  • 1. Data: 2006-01-26 20:01:03
    Temat: Premia gwarancyjna z książeczki mieszkaniowej - pytanie
    Od: "Przemolo" <p...@g...pl>

    Była sobie osoba, która od 1983 roku przez 10-11 lat miała wpłacane
    pieniądze na książeczkę mieszkaniową. Na książeczce podczas ostatniej wpłaty
    było ok. 1 260 000zł (milion dwieście sześćdziesiąt tysięcy starych zł).
    Obecnie kupiła sobie mieszkanie na rynku wtórnym (właściwie połowę, bo akt
    spisny jest na dwie osoby nie będące jeszcze w związku małżeńskim).
    PKO napisał, że tej osobie nie należy się premia gwarancyjna, chyba, że w
    ciągu 3 miesięcy wstapi w związek małżeński.

    Chciałbym się dowiedzieć ile mniej-więcej byłoby tej premii, a ile byłoby
    pieniędzy z samej ksiażeczki (bez premii)? Czy ktoś się orientuje?

    Czy w ogóle bank ma racje? nie ma jakichś okoliczności "łagodzących"? ;)

  • 2. Data: 2006-01-26 20:08:07
    Od: "Łukasz" <l...@i...pl>

    > Chciałbym się dowiedzieć ile mniej-więcej byłoby tej premii, a ile byłoby
    > pieniędzy z samej ksiażeczki (bez premii)? Czy ktoś się orientuje?
    >
    > Czy w ogóle bank ma racje? nie ma jakichś okoliczności "łagodzących"? ;)
    Ciezko powiedzieć ile tej premii mogłoby być. Daj książeczke do wyceny - raz
    PKO zrobi to za darmo, potem trzeba płacić - cos mi sie kojarzy ze kolo
    20-30 pln.
    Okolicznosci łagodzace są tylko jesli kupujesz to mieszkanie z 2 osobą na
    rynku pierwotnym i jesteś niejako inwestorem - wpłacasz np. developerowi
    pieniądze w miarę postepu budowy domu. Wtedy premia gwarancyjna się nalezy,
    w innym wypadku nie.
    Pozdro
    Łukasz

  • 3. Data: 2006-01-26 20:17:39
    Od: "Przemolo" <p...@g...pl>

    Użytkownik "Łukasz" <l...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Ciezko powiedzieć ile tej premii mogłoby być. Daj książeczke do wyceny -
    > raz PKO zrobi to za darmo, potem trzeba płacić - cos mi sie kojarzy ze
    > kolo 20-30 pln.

    No oni niby zrobili wycene ale w wystosowanym do tej osoby piśmie nic o
    kwocie nie wspomnieli.
    Chciałby po prostu wiedzieć czy to duża kwota by była czy raczej marne
    grosze... - interesuje mnie rząd wielkości - nie wiem; 100, 1000, 10 000zł?

  • 4. Data: 2006-01-26 20:27:38
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Przemolo wrote:

    > No oni niby zrobili wycene ale w wystosowanym do tej osoby piśmie nic o
    > kwocie nie wspomnieli.
    Wstąp z książeczką do pko to ci policzą.

    > Chciałby po prostu wiedzieć czy to duża kwota by była czy raczej marne
    > grosze... - interesuje mnie rząd wielkości - nie wiem; 100, 1000, 10 000zł?

    rzędu 1000 - 2000

  • 5. Data: 2006-01-27 15:25:42
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

    Patrze, patrze a tu Przemolo porozsypywal nastepujace haczki:
    > Chciałbym się dowiedzieć ile mniej-więcej byłoby tej premii, a ile
    > byłoby pieniędzy z samej ksiażeczki (bez premii)? Czy ktoś się orientuje?
    Ja mialem zbierana kase przez bodajze od '85 do '91r (jakos tak), na
    koniec wyszlo ze mam rowny milion (czyli 100zl na dzisiejsze pieniadze).
    PKO wyliczylo ze wszystkiego dostane ok 2500zl (ale nie pamietam ile
    odsetek a ile premii)
    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl