  • 1. Data: 2007-03-31 13:12:37
    Temat: Jaka karta placic na Wegrzech ?
    Od: "Q" <n...@s...pl>

    Planuje wyjazd na Wegry i mam karty debetowe inteligo i mBanku.
    Przeczytalem, ze zagraniczne transakcje tymi kartami sa rozliczane
    w USD przez co traci sie wiecej na przewalotowaniu
    niz gdyby byly od razu rozliczane w EUR.

    Jaki bank (w Polsce) wydaje karty debetowe rozliczane za granica w euro ?
    /najlepiej, zeby mial niskie (albo w ogole :) oplaty za prowadzenie konta,
    no i prowizje za transakcje zagraniczne tez zeby nie byly jakies wysokie :)

  • 2. Data: 2007-03-31 13:49:22
    Temat: Re: Jaka karta placic na Wegrzech ?
    Od: "Bogdan B." <b...@w...pl>

    Q wrote:
> [...]
    > w USD przez co traci sie wiecej na przewalotowaniu
    > niz gdyby byly od razu rozliczane w EUR.

    Nie wiem jak w Inteligo, ale w mBanku karty są rozliczane w euro (z
    wyjątkiem eKarty, ale to _nie_ jest karta do płacenia w kasie sklepu). Ale
    to i tak niewiele ci pomoże, bo na Węgrzech są forinty więc i tak będzie
    przeliczenie forinty-euro-złote.

  • 3. Data: 2007-03-31 18:27:17
    Od: Grzegorz Kamionka <k...@T...data.pl>

    Bogdan B. pisze:

    > Nie wiem jak w Inteligo, ale w mBanku karty są rozliczane w euro

    VE Inteligo w dolarach -
    http://www.inteligo.pl/infosite/faq/pomoc_faq-karty-
    i-bankomaty.htm
    punkt 15.

    --
    Grzegorz Kamionka

  • 4. Data: 2007-03-31 18:32:30
    Od: JotBe <j...@B...SPAMU.op.pl>

    Q napisał(a):
> [...]
    > w USD przez co traci sie wiecej na przewalotowaniu
    > niz gdyby byly od razu rozliczane w EUR.

    A dlaczego tak sądzisz?
    Twoje transakcje na Węgrzech zostaną rozliczone tak:
    HUF->USD->PLN
    Przez Euro byłyby tak:
    HUF->EUR->PLN

    Moim zdaniem różnica może być minimalna i niekoniecznie na Twoją niekorzyść.

    Co innego byłoby, gdybyś pojechał do strefy EURO:
    EUR->PLN
    EUR->USD->PLN

    JotBe