  • 1. Data: 2008-03-10 10:03:31
    Temat: Polbank -- sukces na IE!!
    Od: "Eneuel Leszek" <p...@c...fontem.lucida.console9>

    Udało się logowanie do Polbanku poprzez IE!!!

    Coś niesamowitego!! ;)

    I tylko (przepraszam) pierdolca można dostać od tego, że przelewać
    można tylko z komputerów na których jest zainstalowany certyfikat. :)

    Ja bym chyba musiał mieć możliwość instalowania nie na
    dwóch, ale na dziesięciu lub kilkunastu komputerach. :)

    Czyli sukces jest, ale jakby go nie było nadal...

  • 2. Data: 2008-03-10 11:53:39
    Temat: Re: Polbank -- sukces na IE!!
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl>

    Użytkownik "Eneuel Leszek"
> [...]
    >
    > Ja bym chyba musiał mieć możliwość instalowania nie na
    > dwóch, ale na dziesięciu lub kilkunastu komputerach. :)

    Fortis dzialal kiedys z certyfikatem wczytanym do przeglądarki
    ale certyfikat mozna z IE wyeksportowac i zapisac np na pendrive
    a potem wczytac do przegladarki na innym komputerze

    Normalny certyfikat mozna z przegladarki usunac bedac off-line
    - wcale nie potrzebne jest w tym czasie polaczenie z bankiem

    W swietle powyzszego nie bedac klientem polbanku nie rozumiem
    jak polbank kontroluje, ze komputerow z wczytanym certyfikatem
    moze byc najwyzej DWA.
    Moze ten certyfikat jest nie w przegladarce, ale wtedy bbyloby
    wszystko jedno czy uzywamy IE czy innej przegladarki
    *** blad ***

  • 3. Data: 2008-03-10 14:14:21
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "blad" fr37i5$1mq$...@a...news.neostrada.pl

> [...]

    > Moze ten certyfikat jest nie w przegladarce, ale wtedy bbyloby
    > wszystko jedno czy uzywamy IE czy innej przegladarki

    Już po wysłaniu postu zauważyłem, że mogę przelać pieniądze
    (i nawet przelałem) mimo braku certyfikatu... :)

    Wracając do przeglądarek -- ich strona ponoć nawet
    oglądana/obsługiwana pod/przez IE spod Vistą nie chce chodzić. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.

  • 4. Data: 2008-03-10 14:24:06
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl>

    Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski"

> [...]
    >
    > Wracając do przeglądarek -- ich strona ponoć nawet
    > oglądana/obsługiwana pod/przez IE spod Vistą nie chce chodzić. :)

    Czyli usunales certyfikat z przegladarki IE i operacja przelewu poszla?
    Nie odpowiedziales czy jest to normalny certyfikat, ktory mozna
    eksportowac
    z przegladarki i importowac na innym komputerze - jesli tak to jak
    polbank
    liczy te komputery ktore maja zainstalowany certyfikat (i po co)
    *** blad ***
    PS - mam Viste i zadalem im pytanie o nią bo na www tego nie piszą
    a na www.certum.pl darmowego testowego podpisu cyfrowego wyrobic
    sie nie da - dla Visty nie dziala, wiec mialem obawy ze w polbanku
    rowniez

  • 5. Data: 2008-03-10 16:41:31
    Od: Radek Wroclawski <r...@n...pl>

    blad pisze:
> [...]
    > z przegladarki i importowac na innym komputerze - jesli tak to jak polbank
    > liczy te komputery ktore maja zainstalowany certyfikat (i po co)
    AFAIK, choć tego nie testowałem, można mieć 2 aktywne certyfikaty, ale
    same certyfikaty można (chyba) przenosić między komputerami...

  • 6. Data: 2008-03-10 16:46:43
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl>

    Użytkownik "Radek Wroclawski"

    > AFAIK, choć tego nie testowałem, można mieć 2 aktywne certyfikaty, ale
    > same certyfikaty można (chyba) przenosić między komputerami...

    to akurat mozna wyczytac, ale to ma sens tylko wtedy gdy są to dwa
    komputery
    podlaczone do systemu polbanku jednoczesnie - na to samo konto i z tym
    samym certyfikatem
    jesli 10 innych komputerow dziala i ma wczytany ten certyfikat to
    przeciez polbankowi nie powinno przeszkadzac, bo tego nie zauważą :-)

    Tylko dlaczego nie chcą tego jasno wytłumaczyć
    - tak samo mętnie kasowanie certyfikatu z przeglądarki opisują - po co
    to robić w trakcie połączenia z polbankiem?
    *** blad ***

  • 7. Data: 2008-03-10 19:03:30
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "blad" fr3gc6$1t8$...@a...news.neostrada.pl

    > Czyli usunales certyfikat z przegladarki IE i operacja przelewu poszla?

