  • 41. Data: 2009-04-04 07:44:13
    Temat: Re: Płatne hasła papierowe w mBanku
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z sobota 04 kwiecień 2009 09:23
    (autor Szymon
    publikowane na pl.biznes.banki,
    wasz znak: <gr7238$1tg$1@news.dialog.net.pl>):

    > OK. Mają punkty - Multi ma placówki. Skoro w Multi można odbierać za darmo
    > to czemu nie w mkioskach?

    Bo taniej wysłać? do mKiosku też trza wysłać, a jeszcze logistyka wysyłki
    dochodzi.

    > naprawdę tańsze? Ja zamawiam po 200 haseł naraz. Gdybym chciał tyle
    > otrzymać na telefon w BZ WBK to zapłaciłbym ok. 60zł.

    bo BZWBK zarabia na tym nieźle. I do tego nie są operatorem.
    A poza tym, liczy się zadowolenie klienta... Hasła są zazwyczaj bez sensu.

    --
    Tristan

  • 42. Data: 2009-04-04 08:00:07
    Od: "Szymon" <n...@o...pl>

    > Bo taniej wysłać? do mKiosku też trza wysłać, a jeszcze logistyka wysyłki
    > dochodzi.

    Iiii... co za problem dać kurierowi, który i tak odwiedza kiosk 200 list z
    góry?

    > bo BZWBK zarabia na tym nieźle. I do tego nie są operatorem.
    > A poza tym, liczy się zadowolenie klienta... Hasła są zazwyczaj bez sensu.

    Może i zarabia, ale nadal uważam, że wysłanie 1 smsa kosztuje bank więcej
    niż 1 hasło papierowe. Zresztą... kto chce smsy to niech mu tam, ale dla
    reszty przydałby się token i po kłopocie. Obok mnie leżą dwa tokeny - jeden
    całkowicie darmowy z lukasa i jeden za 2zł/mc z Eurobanku. Da się.

  • 43. Data: 2009-04-04 08:06:34
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    "Mariusz Tasarz"
    .googlegroups.com

    > czekamy na opłatę za konto, np. 1 zł za każde plus opłatę za przelewy
    > np. 50 gr

    Po tym co prezentuje mBank od kilku miesięcy nie możemy tego wykluczyć.

  • 44. Data: 2009-04-04 08:09:53
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    "zlotowinfo" news:gr701u$408$1@inews.gazeta.pl

    > ile kosztuje cię odbiór takiego smsa za granicą
    > wiem że kiedyś kasowało ok 2zł

    Tu raczej kwestią nie jest odbiór SMSa (w chwili obecnej przynajmniej w
    Plusie nic za odbiór SMSa za granicą nie płacisz) ale to, że nie zawsze taki
    SMS dochodzi w tedy kiedy go potrzebujesz.

  • 45. Data: 2009-04-04 08:37:23
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Mariusz Tasarz" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
    czekamy na opłatę za konto, np. 1 zł za każde plus opłatę za przelewy
    np. 50 gr

    Nie nie, tego już próbowali, depozytów i tak mają niedobory, chyba raczej
    tego scenariusza nie będą powtarzać. :-)

    Raczej stawiałbym na dalszy atak w rodzaju podwyższania prowizji za
    różnorakie kredyty, oprocentowania linii itd.

  • 46. Data: 2009-04-04 09:09:43
    Od: Imka <s...@g...pl>

    In <news:gr6tia$fk6$1@srv.cyf-kr.edu.pl> MarekZ wrote:

    > Chyba nie, to Nordea tak robi.

    mBank wysyła sam nową listę po wykorzystaniu czterdziestego hasła (jest
    pięćdziesiąt na liście). Wygodne to było, nawet nie trzeba było pamiętać o
    zamawianiu nowej.

    No, od czerwca w czasie przeszłym...

    --
    "Mafia zostaje zastrzelona przez człowieka z tortu urodzinowego" -
    wikipedia.pl

  • 47. Data: 2009-04-04 09:26:53
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Imka" <s...@g...pl> napisał w wiadomości

    > mBank wysyła sam nową listę po wykorzystaniu czterdziestego hasła (jest
    > pięćdziesiąt na liście). Wygodne to było, nawet nie trzeba było pamiętać o
    > zamawianiu nowej.

    O, to nie wiedziałem. Ja mam zawsze 2-4 listy w zapasie, bywają dni, że i z
    10 haseł się zużywa, więc mogłoby mi ich zabraknąć.

