  • 1. Data: 2013-12-13 14:12:03
    Temat: Pin na karcie- ciekawostka.
    Od: Kris <k...@g...com>

    Gadałem dzisiaj z człowiekiem który zajmuje się zasilaniem/ konserwacją bankomatów
    Z racji swej pracy wyjmuje również zatrzymane przez bankomaty karty.
    Wg niego na 25% kart jest napisany pin.
    Karty niemieckie jak mówił to ponad połowa ma napisany na karcie pin.
    A tu grupowi wyjadacze boją się podać karte obsłudze na bramce na autostradzie czy
    innemu kelnerowi w knajpie aby nr i daty wazności nie spisali;)

  • 2. Data: 2013-12-13 15:12:21
    Temat: Re: Pin na karcie- ciekawostka.
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    ps.com...
    > Wg niego na 25% kart jest napisany pin.
    > Karty niemieckie jak mówił to ponad połowa ma napisany na karcie pin.

    A skąd pewność, że to były PINy ?
    PIN można dość prosto zakodować (np. szyfr Cezara). Zapisanie takiego pinu
    na karcie nie niesie chyba zbyt dużego ryzyka biorąc po uwagę ograniczenie
    liczby prób.

    Zagadka: zdarzyła mi się karta z zapisanym na niej PINem przez sam bank :).
    P.G.

  • 3. Data: 2013-12-13 15:47:22
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 13 grudnia 2013 15:12:21 UTC+1 użytkownik Piotr Gałka napisał:
> [...]
    Pewności nie ma to fakt ale znając zycie pewnie ułamek z nich jest zakodowany.
    Chyba nawet jedna z ofiar katastrofy smoleńskiej miała piny na kartach spisane i
    rosyjscy żółnierze coś tam wypłacili.
    Pogadaj z osobami które pracują na obsłudze kasowej w bankach np tam gdzie trzeba
    operacje autoryzowac kartą i pinem. Mnóstwo klientów ma ten pin na karteczce w
    portfelu czy wręcz przyklejony/wypisany na karcie.

  • 4. Data: 2013-12-13 16:02:30
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    W dniu 2013-12-13 15:12, Piotr Gałka pisze:

    > Zagadka: zdarzyła mi się karta z zapisanym na niej PINem przez sam bank :).
    > P.G.
    Ustawiłeś sobie PIN na 4 ostatnie cyfry numeru karty? ;)

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

  • 5. Data: 2013-12-13 17:10:07
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik "sqlwiel" <"nick"@googlepoczta.com> napisał w wiadomości

    > Ustawiłeś sobie PIN na 4 ostatnie cyfry numeru karty? ;)

    Nie ostatnie, tylko któraś czwórka w środku i nie ja. Taki PIN bank przysłał
    w kopercie.
    P.G.

  • 6. Data: 2013-12-13 18:12:30
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Kris <k...@g...com> writes:

> [...]
    > A tu grupowi wyjadacze boją się podać karte obsłudze na bramce na
    > autostradzie czy innemu kelnerowi w knajpie aby nr i daty wazności nie

    Napisany np. flamastrem? Ciekawe.

    Bo jeśli w ogóle zapisany (w scalaku), to nie jest to nowina.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 7. Data: 2013-12-13 18:46:00
    Od: Darek <n...@p...maila.pl>

    W dniu 2013-12-13 14:12, Kris pisze:
> [...]
    innemu kelnerowi w knajpie aby nr i daty wazności nie spisali;)

    Niektórzy zapisywali też na ścianie obok bankomatu :)

    Darek

  • 8. Data: 2013-12-13 19:28:40
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 13 grudnia 2013 18:12:30 UTC+1 użytkownik Krzysztof Halasa napisał:

    > Napisany np. flamastrem? Ciekawe.
    Dokładnie tak- flamastrem.
    Dziwnie że Niemcy w tym przodują. Chociaz może i nie dziwne znając ich niechęć do
    płatności bezgotówkowych

  • 9. Data: 2013-12-13 21:58:40
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 13 Dec 2013 18:46:00 +0100, Darek napisał(a):
    innemu kelnerowi w knajpie aby nr i daty wazności nie spisali;)

    > Niektórzy zapisywali też na ścianie obok bankomatu :)

    To akurat bardzo rozsadne.
    Nikt nie wie kto napisal i do czyjej karty to pin, wiec bezpieczenstwa
    nie narusza.
    A jak czesto korzystasz z tego bankomatu, to masz pod reka :-)

    J.

  • 10. Data: 2013-12-14 01:53:22
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Kris" 0...@g...co

    : Wg niego na 25% kart jest napisany pin.

    () Karty w bankomacie zostawia szczególna klientela.
    () Póki nie sprawdził, nie wiedział, czy to PIN,
    a jeśli sprawdził, długo nie popracował. ;)

    Ja bym sobie mógł przypomnieć PINy kart używanych 20 lat
    temu -- jakoś kojarzę sobie liczby z datami, miejscami,
    wydarzeniami (4 dzieci i 2 samochody) itp. i zazwyczaj
    ,,koduję'' PIN wielokrotnie, aby w razie wątpliwości
    mieć porównanie wyników i mieć możliwość odtworzenia
    PINu także wówczas, gdy zawiedzie którąś z dróg. Do
    kodowania kojarzeniowego dorzucam zwykle chamskie
    forsowanie, czyli zapamiętywanie na siłę.

    Najgorsze jest zapisywanie -- bo zwykle zapominam, gdzie zapisuje. ;)

    -=-

    Motywacja jest ważna. Gdy kiedyś (w podstawówce) napisałem coś
    tak niewyraźnie, że nie mogłem tego rozczytać -- po prostu odczytałem
    tekst z pamięci. ;) A co mnie motywowało? Nauczycielka (wychowawczyni,
    Krystyna Duda) uznała, że piszą aż tak niewyraźnie, iż nie potrafię
    przeczytać tego, co napisałem i spróbowała to udowodnić -- ku jej
    zdumieniu ,,przeczytałem'' tekst.

    Obecnie mam kilka powodów niewyraźnego pisania:

    -- niewiele piszę ręcznie, więc wyskakuję z wprawy
    (potrafiłem kiedyś kaligrafować starannie aż
    do przesady)

    -- drętwieje mi prawa ręka (zwykle od kręgosłupa)

    -- słabo widzę, więc często nie widzę tego, co
    właśnie zapisuję

    -- wielokrotnie łamana prawa ręka czasami ;)
    (zawsze, ale czasami mocniej, czasami jeszcze
    mocniej) boli, więc nie mogę zbyt wiele pisać...

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'