  • 11. Data: 2003-09-15 13:54:46
    Temat: Re: Podatek przy konwersji?
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    Robert wrote:
    > Prosimy napisac, gdzie nie pobieraja przy konwersji (w jakich TFI).

    ekhem - bez czytania podarelm z Citi ale cos mi swieta ze chyba tam nie
    pobieraja - po zlozeniu nic nie jest napisane.

  • 12. Data: 2003-09-15 15:23:13
    Od: "Robert" <u...@o...pl>

    bk4gcp$7sr$...@n...onet.pl,
    Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>:

    > ekhem - bez czytania podarelm z Citi ale cos mi swieta ze chyba tam
    > nie pobieraja - po zlozeniu nic nie jest napisane.

    ale zysk byl?

    --
    Robert

  • 13. Data: 2003-09-15 15:40:00
    Od: "Bogdan B." <b...@h...pl>

    Użytkownik "WOJSAL"

    > Nie powinna byc tak traktowana. Jesli TFI maja prawnikow,
    > to bez trudu moga obronic sie przed obelkowaniem konwersji.
    > Przekladanie pieniedzy z jednej kieszeni do drugiej, nie
    > jest jeszcze obelkowane. ;)

    Jeżeli ING TFI pisze w statutach funduszy że konwersja to odkupienie w
    jednym funduszu i nabycie w innym, to IMHO pluton prawników nie pomoże.

    Bogdan b.

  • 14. Data: 2003-09-15 16:13:13
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    Robert wrote:
    > ale zysk byl?

    Hmmmm przy tej konwersji nie, ale przy poprzedni byl i tez nie zauwazylem
    zadnej adnotacji o pobraniu.

  • 15. Data: 2003-09-15 16:17:00
    Od: "Kamil Jonca (newsy)" <k...@p...onet.pl>

    On 2003-09-15 17:40, Bogdan B. wrote:

    > Użytkownik "WOJSAL"

    > Jeżeli ING TFI pisze w statutach funduszy że konwersja to odkupienie w
    > jednym funduszu i nabycie w innym, to IMHO pluton prawników nie pomoże.
    >
    > Bogdan b.

    A w ustawie nie ma mowy o pozostawieniu środków do dyspozycji pacjenta ?
    W czasie konwersji one nie są "stawiane do dyspozycji"
    KJ

    --
    JID: kjonca (małpa) chrome (kropka) pl
    Matryca: OK (na razie)

  • 16. Data: 2003-09-15 18:11:05
    Od: "Bogdan B." <b...@h...pl>

    Użytkownik "Kamil Jonca (newsy)"

    > A w ustawie nie ma mowy o pozostawieniu środków do dyspozycji pacjenta ?
    > W czasie konwersji one nie są "stawiane do dyspozycji"
    > KJ

    Ustawy teraz nie mam, ale tam chyba będzie o postawieniu do dyspozycji
    klienta? ;-)
    Problem czy konwersja to zestaw operacji: odkupienie, a potem klient
    dysponuje gotówką w celu nabycia jednostek, czy też nie. Trudno mi
    odpowiedzieć - to jest materiał na piękny, wieloinstancyjny proces.

    Bogdan B.

  • 17. Data: 2003-09-15 18:41:34
    Od: "SP9LWH" <s...@a...pl>

    Użytkownik "Rafał J. Czekała" <r...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Czy podczas konwersji jedn. uczestnictwa w ramach jednego TFI płaci się
    > podatek od dochodów kapitałowych? Czy dopiero przy umorzeniu jednostek?

    PŁACI się przy konwersji.
    Zależnie od towarzystwa nawet z rejestrów założonych przed Belką i
    uzupełnianych (tzw. HIFO)

    Mi pobrali właśnie podatek za niedawne konwersje w ING .

  • 18. Data: 2003-09-15 18:44:33
    Od: "SP9LWH" <s...@a...pl>

    Użytkownik "WOJSAL" <w...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Choc ostatnio bedac w marmurze PeKaO, otzrymalem
    > informacje, ze przy konwesrsjach w ogole sie nie placi.

    Fizycznie (gotówkowo, osobno płatne) NIE. Ale konwersja JEST opodatkowana.
    Po prostu dociera mniej forsy do celu:-(

  • 19. Data: 2003-09-15 18:46:20
    Od: "SP9LWH" <s...@a...pl>

    Użytkownik "Robert" <u...@o...pl> napisał w wiadomości
    > bk4bl8$h1i$...@n...onet.pl,
    > Prosimy napisac, gdzie nie pobieraja przy konwersji (w jakich TFI).

    Tam gdzie konwertują FIFO, a konwersji podlega część założona przed Belką,
    np. PKO/CS

  • 20. Data: 2003-09-15 20:24:28
    Od: "Ania" <a...@w...pl>

    > PŁACI się przy konwersji.
    > Zależnie od towarzystwa nawet z rejestrów założonych przed Belką i
    > uzupełnianych (tzw. HIFO)
    >
    > Mi pobrali właśnie podatek za niedawne konwersje w ING .

    Niezależnie od Towarzystwa podatek jest pobierany od każdego odkupienia czy
    konwersji od jednostek nabytych po 31 listopada 2001 roku.
    W niektórych TFI możliwe jest wybranie jednostek do odkupienia (wcześniej
    lub później nabytych - większy lub mniejszy podatek od większego lub
    mniejszego w danym okresie zysku) ale w większości TFI obowiązuje zasada
    FIFO - dla osób fizycznych.
    Konwersja to po prostu odkupienie i nabycie, więc podatek musi byc pobrany.