  • 48. Data: 2009-04-04 09:28:34
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z sobota 04 kwiecień 2009 10:00
    wasz znak: <gr748b$34n$1@news.dialog.net.pl>):

    > Iiii... co za problem dać kurierowi, który i tak odwiedza kiosk 200 list z
    > góry?

    No bo trzeba logistycznie zapanować nad tym, żeby klient oznaczał jaki
    kiosk. Sortować to. I liczyć na to, że klient nie będzie marudził, że
    zapierdala 3 miasta dalej po listy.

    > Może i zarabia, ale nadal uważam, że wysłanie 1 smsa kosztuje bank więcej
    > niż 1 hasło papierowe.

    Może i kosztuje, ale wygoda klientów... Jakby usunęli hasła esesmanowe wiele
    osób byłaby zawiedziona i może zrezygnowała z banku. Do tego listy są mało
    bezpieczne, więc chyba docelowo chodzi o ich likwidację lub marginalizację.

    > Zresztą... kto chce smsy to niech mu tam, ale dla
    > reszty przydałby się token i po kłopocie.

    O fuj. Właśnie z powodu tokena zrezygnowałem z lukasa lata temu. Wolałem
    listę mbankową. Noszenie tokena obok telefonu? masakra. Po to właśnie jest
    telefon, żeby nie musieć nosić dodatkowych duperelek.

    --
    Tristan

  • 49. Data: 2009-04-04 09:41:44
    Od: sunmoon <n...@n...o2.nospam.pl.nospam>

    Mithos pisze:

    > Chyba tak. Ktoś jeszcze używa niewygodnych haseł z "papierowej" listy ?

    oczywiście :-) używam programu Keepass, w którym mogę zdefiniować i
    wykorzystywać listy TAN... i jest to bardzo wygodne :-)

    --
    sunmoon

  • 50. Data: 2009-04-04 10:02:55
    Od: "Szymon" <n...@o...pl>

    > No bo trzeba logistycznie zapanować nad tym, żeby klient oznaczał jaki
    > kiosk. Sortować to. I liczyć na to, że klient nie będzie marudził, że
    > zapierdala 3 miasta dalej po listy.

    Bzdury piszesz. Nie masz pojęcia jak to działa - z powodzeniem - w
    Multibanku. Idę do oddziału i biorę listy, a one są potem przypisywane do
    konta. Nic tam nie odznaczam, nic nie sortuję itp.
    Jak się nie ma na znaczek za 2zł by wysłać klientowi to trzeba się jakoś
    ratować.

> [...]
    > osób byłaby zawiedziona i może zrezygnowała z banku. Do tego listy są mało
    > bezpieczne, więc chyba docelowo chodzi o ich likwidację lub

    tia tia... już widzę ten odpływ klientów na skutek likwidacji smsów.
    Listy są bezpieczniejsze znacząco bardziej, ale użytkowane zgodnie z
    zasadami logiki.

    > O fuj. Właśnie z powodu tokena zrezygnowałem z lukasa lata temu. Wolałem
    > listę mbankową. Noszenie tokena obok telefonu? masakra. Po to właśnie jest
    > telefon, żeby nie musieć nosić dodatkowych duperelek.

    A po co Ty nosisz token? Nie łatwiej z domu robić przelew? Nie każdy
    potrzebuje wysyłać przelewy z obcych komputerów, tudzież laptopa o
    konkretnej godzinie. Mnie nie zdarzyło się od lat korzystać z przelewów poza
    domem. Może w przypadku DG to konieczność, ale dla przeciętnego użytkownika
    bezsens albo nieumiejętność korzystania z przelewu z datą przyszłą. Właśnie
    w tym jest problem... listy i tokeny leżą sobie bezpieczne w domu. Telefon
    mam przy sobie (też nie zawsze, bo np. nie pod prysznicem), a zatem łatwiej
    mi go ukraść. I nawet nie chodzi o możliwość wykorzystania samych haseł, co
    o blokadę konta do czasu nabycia nowego aparatu i wyrobienia ponownie karty
    sim z moim numerem. W codziennym użytkowaniu - wystarczy, że bateria padnie,
    a ładowarka została w pracy i już jest problem. Banki musiały naprawdę sporo
    kasy wpompować, aby przekonać klientów, że hasła SMS to jedynie słuszna
    metoda autoryzacji, chociaż do dziś mało który bank ma ją w jedynej opcji.
    Przy zaporowej cenie 5zł/lista mbank będzie chyba pierwszym. Znowu prekursor
    :-)