  • 1. Data: 2010-10-29 14:42:51
    Temat: Podatek i kombinacje
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    O co chodzi ludziom kombinującym ze sprzedażą akcji pod koniec roku w
    kontekście podatków?
    Posiadane akcje są po stronie przychodów zgodnie z ich wartością na
    ostatniej sesji w roku, a kosztem jest ich zakup i prowizje? Czy też po
    stronie przychodów są tylko sprzedane akcje, a posiadane liczy się wg kosztu
    zakupu?

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 2. Data: 2010-10-29 15:55:59
    Temat: Re: Podatek i kombinacje
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

> [...]
    > ostatniej sesji w roku, a kosztem jest ich zakup i prowizje? Czy też po
    > stronie przychodów są tylko sprzedane akcje, a posiadane liczy się wg

    Dla celów podatkowych posiadane akcje nie są brane pod uwagę - liczy się
    zrealizowany zysk/strata (ze sprzedaży) i ew. koszty.

    --
    marfi

  • 3. Data: 2010-10-29 17:05:16
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    Użytkownik "marfi" <marfi @bb.onet.pl> napisał w wiadomości
    > Dla celów podatkowych posiadane akcje nie są brane pod uwagę - liczy się
    > zrealizowany zysk/strata (ze sprzedaży) i ew. koszty.

    Jak ktoś kupił pierwszy raz w życiu i nie sprzedaje, bo chce trzymać parę
    lat, to będzie miał fikcyjną stratę i tylko trzy lata na jej odliczenie???

  • 4. Data: 2010-10-29 17:26:29
    Od: "pm" <x...@w...pl>

    > Jak ktoś kupił pierwszy raz w życiu i nie sprzedaje, bo chce trzymać parę
    > lat, to będzie miał fikcyjną stratę i tylko trzy lata na jej odliczenie???

    jak nie wierzy ze przez 3 lata zarobi na tym papierze to niech lepiej
    sprzeda i nie odkupuje ;-)

  • 5. Data: 2010-10-29 17:30:20
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    > Użytkownik "marfi" <marfi @bb.onet.pl> napisał w wiadomości
    >
    > Jak ktoś kupił pierwszy raz w życiu i nie sprzedaje, bo chce trzymać parę
    > lat, to będzie miał fikcyjną stratę i tylko trzy lata na jej odliczenie???

    Strata(zysk) do rozliczenia powstanie w momencie sprzedaży!

    --
    marfi

  • 6. Data: 2010-10-29 18:45:32
    Od: "walter" <w...@t...wenus>

    jakoś dziwnie sie porobiło ostatnio
    gość jeden drugi pisze widze pare lat po czym zadaje trywialne pytanie
    kompletnego leszcza

  • 7. Data: 2010-10-29 18:57:07
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    Użytkownik "walter" <w...@t...wenus> napisał w wiadomości
    > jakoś dziwnie sie porobiło ostatnio
    > gość jeden drugi pisze widze pare lat po czym zadaje trywialne pytanie
    > kompletnego leszcza

    Pisał jak leszcz to dlaczego ma zadawać pytania jak rekin?

    --
    marfi

  • 8. Data: 2010-10-29 19:41:04
    Od: Delfino Delphis <D...@w...op.pl>

    wrote:

> [...]
    > ostatniej sesji w roku, a kosztem jest ich zakup i prowizje? Czy też po
    > stronie przychodów są tylko sprzedane akcje, a posiadane liczy się wg

    Mam stratę za rok poprzedni i chcę o tę stratę pomniejszyć przychody z akcji
    z tego roku, aby zapłacić mniejszy podatek dochodowy. Po pierwszym zamierzam
    odkupić przynajmniej część z tych akcji. Z tego co pamiętam i tak można
    wziąć tylko połowę straty z zeszłego roku, ale lepsze to niż nic.

  • 9. Data: 2010-10-29 19:45:57
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    Użytkownik "pm" <x...@w...pl> napisał w wiadomości

    > jak nie wierzy ze przez 3 lata zarobi na tym papierze to niech lepiej
    > sprzeda i nie odkupuje ;-)

    A jeżeli sprzedam po 10 latach za taką samą cenę, co kupiłem, bez zysku?
    To wtedy będę musiał zapłacić 19% od ceny sprzedaży?

  • 10. Data: 2010-10-29 19:46:44
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    Jak ostatnio trzymałem papiery przez nowy rok, to jeszcze nie było podatków.