  • Data: 2010-10-30 19:52:18
    Temat: Re: Podatek i kombinacje
    Od: "Loser" <l...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Ciao

    OJ ludzie - po tylu latach takie pytania

    1/ od akcji kupionych normalnie na gieldzie przed 01.01.2004 nie placi sie
    podatku przy sprzedazy (ani tez nie wlicza do straty jesli taniej!)

    2/ placi sie 19% od LACZNYCH ZYSKOW Z WSZYSTKICH ZREALIZOWANYCH TRANSAKCJI

    3/ Placi sie na podstawie wyliczen otrzymanych z domu maklerskiego, pomine
    drobne mozliwosci odliczen np kosztu utrzymania rachunku

    4/ w przypadku straty tez trzeba/warto skladac deklaracje- a pozniej strate
    mozna rozliczac w max 5 latach, ale w 1 roku nie wiecej niz 50% straty z
    danego rku

    5/ jak ktos ma zarobione np 20 tys zl w ciagu 2010 a ma pare akcji ktore sa
    nizej od cen zakupu ,a jest przekonany o ich wartosci dlugoterminowej to moze
    je sprzedac np w grudniu-aby nie po 28 grudnia (bo D+3) aby na tych akcjach
    zrealizowac strate np 2500 i placic podatek nie od 20 tys a od 17500 za 2010
    r.

    6/ jest to opoznienie placenia podatku na kolejny rok (lub jeszcze pozniej
    jak np wyjdzie strata)

    7/ trzeba uwazac bo przy rozliczeniu zyskow z transakcji obowiazuje zasada
    FIFO (czyli pierwsze weszlo/pierwsze wyszlo), a slabo z tymi danymi do
    uzyskania jesli ktos sam nie prowadzi swoich rpzliczen; prawa poboru maja
    zawsze koszt nabycia= zero

    Mam nadzieje,ze troche uporzadkowane

    Pozdrowko

    Loser