  • 1. Data: 2007-03-31 21:36:11
    Temat: KM w BPH a sprawa odliczen od podatku
    Od: r...@g...com

    Witam,
    mam pytanie dotyczace rozwiazania umowy z Kasa Mieszkaniowa w BPH.
    oszczedzam juz jakies 6 lat w KM korzystalem z ulgi podatkowej przez
    pierwsze 3 lata oszczedzania. Teraz zamierzam kupic dzialke budowlana,
    ale chce ja kredytowac w innym banku. Pytanie jest takie:
    - czy jesli rozwiaze umowe z KM (wycofuje zgromadzone srodki) to jak
    powinienem postapic z Urzdem Skarbowym ? co z tymi ulgami ktore mialem
    przez pierwsze 3 lata oszczedzania ?

    pozdrawiam Rafal

  • 2. Data: 2007-03-31 21:54:15
    Temat: Re: KM w BPH a sprawa odliczen od podatku
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Dnia 31 Mar 2007 14:36:11 -0700,
    osoba podpisana: r...@g...com <r...@g...com>
    napisała:
> [...]
    > - czy jesli rozwiaze umowe z KM (wycofuje zgromadzone srodki) to jak
    > powinienem postapic z Urzdem Skarbowym ? co z tymi ulgami ktore mialem

    W umowie z KM miałeś jakiś termin do którego gromadziłeś oszczędności.

    Przed tym terminem _nie_powinieneś_ wycofywać oszczędności.

    przykład #1
    Umowa 21 grudnia 2001 na 3 lata, czyli termin gromadzenia oszczędności
    kończy się 21 grudnia 2004. Wcześniej nie powinieneś wycofywać.
    Przykład #2.
    Tak jak w #1 ale sporządziłeś aneks przedłużający o 2,5 roku, czyli
    termin gromadzenia oszczędności kończy się 21 czerwca 2007. Przed tym
    terminem IMHO jest ryzykowne wycofanie kasy.
    Natomiast 22 czerwca składasz dyspozycję wypłaty środków na konto,
    czekasz (chyba) 3 mies i musisz do końca roku wydać na cele
    mieszkaniowe.

    Niestety ze względu na porę (i stopień alkoholizacji :) ) nie uzasadnię
    ci tego.

    > pozdrawiam Rafal

    KJ