  • Data: 2014-08-10 13:41:00
    Temat: Re: Podwyzszenia limitow KK
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    > Hm, niby masz racje, http://www.kantorygant.pl/
    > ale cos mi sie widzi, ze gdybym tam pojechal, to byloby inaczej.

    A dlaczego?

    > Ale ... dla CZK roznica jest 0,0060 ... ale przy cenie bazowej 0,1480
    > to jest juz 4%.
    > 4gr na CHF to jest ponad 1%, 0.4gr na SEK to 1% itp.

    CHF ani SEK typowo nie są mi do niczego potrzebne, ale np. euro zdarza
    mi się kupować i nie ma żadnego problemu z np. groszową prowizją (spread
    2 gr). W kantorze "przy ulicy", żadne tam internetowe serwisy
    bezpośrednie itp. Dzwonię chwilę wcześniej i ustalam kurs i tyle.

    > W innym okienku chyba wieksze roznice nawet widzialem .... aaaa - bo
    > tu mamy "hurtowe".

    No ale co to są ceny hurtowe - 500 lub 1000 euro. Wtedy właśnie koszty
    są istotne, millenniumowe 5% od 1000 euro to jest ponad 200 zł
    praktycznie _ZA_NIC_. Koszt jakiegoś tam konkretnego wyjazdu, trochę
    ponad 4 keuro - prowizja banku (gdybym skorzystał z takiej tzw.
    "usługi") - prawie 1000 zł _ZA_NIC_. Jak mam wydać 50 euro to nie
    wnikam, koszt kombinowania byłby wyższy.

    > Owszem, szczegolnie ze to ryzyko to jakies zadne, i latwo przerzucalne
    > na klienta - kurs z dnia ksiegowania.

    Właśnie.

    > No ba, klient zazwyczaj na to nie patrzy jak wybiera bank i karte :-)
    >
    > Teraz o tyle dobrze, ze w EU mamy do wyboru przewalutowanie przez
    > VISA.

    Bez dodatkowej marży banku? Gdzie tak jest?
    --
    Krzysztof Hałasa