    From: luc <b...@g...net>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Polbank Era
    Date: Fri, 9 Jul 2010 00:47:18 -0700 (PDT)

    On 9 Lip, 00:35, "Czabu" <grupy_WYTNIJ_TO_@_WYTNIJ_TO_poczta.onet.pl>
    wrote:

    > A tak poważnie. Korzystał ktoś z opcji rozkładania transakcji na raty? Z
    > tego co wyczytałem i jeżeli dobrze zrozumiałem regulamin karty, to płacę
    > tylko 5% stałej opłaty za rozłożenie na raty. Czy dobrze rozumiem, że jeżeli
    > spłacam co miesiąc całą kwotę wymagalną, to nie płacę odsetek od takiego
    > kredytu? Jeżeli do tego dochodzi 1% zwrotu, to byłaby dla mnie bardzo
    > ciekawa oferta.

    Jeśli spłacasz wszystko w terminie, to Twoja rata wynosi: kwota do
    rozłożenia + 5% przez liczbę rat. Czyli opłata za raty też jest
    rozłożona na raty :-) Do tego dochodzi 1% zwrotu za zakup, na wyciągu
    z miesiąca zakupu. Czyli de facto koszt rozłożenia na raty to 4%

    > Niepokoi mnie jeszcze jeden zapis w regulaminie... Jest tam mowa o
    > możliwości uznaniowej odmowy rozłożenia na raty bez podania przyczyny.
    > Trochę byłbym "zły", gdybym np. kupił kino domowe za kilka tysięcy z
    > zamiarem spłacenia w kilku ratach i nagle dostałbym odmowę "bo tak"...
    > Spotkał się ktoś z czymś takim? Problem to w sumie nie jest, ale nie lubię
    > instytucji, które w taki sposób traktują klientów i jeżeli takie sytuacje
    > się zdarzają, to dam sobie spokój już na starcie.

    Muszę to sprawdzić, bo mam już cztery transakcje rozłożone na raty. Do
    każdej z nich dostałem sms z informacją, że mogę rozłożyć to na raty.
    Ostatnio ubezpieczałem samochód i do tej transakcji nie dostałem sms.
    Trzeba będzie sprawdzić na infolinii, czy "rozkład" jeszcze
    przysługuje.
    Jest jeszcze jedna sprawa - problem z automatyczną spłatą karty, gdy
    rozkładamy transakcję, już po wygenerowaniu przez bank wyciągu. Za
    pierwszym razem automat pobrał za dużo kasy (nie uzględniona była
    transakcja rozłożona na raty). Po wymianie wiadomości z konsultantami
    w systemie polbank24 - kasa została zwrócona. A w następnym miesiącu
    też robiłem rozłożenie na raty - wtedy automat pobierał tyle, ile
    trzeba - tylko sms informujący o spłacie karty przyszedł z za wysoką
    kwotą. Mam wrażenie, że te wszystkie części systemu polbanku to
    niezależne twory, bez wspólnej bazy danych i oni to ręcznie
    aktualizują ;-)

    > Pozdrawiam
    > Czabu

    pzdrwm