  • Data: 2016-07-25 13:47:06
    Temat: Re: Podasz PESEL, jeśli zechcesz kupić złoto inwestycyjne
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Miroo" napisał w wiadomości grup
    pl...
    W dniu 2016-07-20 o 14:46, zaqu pisze:

    >Czy uchwała NBP dotyczy wszystkich podmiotów handlujących złotem w
    >Polsce?

    Jak czytasz - uchwala NBP dotyczy NBP, ale juz wczesniej
    "Chcąc kupić nawet najmniejszą złotą sztabkę lub
    monetę bulionową, trzeba podać imię, nazwisko i PESEL. To obostrzenia
    wynikające z ustawy o podatku VAT, która zobowiązuje sprzedawców
    towarów
    zwolnionych z VAT-u do prowadzenia ewidencji nabywców."

    Ale ciekaw jestem jak to u jubilera - 23% VAT na obraczki, czy mozna
    bez VAT, ale za peselem ?

    J.