    Pół roku temu zainstalowałem certyfikaty na dwóch komputerach. Około
    połowy stycznia straciłem możliwość logowania się poprzez IE z tych
    dwóch komputerów, a raczej w ogóle z tego mieszkania, dlatego odwołałem :)
    certyfikat[y] z innego komputera, z innego mieszkania i zainstalowałem tam
    nowy certyfikat. Bez odwołania nie mogłem go zainstalować, więc coś z tym
    liczeniem jednak jest. ;)

    Dziś z nudów sprawdziłem, czy z dziewiczego WXP mogę zalogować się do
    Polbanku i okazało się, że tak. Szybko zacząłem instalować Javkę, co
    okazało się niewykonalne z powodu braku miejsca i braku czasu, więc
    przelogowałem się na inny system (inną kopię, już nie dziewiczą, ale
    jak najbardziej używaną) i zalogowałem się. W tym miejscu wysłałem
    post inicjujący wątek i (korzystając z chwili nadmiarowego czasu)
    postanowiłem jednak spróbować przelewu, co mi się udało. :) Czasu
    już nie było na kolejny post, dlatego szybko opuściłem swoje lokum :)
    bez wyjaśniania.

    > Nie odpowiedziales czy jest to normalny certyfikat, ktory mozna eksportowac

    Bo nie było (nie znalazłem) takiego pytania.

    > z przegladarki i importowac na innym komputerze

    Najwyraźniej można go eksportować i importować.
    Najwyraźniej -- nie sprawdzałem, ale wygląda na to, że można.

    BTW -- oczywiście IE twierdzi, że certyfikat jest. :)

    > - jesli tak to jak polbank
    > liczy te komputery ktore maja zainstalowany certyfikat (i po co)

    Nie wiem, jak liczy, lecz ten certyfikat został na pewno odwołany, a jednak
    przelew udał się. :) Jutro sprawdzę, czy pieniądze doszły, ale z mego konta
    dziś zeszły. No i przelew wewnętrzny (w pewnym sensie konieczny w tym banku
    do tego zewnętrznego) poszedł dziś na pewno.

> [...]
    > a na www.certum.pl darmowego testowego podpisu cyfrowego wyrobic
    > sie nie da - dla Visty nie dziala, wiec mialem obawy ze w polbanku rowniez

    Mogę spróbować wyeksportować ów certyfikat i zaimportować na innym komputerze,
    aby sprawdzić, czy takie coś jest skuteczne. ,,Komputerów'' i komputerów ci
    u mnie dostatek. :) Kont bankowych także. :)

    -=-

    Na dobrą sprawę mógłbym nawet Tobie podesłać ten wyeksportowany certyfikat, bo
    uważam go za bezużyteczną przeszkodę, ale bez hasła do konta nic Ci po nim. :)

    -=-

    Aby było jasne: niczego nie zmieniałem w swoich ustawieniach -- po porostu
    udało się zalogowanie do Polbanku z tego mieszkania. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.

  • 8. Data: 2008-03-10 19:11:11
    Od: Marcin Mokrzycki <m...@p...pl>

    On Mon, 10 Mar 2008 17:46:43 +0100, blad wrote:

    > jesli 10 innych komputerow dziala i ma wczytany ten certyfikat to
    > przeciez polbankowi nie powinno przeszkadzac, bo tego nie zauważą :-)

    Nie da się wyeksportować certyfikatu wraz z kluczem prywatnym.

    > - tak samo mętnie kasowanie certyfikatu z przeglądarki opisują - po co
    > to robić w trakcie połączenia z polbankiem?

    Pewnie dlatego, że kontrola certyfikatów (w tym ich liczby) jest po stronie
    serwera Polbanku.

    --
    Marcin Mokrzycki
    gg:659336 o2:mmokrzycki

  • 9. Data: 2008-03-10 19:18:47
    Od: "max" <b...@a...pl>

> [...]
    > dwóch, ale na dziesięciu lub kilkunastu komputerach. :)
    >
    > Czyli sukces jest, ale jakby go nie było nadal...

    kilka kompow kilka kont w polbanku winxp IE 6 ,7 i jak narazie to dziala
    przelewy tylko pod IE a podglad FF opera itp

  • 10. Data: 2008-03-10 19:48:52
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "max" fr41j6$b0$...@i...gazeta.pl

    > kilka kompow kilka kont w polbanku winxp IE 6 ,7 i jak narazie to dziala
    > przelewy tylko pod IE a podglad FF opera itp

    Kilka kont na jednym komputerze? :)

    --