  • 1. Data: 2003-06-15 19:11:20
    Temat: Poradzcie dobrzy ludziska ...
    Od: "Xyloo" <x...@o...pl>

    Moj bank mnie doi i podjąlem decyzje o zmianie. Przeczasalem juz dokladnie
    archiwa tej grupy, zapoznalem sie z ofertami i regulaminami potencjalnych
    bankow, wiem czego potrzebuje ... a jednak nie widze jakiegos zdecydowanego
    lidera. Z doswiadczenia roniez wiadomo ze to co jabardziej uciazliwe jest
    sprytnie ukryte i wychodzi dopiero w "praniu".

    Nie mam dostepu do bankomatu Euronetu wiec w gre wchodza banki ktore maja
    dostep do bankomatow PKO SA, PKO BP, Bank Slaski i BZWBK. Nie potrzebuje
    jakis fajerwerkow, wystarczy niska oplata za prowadzenie i przelewy ktorych.
    Oprocentowanie jest drugorzedne a reszta nie potrzebna.
    Rozwazam wiec pomiedzy
    BZWBK24
    Nordea
    Inteligo
    Lukas Bank
    i ING BANK

    Z dyskusji w archiwum wynika ze warto brac pod uwage Inteligo i Lukas Bank,
    ewentualnie Nordea, choc malo sie o tym banku wypowiadano.
    Pozatym Nordea ma drogi token a w Lukas Banku token juz za 3zl. Inteligo
    znowu bierze oplaty za rozne operacjie i nie wiadomo co wkrotce jeszcze
    wymysla ??

    Przydalo by sie rowiez jakies potwierdzenie dokonania przelewu zeby miec
    dowod w razie czego.

    Moze ktos chcialby podzielic sie swoimi uwagami, lub cos doradzic ???
    Z gory wielkie dzieki
    pozdrawiam
    Xyloo

  • 2. Data: 2003-06-15 19:58:37
    Temat: Re: Poradzcie dobrzy ludziska ...
    Od: kwarez <k...@p...fm>

    Dnia 2003-06-15 21:11, Użytkownik Xyloo napisał:
    > BZWBK24
    > Nordea
    > Inteligo
    > Lukas Bank
    > i ING BANK

    Z tego samego powodu rozwazam zmiane BZWBK na jakis inny bank .... :)

    Pozdrawiam

    Arek

  • 3. Data: 2003-06-15 20:29:25
    Od: "eha" <e...@o...pl>

    Witam,

    Proponowałbym Lukas e-konto bez tokena ( jeden zdefiniowany przelew do
    innego banku - tu polecałbym ostatni hit -VWbank.)

    Zalety : Lukas - możliwość wpłat w oddziale ,

    VWbank - wszystkie podstawowe operacje bezpłatne
    , bezpłatna karta i token,
    bezpłatne wypłaty we wszystkich !!! bankomatach
    w Polsce ( niestety od 400 zł w górę - mniejsze sumy opłata 1,5 zl ),
    do tego jeszcze oprocentowanie akt. 4,6%.

    Całość całkowicie bezpłatna (zakładam , że oprocentowanie rachunku
    pokryje okazjonalne wypłaty w bankomatach poniżej 400 zł ),
    przy dużej funkcjonalności - przy korzystaniu z Internetu of course.

    pozdrawiam

    eha

  • 4. Data: 2003-06-15 20:43:20
    Od: Marcin Kasperski <M...@a...waw.pl>

> [...]
    > jednak nie widze jakiegos zdecydowanego lidera. Z doswiadczenia
    > roniez wiadomo ze to co jabardziej uciazliwe jest sprytnie ukryte i

    Uczciwie? Wybierz sobie z powyższych dwa lub trzy, załóż w nich konta,
    poużywaj te dwa-trzy miesiące (wynagrodzenie możesz jeszcze przez ten
    czas brać tam gdzie dotąd i przlewać samemu dalej) po czym zdecyduj
    sam co zostawiasz a co zamykasz. Gusta naprawdę się różnią, potrzeby
    też.

    Parę stosunkowo mniej oczywistych uwag do powyższych banków:
    - z WBK o ile słyszałem są problemy 'terminowościowe' (między
    'wyjściem' przelewu a jego zaksięgowaniem potrafi upłynąć nawet
    kilka dni - dotyczy tak przelewów do Ciebie, jak przelewów które
    wysyłasz), Inteligo i ING są tu w porządku, o Nordei i Lukasie nie
    wiem
    - internetowa aplikacja ING to dość straszliwy aplet javowy, jest to
    bardzo wybredne jeśli chodzi o wykorzystywaną przeglądarkę i kłopotliwe
    przy wolnym łączu, cała reszta zdaje się wypada tu lepiej, ponadto
    ogólnie aplikacje internetowe dośc istotnie się różnią i tu naprawdę
    warto zobaczyć i przymierzyć się samemu co jest najwygodniejsze
    - Lukas obsługuje karty za pośrednictwem WBK, stąd różne opóźnienia
    przy informacjach o transakcjach karcianych, dłuższe terminy
    zastrzegania itp, ponadto ogólnie system Lukasa nie prezentuje
    wszystkich danych od razu, inteligo i ING na pewno są pod tym względem
    w porządku, Nordea chyba też, WBK nie wiem
    - oferta typu karty kredytowe/debety/kredyty jest zdecydowanie
    nierówna (chyba najlepiej wypada Lukas, w inteligo obecnie w ogóle
    nie ma takiej oferty, reszta pomiędzy)
    - (...)

