  • 1. Data: 2004-01-04 21:38:45
    Temat: Podatek od odsetek ponizej 1zl.
    Od: "kuba" <k...@p...onet.pl>

    Czy banki maja prawa pobierac podatek od odsetek mniejszych niz 1zl ? Cos mi
    sie takiego obilo o uszy. Jesli nie moga, to czy reklamujac moge sie domagac
    odsetek za okres, jaki trzymali moja kase ??

  • 2. Data: 2004-01-04 22:12:20
    Temat: Re: Podatek od odsetek ponizej 1zl.
    Od: "userekMalutki" <f...@N...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "kuba" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Cos mi : sie takiego obilo o uszy. Jesli nie moga, to czy reklamujac moge
    > sie domagac : odsetek za okres, jaki trzymali moja kase ??

    Jeśli odsetki są większe od 49 groszy to są zaokrąglane ( zgodnie z ustawą )
    do pełnej złotówki - czyli od 50 gr już zapłacisz podatek

    --
    pozdrowienia
    R.Andrzej

  • 3. Data: 2004-01-05 09:04:09
    Od: "hotei" <h...@o...pl>

    potwierdzam ;) w mBanku, za 57 groszy odsetek dowalili mi 20 groszy podatku
    ;)
    paranoja

    pozdrawiam
    hotei

  • 4. Data: 2004-01-05 09:21:48
    Od: "S.T." <n...@p...onet.pl>

    > potwierdzam ;) w mBanku, za 57 groszy odsetek dowalili mi 20 groszy podatku
    > ;)
    > paranoja
    A po coś trzymał tam aż tyle kasy?;-)))
    Trzeba było obniżyć depozyt o ~30 zł
    to dostałbyś 49 gr odsetek i zero podatku,
    i byłbyś całe 12gr na plusie ;)))

    A tym roku mimo zmniejszenia podatku do 19%
    nic się w tym przypadku nie zmieni
    i nadal potrącą Ci 20gr,
    bo podatek zaokrągla się do pełnych 10gr

    > pozdrawiam
    > hotei
    & St.