  • 1. Data: 2007-03-31 18:24:57
    Temat: Polbank - Kredyt na miarę - śmierć kredytobiorcy.
    Od: d...@g...com

    Witam,
    Proszę o rozwianie moich wątpliwości dotyczących sytuacji gdy
    następuje śmierć jedynego kredytobiorcy.
    Jak czytam w regulaminie :
    paragraf 7 punkt 6. podpunkt b

    - Umowa ulega rozwiązaniu w następujących przypadkach:
    - śmierć kredytobiorcy/jednego z kredytobiorców...

    Kredyt był bez poręczycieli. Czy w takim wypadku mam rozumieć, że
    spłata kredytu może być umożona ? Jeśli nie jakie są metody egzekucji
    należności przez bank ?
    Pozdrawiam, będę wdzięczny za jakąkolwiek pomoc.

  • 2. Data: 2007-03-31 18:27:40
    Temat: Re: Polbank - Kredyt na miarę - śmierć kredytobiorcy.
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Dnia 31 Mar 2007 11:24:57 -0700,
    osoba podpisana: d...@g...com <d...@g...com>
    [...]
    > Kredyt był bez poręczycieli. Czy w takim wypadku mam rozumieć, że
    > spłata kredytu może być umożona ? Jeśli nie jakie są metody egzekucji
    > należności przez bank ?
    1. umo_rz_ona
    2. być może do tego kredytu jest jakieś ubezpieczenie.
    3. wpp. wchodzi do masy spadkowej.

    KJ

    Anyone can make an omelet with eggs. The trick is to make one with none.

  • 3. Data: 2007-03-31 18:40:29
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

    > Kredyt był bez poręczycieli. Czy w takim wypadku mam rozumieć, że
    > spłata kredytu może być umożona ? Jeśli nie jakie są metody egzekucji
    > należności przez bank ?

    Nie ... ulega rozwiązaniu umowa z nieboszczykiem. Czyli spadkobiercy
    mają spłacić resztę ASAP, jesli przyjmą spadek wprost.

    --
    Krzysiek, Kraków, http://kszysiek.xt.pl/

  • 4. Data: 2007-03-31 18:46:36
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "KrzysiekPP" <j...@n...ceti.pl> wrote in message

    > Nie ... ulega rozwiązaniu umowa z nieboszczykiem. Czyli spadkobiercy
    > mają spłacić resztę ASAP, jesli przyjmą spadek wprost.

    Jeśli przyjmą z dobrodziejstwem inwentarza to też mają spłacić z tym, że do
    wysokości otrzymanego spadku, a nie do wysokości własnego majątku.

  • 5. Data: 2007-03-31 19:52:26
    Od: d...@g...com

    Dziękuję wszystkim za szybkie odpowiedzi.
    Wszyscy mówicie o kwestii spadku, a co w sytuacji gdy kredytobiorcą
    był jeden z współmałżonków, własność wspólna itd. a więc kwestia
    spadku raczej nie ma tu nic do rzeczy. Czy w takiej sytuacji spłatą
    kredytu obarczony jest drugi współmałżonek ?

  • 6. Data: 2007-03-31 20:03:44
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Dnia 31 Mar 2007 12:52:26 -0700,
    napisała:
> [...]
    > był jeden z współmałżonków, własność wspólna itd. a więc kwestia
    > spadku raczej nie ma tu nic do rzeczy. Czy w takiej sytuacji spłatą
    Dlaczego nie ?

    Zakładając, że nie było rozdzielności i testamentu.
    Małżonkowie "czegoś" się dorobili.
    Połowa z tego jest własnością żyjącego małżonka. A połowa zmarłego i
    stanowi jego masę spadkową. Nie wiem tylko czy kredyt obciąża tylko
    zmarłego (i wchodzi do jego "połowy") czy też obciąża majątek wspólny.
    KJ

    > kredytu obarczony jest drugi współmałżonek ?

    Owszem.
    KJ

  • 7. Data: 2007-03-31 20:13:26
    Od: d...@g...com

    Dziękuje raz jeszcze za na naświetlenie sprawy.