    From: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Płatność telefonem BEZ google pay?
    Date: Fri, 26 Mar 2021 21:42:31 +0100

    > [...]
    >
    > Echh, populiści, bujać to my, ale nie nas.
    {...}
    ale to przykłady
    > Terminale first data - 0,65% za każdą transakcję - chyba również blik

    Z terminalami jest tak, że wszystko jest negocjowalne, w zależności ile
    masz obrotu i fizycznych terminali. nie mam pojęcia skąd masz te
    cenniki, ale w praktyce jest tak że płacisz osobno firmie która użycza
    terminala, osobno procent od każdej transakcji.
    to mam na myśli mówiąc że ten procent, który otrzymuje mastercard/visa
    trafia za granicę. oczywiście po odliczeniu kosztów własnych, którymi
    można bardzo mocno manipulować.
    Nie mam bladego pojęcia co to jest IF dla banku. ale wiem, że jeśli masz
    firmę, telefon firmowy, w nim konto bankowe firmowe, to możesz
    przyjmować przelew blik - telefon telefon. nie masz terminala, nie masz
    opłaty 0.65% od kwoty zapłaty.
    > Więc nikt aż tyle - 0,5% - nie wyprowadza, trzeba odjąć IF, które zostaje w polskim
    banku (tzn. w banku
    > prowadzonym przez spółkę z KRS, bo większość z kapitałem zagranicznym, więc też
    pewnie wyprowadzają,
    przelewy mamy darmowe, przelewy blik mamy darmowe, więc skąd konieczność
    płacenia za płatność kartą? Nie wiem jak to inaczej napisać. skoro
    wszyscy się zgadzają na dojenie, to są dojeni. ale alternatywa istnieje.

    > A i blik darmowy nie jest, choć zgoda, że tańszy.
    To co napisałem wyżej, jest mi znane z autopsji. ale ten termial który
    obsługuję, nie ma możliwości przyjmowania płatności blik,, więc nie
    wiem. wiem ze mogę przyjmować telefonem, tyle że jest to niewygodne, bo
    (nie znam innej możliwości) potrzebne jest wpisywanie samego numeru
    telefonu, czyli znowu 6 cyfr, lub trzymanie go w książce telefonicznej,
    co wcale takie głupie nie jest, jeśli się robi cykliczne zakupy.
    Tylko proszę nie pisz ze to głupie i kto tak robi. segregowanie smieci
    20 lat temu też wydawało sie głupie, a w tym konkrentym przypadku, ja
    nie udowadniam ze to jest lepsze, tylko ze istnieje możliwość żeby było
    bezgotówkowe i darmowe.

    > Co do dzieci płacących kodem blik usłyszanym przez telefon - czy to w sumie nie
    jest to samo,
    > gdyby płaciły daną im do łapy kartą rodzica? Proszenie się o kłopoty.
    nie. chyba nie zrozumiałeś. Dziecko moze znaleźć się w trudniej
    sytuacji, bez pieniędzy z potrzebą zrobienia jakichś nagłych zakupów.
    Może poprosić o pomoc kolegę, który nie ma kasy, ale ma telefon.
    zadzwonić do mamy - potrzebuję 20zł na jedzenie i picie bo coś mi
    wyskoczyło, czy możesz mi "zapłacić zdalnie" - oczywiście. na swoim
    telefonie widzę kwotę, więc nie ma tu mowy o nadużyciu.

    > Można się zastanawiać nad tym, skąd ten problem z przepisywaniem kodu blik w kasie.
    > I w sumie po co kod 6-cyfrowy, mógłby być 4-cyfrowy i wtedy byłoby to prawie to
    samo, co pin.
    > Prawie - bo trzeba niestety jeszcze wyciągnąć słuchawkę, a do tego brakuje trzeciej
    albo i czwartej ręki.
    co? nie przesadzasz? W "dzieckowym" przykładzie żadne z nich nie
    wyjmuje telefonu bo mają słuchawki. karta plus pin, to też w zasadzie 2
    ręce.

    > Karta jest po prostu lepsza - mimo swoich wad (bo najlepsza jest naklejka).
    > A pomysł płacenia bezstykowego i bezPINowego okazał się mega rewelacyjny, mimo
    biadoleń.
    moment moment. płacenie przez przyłożenie jakiegoś urządzenia do
    czytnika - genialne i wygodne. 100% zgody. Ale od pewnego czasu,
    chętniej nosimy smartfona, niz portfel zegarek i tip. Więc wbudowanie
    płatności w telefon jest rozwinięciem genialnego pomysłu. zgoda? Czy
    można w tym coś spieprzyć? Oczywiście. aby zapłacić telefonem musisz
    podać pin, kod itp. odblokowywanie twarzą w masekczkach nie działa.
    odblokowuywanie odciskiem palca - różnie, w różnych telefonach. zależy
    to od telefonu i palców. i tu przyznaję Ci racje. naklejka lub karta
    wbudowana w etui telefonu, nie potrzebuje odblokowania, telefon
    realizujący tą samą funkcję - już tak. Zdaję sobie sprawę że tak czy
    siak 95% ludzi ma jakis pin, kod do telefonu, ale ja do ciężkiej
    cholery nie chcę. Mogę pinować nawet 16 znaków, ale jak stoję w kolejce
    w markecie, a odblokowywać te same zabezpieczenia do płacenia i
    telefonowania. bez sensu.

    > I za to właśnie blik bedzie musiał odpalić działkę mastercardowi - bo to mc
    wymyślił pikacz,
    > visa też buli.
    o tym nie mam pojęcia, ale cieszyłbym się niezmiernie, gdyby blik
    działał szybciej i wygodniej w przelewach telefon-telefon -
    masercard/visa dostaliby w dupę
    chciałbyś policzyć jaka byłaby to kwota?

    ToMasz