  • 31. Data: 2008-02-19 23:14:51
    Temat: Re: "Pieniadze jako dług" - film
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>

    01101001100010 napisał(a) w wiadomości:
    <2...@e...goo
    glegroups.com>...
    On Feb 18, 7:59 pm, "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde> wrote:

    >Bo co straszysz komuchu ?

    Twoje własne słowa:
    "skad wiesz ze to lewicowcy ? Ciagle rzucasz te same inwektywy bo sam
    nie umiesz myslec... "
    "komuch" raczej prawicą nie jest... czyli używasz inwektyw?
    A co do "komuchów" to m. in. oni są zwolennikami regulacji
    i interwencjonizmu.

    A pytałem z ciekawości. Bo są osobniki gatunku ludzkiego, które
    zrobią wszystko, aby zdobyć rozgłos dla siebie i swoich idei.
    Nawet potrafią zrobić z siebie męczennika przed sądem...

    > Jednym z glownych wnioskow filmu jest ze
    >bank zarabia procent na pozyczaniu nie istniejacych pieniedzy. Czy
    >masz na to lepsze okreslenie niz kradziez ?

    Zajrzyj do słownika jęz. polskiego co to jest kradzież.

    > Oszustwo ? To jest
    >przeciez tak samo gdy np. pracownik stacji benzynowej dolewa wody do
    >benzyny - tyle ze samochod nie jest tak "glupi" jak ty i nie mozna
    >wlac 96 czesci wody do 4 czesci beznyny bo po prostu wtedy nie
    >pojedzie.

    Dlatego porównanie jest bzdurne. Samochód nie pojedzie,
    a kredytobiorca czymś jednak dysponuje.

    >A Strybyszewski sam przyznal ze NBP pozwala trzymac zaledwie
    >4% zlotowek w rezerwach

    W innych krajach jeszcze mniej.
    I nakazuje, nie pozwala - sprawdź w słowniku różnicę.

    > - w prezentacji wlasnej NBP sam pokazuje jak z
    >1000 zl oszczednosci bezczelnie wydrukowal na krzywego ryja 30000 zl i
    >co gorsza glupol-kredytobiorca zaplaci jeszcze bańkowi procent od tych
    >nigdzie nie istniejacych 30000 zl. Jakbys umial myslec nieco lepiej od
    >samochodu to bys zauwazyl ze system finansowy musi byc zmieniony bo
    >obecny doprowadza wczesniej czy pozniej do krachu.

    "Jakbyś umiał myśleć nieco...(itd.)" i obserwować, to byś zauważył,
    że "krachy" nie są czymś niezwykłym, są swego rodzaju uzdrowieniem
    sytuacji.
    Taki np słynny "kryzys" rosyjski - dla naszych eksporterów moze
    kłopot, bo u Rosjanie mniej kupowali, ale dla Rosji był właśnie takim
    częściowym zwrotem w kierunku nieco zdrowszej gospodarki, a nie iluzji.

    Jeżeli coś trzeba zmienić to pozwolić, aby kredytobiorcy i banki
    poniosły tego konsekwencje. Może wtedy się czegoś nauczą, bo na
    razie to albo "jakoś to będzie" bo "państwo" pomoże, albo pojawiają
    się tacy jak ty, którzy chcą zbawiać świat pomysłami, co by tu jeszcze
    nakazać/zakazać/uregulować/chronić. Co nieuchronnie prowadzi do
    zwolnienia ludzi z upragnionego przez ciebie myślenia.

    > Naturalne cykle
    >gospodarcze zostaja w obecnym sytemie finansowym wzmacniane przez
    >oprocentowanie nie istniejacego pieniadza i dlatego mamy krachy na
    >gieldzie czy bankructwa niemalze calych gospodarek krajowych.

    I co z tego? Wzrost nie jest wieczny, nawet na giełdzie.
    Jak w pokerze - ktoś kiedyś powie "sprawdzam!".

    >Zebys potestowal sobie myslenie.

    Nie potrafię testować twojego myślenia, co mnie nie martwi.
    Zatem o Krynico Mądrości, uchyl rąbka tajemnicy i podpowiedz...