    From: "Beniowa" <b...@p...wp.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Poniedzialkowe nowosci mB ;))
    Date: Thu, 17 Oct 2002 08:55:16 +0200

    Użytkownik "GreG" <g...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:ao9j1j$2us$1@absinth.dialog.net.pl...
    > Mam stale zlecenie na linii Dialog-PKOSA. Dialog informuje o kwocie, bank
    > przelewa. Wiadomo. Czym sie to rozni od polecenia zaplaty ?

    Mialem kiedys (w latach 1995 - 1998) taki wynalazek w Pekao SA, polecenie
    bylo w dobro ineego "ulubienca" - TP SA. Skutek byl taki, ze Peako raz
    przelewalo, a raz nie, a czasami to nawet dwa razy, wyjasnialo sie to
    miesiacami (gdybym tego na biezaco nie kontrolowal i nie "doplacal" na
    poczcie to kilka razy zdazyli by mi wylaczyc telefon i pobrac kilka oplat za
    ponowne uruchomienie), zeby bylo smieszniej nie dawalo sie tego polecenia
    anulowac, pomimo chyba czterech prob polecenie dalej bylo. Trzeba bylo
    zlikwidowac rachunek. Ze dwa razy tez TP SA odeslalala pieniadze do banku
    (ktore oczywiscie znalazly sie na jakims dziwnym koncie depozytowym, znowu
    trzeba bylo przyjsc odstac z godzine i powyjasniac) i groznie wezwala nas do
    zaplaty pod jakims-tam rygorem. Nawet pracownicy Pekaesu potem przepraszali
    i byli mili, a jak juz bylem u kresu wytrzymalosci i zrobilem jakas borute,
    to uzyskalem skad inad bardzo sensowna odpowiedz: "Prosze Pana, oczywiscie
    mozemu Panu podac nazwisko osoby odpowiedzialnej za zamieszanie, ale Pana
    pieniedzy juz nie mozemy odzyskac, wiec ze znajomosci tego nazwiska nic Panu
    nie przyjdzie". Dodam, ze w tamtym czasie trzymalem w tym Banku kase na
    mieszkanie, wiec akurat w tym okresie spelnialem wymogi klienta VIP ze dwa
    razy.

    Od tamtych dni z mojego slownika wypadly dwa terminy: Pekao SA oraz
    polecenie zaplaty. Teraz za telefon place sobie grzeczenie przelewem,
    czasami przez internet, czasami przez telefon, a jak mi pasi, to czasami ide
    na poczte. Kocham wolnosci (wyboru).

    Pozdrawiam, Grzegorz

    PS. a z innych trzezwych odpowiedzi pracownikow bankowych: prosze Pana z
    systemu wynika, ze skladal Pan w tej sprawie juz szesc reklamacji, mysle
    zatem, ze zlozenie w dniu dzisiejszym reklamacji po raz siodmy, nie zmieni
    Pana sytuacji (CitiPhone trzy miesiace po zlozeniu dyspozycji zamkniecia
    rachunku).