  • 21. Data: 2016-12-28 17:44:03
    Temat: Re: Pekao rozdaje (i zabiera) prezenty świąteczne
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2016-12-28 o 09:06, Liwiusz pisze:

    > Nie przejdzie, bo to nieprawda.

    To mnie akurat niespecjalnie przekonuje,
    bo wokół widać pełno kłamstw, które przechodzą :-).

  • 22. Data: 2016-12-28 19:04:14
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Tomasz Chmielewski pisze tak:

    > W historii konta w Pekao pojawiła mi się taka oto ciekawa pozycja:
    >
    > http://www.awesomescreenshot.com/image/1991306/ce551
    e54b4e54702cbfe
    > 5116633a0ded
    >
    > :)))

    Ciekawe co byś zrobił jeśli byłoby jedno zero więcej ;)
    Czy tylko skrinszot?

    Albo co by zrobili jeśli bez zera ale byś przelał ojcu Dyrektorowi hyhy
    :)

    w każdym razie zazdraszczam wydruku ;)

    --
    Piotrek

    Let me see your war face.

  • 23. Data: 2016-12-29 11:53:00
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "cef" napisał w wiadomości grup
    .pl...
    W dniu 2016-12-24 o 13:42, Tomasz Chmielewski pisze:
    e54b4e54702cbfe5116633a0ded
    0c47b66501d1eaba24a9b22bd33

    >Ciekawe co by zrobili gdybyś zadysponował tą kwotą samodzielnie.

    A tak swoja droga - nie nalezy sie 10% znaleznego ?

    J.

  • 24. Data: 2016-12-29 14:54:17
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    cef <c...@i...pl> writes:

    > Pisma bym się spodziewał, tylko co bank robi jak koleś
    > (przepraszam inicjatora wątku - to wymyślona sytuacja)
    > pieniądze przerzuci, wybierze i zamelinuje a oficjalnie odpowie:
    > "Spodziewałem się takiej kwoty, bo się modliłem o taki dar i dlatego
    > od razu ja wydałem w dobrej wierze.
    > Nic z tych kilkuset tysięcy już nie ma, bo w gotówce wybrałem
    > i na biednych dałem."
    > I co mu zrobią?

    To jest takie sobie, ale gdyby np. ktoś mu się "włamał" na konto i owe
    pieniądze gdzieś zaprzepaścił?

    Tylko wtedy należałoby szukać (współ)sprawcy w banku.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 25. Data: 2016-12-29 18:06:04
    Od: Camis <c...@d...pl>

    On Tuesday, 27 December 2016 11:01:38 UTC+1, J.F. wrote:

    > c) monity z przypomnieniami, po 15 czy 50 zl sztuka, ile tam w umowie
    > i cenniku stoi :-)

    Od dłuższego czasu banki nie mogą stosować takich kosztownych monitów.

    I dobrze bo było to przegięciem. Zostaje im jedynie faktyczny koszt wysyłki
    upomnienia np 5zł za list polecony.

  • 26. Data: 2016-12-29 18:28:44
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Camis" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    >Od dłuższego czasu banki nie mogą stosować takich kosztownych
    >monitów.
    >I dobrze bo było to przegięciem. Zostaje im jedynie faktyczny koszt
    >wysyłki upomnienia np 5zł za list polecony.

    Zostaje, albo i nie zostaje

    http://www.bankier.pl/wiadomosc/Ranking-najdrozszych
    -monitow-bankowych-7295893.html

    Chyba, ze cos sie zmienilo jeszcze w tym roku,

    J.

  • 27. Data: 2016-12-29 19:55:35
    Od: Camis <c...@d...pl>

    On Thursday, 29 December 2016 18:28:51 UTC+1, J.F. wrote:
> [...]
    >
    > http://www.bankier.pl/wiadomosc/Ranking-najdrozszych
    -monitow-bankowych-7295893.html

    > Chyba, ze cos sie zmienilo jeszcze w tym roku,

    Wiele banków już sie do tego stosuję. Reszta olewa i pewno czeka na karę od UOKiK:

    "Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów regularnie gani banki za zbyt wysokie opłaty
    za monity. Zdaniem Urzędu, wysokość opłat powinna wynikać z kalkulacji rzeczywistych
    wydatków poniesionych przez przedsiębiorcę. Takie uzasadnienie podał między innymi w
    decyzji dotyczącej Banku Zachodniego WBK, który naliczał 25 zł za wysłanie monitu
    pocztą, 9 zł za monit telefoniczny, 25 zł za wezwanie do zapłaty, 50 zł za
    przekazanie sprawy do zewnętrznej agencji windykacyjnej oraz 50 zł za windykację
    terenową. Urząd uznał, że sposób naliczania opłat, był niezgodny z prawem, ponieważ
    narażał konsumentów na nieuzasadnione koszty. Bank obniżył więc opłaty do poziomu
    1,75 zł za list zwykły i 4,2 zł za polecony.

    BZ WBK nie jest oczywiście odosobnionym przypadkiem. Wcześniej UOKiK wpisał do
    rejestru klauzul niedozwolonych wysokość opłat naliczanych za monity przez Deutsche
    Bank, Lukas Bank (obecnie Credit Agricole), nieistniejący już Kredyt Bank, BNP
    Paribas Bank, eurobank, kilka banków spółdzielczych, SKOK-ów i firm pożyczkowych."

    Oraz:

    Opłaty za monity bankowe wysyłane do konsumentów powinny odpowiadać rzeczywiście
    poniesionym kosztom - przypomina UOKiK w najnowszej decyzji w sprawie banku BZ WBK

    https://www.uokik.gov.pl/aktualnosci.php?news_id=112
    18

  • 28. Data: 2016-12-29 21:17:07
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 29 grudnia 2016 18:06:06 UTC+1 użytkownik Camis napisał:

    > Zostaje im jedynie faktyczny koszt wysyłki upomnienia np 5zł za list polecony.

    Podstawę tego podasz?

  • 29. Data: 2017-01-02 17:16:00
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Wydanie kasy to jeszcze nie pozbawienie się bycia wzbogaconym - coś
    >ktoś sobie kupił, zjadł, wyjechał, poruchał - o to nadal jest
    >wzbogacony.

    No nie wiem, nie wiem - pod korzysc majatkowa to juz chyba nie podpada

    J.