  • 1. Data: 2002-08-12 08:38:01
    Temat: Płacenie w Korei Płd.
    Od: "Telesfor Baudot" <T...@p...onet.pl>

    Czy ktoś z szanownych grupowiczów ma dośwadczenia z płaceniem w Korei Płd.
    (karty - które najlepiej, ew. problemy z autoryzacją, przeliczniki, wymiana
    gotówki, gdzie najkorzystniejsze kursy, itp.).

    Telesfor Baudot (T...@p...onet.pl)
    http://tele2001.republika.pl
    (stare i najnowsze regulaminy NOM tamże do obejrzenia)

  • 2. Data: 2002-09-04 13:00:58
    Temat: Re: Płacenie w Korei Płd.
    Od: "Telesfor Baudot" <T...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Telesfor Baudot" <T...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    wymiana
    > gotówki, gdzie najkorzystniejsze kursy, itp.).

    Ponieważ nikt z grupowiczow nie był skłonny odpowiedziec na mije pytanie,
    odpowiadam sam po tygodniowym pobyciew Seulu. Nie wykonałem zbyt wielu
    transakcji, bo nie miałem takiej potrzeby, ale pewne uwagi mogą być
    przydatne:

    16/08 wymiana na lotnisku - kurs 1157,66 KRW za 1 USD
    16/08 płatność kartą VC dolarową PEKAO SA - 1165,02
    20/08 wymiana w hotelu - 1137,00
    21/08 wymiana w banku - 1072,13
    22/08 płatność VC (jw.) - 1168,32

    Jak widać różnice kuroswe były bardzo niewielkie (poza hotelem, co jest
    oczywiste). Żadnych problemów z autoryzajcą, która przebiegała
    błyskawicznie. Przy wymianie w banku zarządano ode mnie wypisania formularza
    A5 i okazania się paszportem (a chodziło o 10 USD) po czym wydano bardzo
    solidne pokwitowanie również A5. W kasie hotelowej "z rączki do rączki" bez
    żadnych papierków, a na lotnisku paragon z kasy dopiero na wyraźne żądanie.

    Przy okazji polecam dzownienie z Polski do Korei przy pomocy VoIP (bez
    krtyptoreklamy). Jakość bardzo dobra, bez specjalnego pogłosu, opóźnień i
    przeszkadzającego półdupleksu. Cena poniżej 1 zł za minutę netto (+rozmowa
    lokalna w kraju) wobec 6,25 w TPSA.

    Nie testowałem koreańskiej telekomunikacji dla połączeń w przeciwnym
    kierunku.

  • 3. Data: 2002-09-05 07:46:11
    Od: "blad" <b...@W...pl>

> [...]
    > 21/08 wymiana w banku - 1072,13
    > 22/08 płatność VC (jw.) - 1168,32
    >
    > Jak widać różnice kuroswe były bardzo niewielkie (poza hotelem, co jest

    wg mnie to najbardziej skubnal cie bank - zwykle to hotel ma najgorszy kurs.
    Bank pobral pewnie prowizje za podkladki papierowe ;-))
    *** blad ***

  • 4. Data: 2002-09-05 23:10:58
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    "blad" <b...@W...pl> writes:

    > wg mnie to najbardziej skubnal cie bank - zwykle to hotel ma najgorszy kurs.

    Eee, roznie jest. Tak tez sie zdaza. Trzeba korzystac z wlasciwego banku,
    akurat w Korei zadnej nie bylem, ale zdaza sie, ze dwa banki przy tej
    samej ulicy maja zasadniczo rozne kursy.

    Czasem lepsze kursy maja rozne takie tam ForexCostam itp.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator