  • 1. Data: 2003-09-14 13:18:55
    Temat: Podatek przy konwersji?
    Od: "Rafał J. Czekała" <r...@w...pl>

    Czy podczas konwersji jedn. uczestnictwa w ramach jednego TFI płaci się
    podatek od dochodów kapitałowych? Czy dopiero przy umorzeniu jednostek?

    RJCz

  • 2. Data: 2003-09-14 13:26:20
    Temat: Re: Podatek przy konwersji?
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    Rafał J. Czekała wrote:
    > Czy podczas konwersji jedn. uczestnictwa w ramach jednego TFI płaci
    > się podatek od dochodów kapitałowych? Czy dopiero przy umorzeniu
    > jednostek?

    Placi - bo najpierw umarzasz jedne, potem kupujesz drugie

  • 3. Data: 2003-09-14 13:31:49
    Od: "Rafał J. Czekała" <r...@w...pl>

    "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl> napisał w
    wiadomości news:bk1qa8$cv1$1@news.onet.pl...

    > Placi - bo najpierw umarzasz jedne, potem kupujesz drugie

    Szkoda :(
    W sumie łudziłem się, że konwersja nie jest traktowana jako umorzenie...

    RJCz

  • 4. Data: 2003-09-14 19:14:44
    Od: w...@g...pl (WOJSAL)

    Szanowny(a) Michał 'Amra' napisal(a) Sun, 14 Sep 2003 15:26:20 +0200:
    >Rafał J. Czekała wrote:
    >
    >Placi - bo najpierw umarzasz jedne, potem kupujesz drugie

    Owszem czasami sie placi. Jesli byl zysk.

    Choc ostatnio bedac w marmurze PeKaO, otzrymalem
    informacje, ze przy konwesrsjach w ogole sie nie placi.
    Tak na dobra sprawe, nie powinno to byc objete belkizmem.
    Gdyz i tak nie ma zadnej wyplaty pieniedzy. Konwersja
    moze byc traktowana jako przeksiegowanie z jednego konta
    na inne.

    WOJSAL (Wojciech Sałata)

  • 5. Data: 2003-09-14 19:16:46
    Od: w...@g...pl (WOJSAL)

    Szanowny(a) Rafał J. Czekała napisal(a) Sun, 14 Sep 2003 15:31:49 +0200:
    >Szkoda :(
    >W sumie łudziłem się, że konwersja nie jest traktowana jako umorzenie...

    Nie powinna byc tak traktowana. Jesli TFI maja prawnikow,
    to bez trudu moga obronic sie przed obelkowaniem konwersji.
    Przekladanie pieniedzy z jednej kieszeni do drugiej, nie
    jest jeszcze obelkowane. ;)

    WOJSAL (Wojciech Sałata)

  • 6. Data: 2003-09-15 11:23:09
    Od: "Kamil Jonca (newsy)" <k...@p...onet.pl>

    On 2003-09-14 15:26, Michał 'Amra' Macierzyński wrote:

    > Placi - bo najpierw umarzasz jedne, potem kupujesz drugie

    O ?
    jak pisałem dla jednego z funduszy kawałek softu do właśnie obliczania
    podatku, to wyglądało że się nie płaci przy konwersji. Dopiero przy
    umorzeniu. (Ale za to wtedy to był odlot przy wyliczaniu od czego
    właściwie ten podatek płacić). A myślę, że prawnicy wiedzieli co nam mówią.

    KJ

    --
    JID: kjonca (małpa) chrome (kropka) pl
    Matryca: OK (na razie)

  • 7. Data: 2003-09-15 11:58:21
    Od: w...@g...pl (WOJSAL)

    Szanowny(a) Kamil Jonca (newsy) napisal(a) Mon, 15 Sep 2003 13:23:09 +0200:
> [...]
    >umorzeniu. (Ale za to wtedy to był odlot przy wyliczaniu od czego
    >właściwie ten podatek płacić). A myślę, że prawnicy wiedzieli co nam mówią.

    I dobrze mowili.
    Bo podatek belkowy jest od zysku. A zysk w FI, w odroznieniu
    od lokaty, jest dopiero przy wyplacie (nawet nie przy umarzaniu).

    Podobny problem pojawia sie zreszta przy obelkowaniu
    zysku z gieldy. I tam ma byc zastosowana zasada kompensacji
    strat-zyskow. Co oczywiscie wyklucza (slusznie zreszta)
    mozliwosc pobierania belkizmu z pojedynczej transakcji.
    Zysk jest liczony za jakis okres, a nie od transakcji.

    WOJSAL (Wojciech Sałata)

  • 8. Data: 2003-09-15 12:12:13
    Od: "Piotr Wysocki" <p...@N...gazeta.pl>

    tylko przy odkupieniu

  • 9. Data: 2003-09-15 12:34:32
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    Piotr Wysocki wrote:
    > tylko przy odkupieniu

    No to czemu mi naliczali przy konwersji?!?

  • 10. Data: 2003-09-15 13:11:08
    Od: "Robert" <u...@o...pl>

    bk4bl8$h1i$...@n...onet.pl,
    Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>:

    > No to czemu mi naliczali przy konwersji?!?

    Mi tez (SEB). Moze zalezy od funduszu (choc powinno byc jednolicie - w koncu
    to podatki)?

    Prosimy napisac, gdzie nie pobieraja przy konwersji (w jakich TFI).

    --
    Robert