    PS Zdaniem coraz większej ilości osób, stosunkowo warto mieć dwa różne
    konta równocześnie (ot, choćby dla głupich bytowych spraw - np. psuje
    ci się karta to możesz używać drugiej do czasu utrzymania duplikatu,
    blokuje ci się konto przez pomyłki w haśle to masz zapasową
    drogę...). Można kombinować tak, by jedno z tych kont miało miesięczną
    opłatę za prowadzenie ale za to darmowe lub tanie przelewy a drugie
    (to bardziej zapasowe) miało prowizje od operacji ale za to prowadziło
    się za darmo lub niemal za darmo...

  • 5. Data: 2003-06-15 22:11:27
    Od: Marek Madej <m...@w...interia.i-to.pl>

    Marcin Kasperski wrote:

> [...]
    > opłatę za prowadzenie ale za to darmowe lub tanie przelewy a drugie
    > (to bardziej zapasowe) miało prowizje od operacji ale za to prowadziło

    Mądrze i dobrze powiedziane.

    Dlatego też zdecyduję się chyba na MultiKonto Ja (3zł miesięcznie + 2zł
    za VE - jeszcze nie tragedia) + Inteligo (w celu ewentualnie koniecznych
    wypłat z bankomatu przy braku Euronetu) - 1zł miesięcznie za kartę. Za 6
    złotych na miesiąc mam:
    - marmurek Multibanku w razie absolutnie koniecznej wpłaty gotówki
    - dostęp do KK rozliczanej w Euro (a może wystarczy mi VC debetowa?
    chodzi raczej o "wypukłość" niż o "kredytowość")
    - w Krakowie dość dużo bezprowizyjnych bankomatów Euronetu
    - bezpłatne przelewy
    - dostęp za pośrednictwem WAPa
    - mnóstwo bezprowizyjnych bankomatów PKO BP dla Inteligo (i w razie
    potrzeby możliwość wykonania przelewu przez WAP - jestem na przykład na
    wakacjach, zabrakło kasy, a bankomatu Euronetu nie ma w promieniu 50km,
    więc robię przelew z komórki i już następnego dnia mogę wypłacić z konta
    Inteligo)

    Jedynym minusem tego rozwiązania są te nieszczęsne karty kodów
    jednorazowych zamiast tokenów. Dlatego zastanawiam się nad zmianą Multi
    na Lukasa. Jednak opłata będzie troszkę większa (7zł za ekonto pro), a
    stracę "onlineowość" Multi. No i zastrzeżenie kart - odpowiedzialność
    banku dopiero po 3 godzinach... I jakoś interfejs WWW Lukasa do mnie nie
    przemawia...

    A może lepiej zamienić Multi na mBank? Wówczas większe kwoty awaryjnie
    mogę wpłacać w oddziałach PKO BP, a przelew z Inteligo do mBanku to
    tylko złotówka. Ale debetowej karty wypukłej już nie dostanę, więc będę
    musiał znaleźć jakąś kredytową. Sam już nie wiem. :-)

    Właśnie, czy ktoś może porównać poziom obsługi w mBanku oraz w
    MultiBanku? Czy klienci Multi są traktowani hm... "lepiej" od
    mBankowców? Jak to wygląda w praktyce?

    Marek

  • 6. Data: 2003-06-16 07:11:27
    Od: Marcin Kasperski <M...@a...waw.pl>

    > Jedynym minusem tego rozwiązania są te nieszczęsne karty kodów
    > jednorazowych zamiast tokenów.

    Hmm, dlaczego tak 'nieszczęsne'? Używam inteligowych dość intensywnie
    i nie narzekam (kawałek plastiku ze zdrapkami formatu karty płatniczej
    który można wygodnie nosić a który w porównaniu z tokenem nie grozi
    zepsuciem czy rozsynchronizowaniem ani nie wymaga pokrywania
    dodatkowych kosztów w razie zgubienia). Oczywiście jest pewien kłopot
    jeśli człowiek robi sto przelewów w dwa dni, bo kodów zbraknie - ale
    przy spokojniejszym tempie działa to miłasio, gdy zużyję z połowę bank
    sam przysyła następną kartę...

    Insza inszość że sporo zależy do formatu - mbankowych kodów (w formie
    kartki papieru) używam dużo mniej chętnie, łatwo tą kartę wygnieść czy
    wytrzeć a na dodatek nową trzeba samemu zamawiać (z kolei jak kto lubi
    mozna zamówić 60 kart kodów i mieć spokój na dłużej)...

  • 7. Data: 2003-06-16 11:11:03
    Od: "Kamil Jonca (newsy)" <k...@p...onet.pl>

    Marcin Kasperski wrote:
    [...]

    > wytrzeć a na dodatek nową trzeba samemu zamawiać (z kolei jak kto lubi
    > mozna zamówić 60 kart kodów i mieć spokój na dłużej)...
    Maksymalnie można mieć pięc(z czego 1 aktywną)

    KJ

  • 8. Data: 2003-06-16 12:33:31
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    Użytkownik "Kamil Jonca (newsy)" <k...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:bckfl8.1h4.1@bambus.kjonca.bogus...
    > Maksymalnie można mieć pięc(z czego 1 aktywną)

    A nie można 12 razy po pięć?

    Pozdrawiam,
    Washko

  • 9. Data: 2003-06-16 13:22:37