właśnie GIODO wydał swego czasu decyzję zakazującą BIK-owi
    pobierania za to opłat.

    www.giodo.gov.pl/plik/id_p/1213/j/pl/

    Niestety w tej decyzji można wyczytać, że wspomniany przepis nakazuje
    BIK-owi udostępnić dane w ciągu... 30 dni. Zatem nic nie wskóramy.
    Ja mam akurat wykupiony abonament, ale w ramach protestu już go nie
    przedłużę.

  • 9. Data: 2015-02-17 14:35:50
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    gral <n...@e...pl> writes:

> [...]
    > BIK-owi udostępnić dane w ciągu... 30 dni. Zatem nic nie wskóramy.
    > Ja mam akurat wykupiony abonament, ale w ramach protestu już go nie

    To może ja napiszę, co wysłałem do GIODO (przez ePUAP):

    --8<---------------cut here---------------start------------->8---
    Dzień dobry.
    Zgodnie z Art 32. ust 5 Ustawy o ochronie danych osobowych każda osoba
    ma prawo, raz na 6 miesięcy uzyskać informacje nt. danych jej
    dotyczących. Niestety Biuro Informacji Kredytowej samowolnie wydłużyło
    ten termin do 6 miesięcy + 10 dni (a niewykluczone że do 6 miesięcy i 30
    dni, czyli prawie 7 miesięcy)

    Uzasadnienie:
    Biuro informacji Kredytowej udostępniło możliwość wnioskowania o swoje
    dane za pośrednictwem Internetu (https://www.bik.pl/logowanie) przy czym
    1. wniosek o dane można złożyć 6 miesięcy po UDOSTĘPNIENIU
    wcześniejszego raportu "Informacja ustawowa", a nie 6 miesięcy po
    ZŁÓŻENIU WNIOSKU
    2. Z uzyskanych przeze mnie informacji wynika, że generowanie informacji
    ustawowej trwa 10 dni - tak przynajmniej wynika z czasów uzyskania moich
    raportów i raportów paru znajomych osób (nawiasem mówiąc, można odnieść
    wrażenie, że jest to celowe opóźnienie wprowadzone przez BIK)

    Zestawiając punkty 1 i 2 nietrudno zauważyć, że jest niemożliwe złożenie
    wniosku o dane częściej niz 6miesiecy i 10 dni.
    A w przypadku gdy BIK stwierdzi, że chce w pełni wykorzystać termin
    wynikający z Art. 33 Ustawy (czyli 30 dni) to czas między kolejnymi
    zapytaniami nie będzie mógł być krótszy niż 6 miesięcy i 30 dni
    --8<---------------cut here---------------end--------------->8---

    Teraz można sie śmiać z mojej naiwności.

    KJ

  • 10. Data: 2015-02-17 14:48:59
    Od: wiatrak <w...@y...pl>

    > Teraz można sie śmiać z mojej naiwności.

    Spoko. Ja też nieraz piszę w beznadziejnych sprawach. Wczoraj
    napisałem do Poczty Polskiej skargę na kuriera z pocztexu. Śledziłem w
    czwartek paczkę na stronie PP i czekałem jak idiota na kuriera. Nie
    pojawił się wcale. Ani w czwartek, ani w piątek. A w sobotę rano
    dostałem smsa, że kurier zostawił paczkę na poczcie bo nie zastał
    adresata. Odebrać mogłem dopiero w poniedziałek. A zawartość przesyłki
    potrzebna mi była już w weekend.
    Napisałem, choć nie liczę na to, że to coś da.
    Ale napisałem i już. Każdy powinien reagować na dziadostwo.