  • 11. Data: 2016-12-27 12:30:53
    Temat: Re: Pekao rozdaje (i zabiera) prezenty świąteczne
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-12-27 o 12:15, cef pisze:
> [...]
    .pl...

    > Pisma bym się spodziewał, tylko co bank robi jak koleś
    > (przepraszam inicjatora wątku - to wymyślona sytuacja)
    > pieniądze przerzuci, wybierze i zamelinuje a oficjalnie odpowie:
    > "Spodziewałem się takiej kwoty, bo się modliłem o taki dar i dlatego od
    > razu ja wydałem w dobrej wierze.
    > Nic z tych kilkuset tysięcy już nie ma, bo w gotówce wybrałem
    > i na biednych dałem."
    > I co mu zrobią?

    A spodziewał się?
    No to niech oddaje z tego drugiego przelewu, który miał dostać.

    --
    Liwiusz

  • 12. Data: 2016-12-27 13:52:57
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "cef" napisał w wiadomości grup
    .pl...

> [...]
    >od razu ja wydałem w dobrej wierze.
    >Nic z tych kilkuset tysięcy już nie ma, bo w gotówce wybrałem

    No jak to co ? Nie doczytales - prokurator, komornik, a jeszcze urzad
    skarbowy,
    i sie oduczy modlic o taki dar :-)

    J.

  • 13. Data: 2016-12-27 20:55:44
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2016-12-27 o 12:30, Liwiusz pisze:
    .pl...

    > A spodziewał się?
    > No to niech oddaje z tego drugiego przelewu, który miał dostać.

    Miał dostać, ale kwoty się rozminęły.
    Spodziewał się, bo się o taką kwotę modlił i przelew przyszedł.
    Jednak w rzeczywistości Pan Bóg jeszcze nie przelał.
    Bank będzie musiał zatem poczekać :-)

  • 14. Data: 2016-12-27 21:01:06
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2016-12-27 o 13:52, J.F. pisze:
> [...]
    .pl...

    > No jak to co ? Nie doczytales - prokurator, komornik, a jeszcze urzad

    Chyba nie przeczytałeś tego co napisałem.
    Legalnie się pozbył tej kasy, więc nie można mieć roszczeń do niego.
    Ja wiem, że myślicie kategoriami - "ja bym tak nie zrobił",
    ale wyłamując się z tego schematu mamy to co mamy.
    Czyli przyszła kwota, kwota "znikła".
    A z jakiego paragrafu ten prokurator czy komornik?
    Co niezgodnego z prawem zrobił ten koleś?
    (pomijam kwestie sumienia i przyzwoitości)

  • 15. Data: 2016-12-28 00:12:44
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-12-27 o 20:55, cef pisze:
    > Spodziewał się, bo się o taką kwotę modlił i przelew przyszedł.
    > Jednak w rzeczywistości Pan Bóg jeszcze nie przelał.

    Myślałem, że na poważnie dyskutujemy ;)

    --
    Liwiusz

  • 16. Data: 2016-12-28 00:13:43
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-12-27 o 21:01, cef pisze:
    > Legalnie się pozbył tej kasy, więc nie można mieć roszczeń do niego.

    Wydanie kasy to jeszcze nie pozbawienie się bycia wzbogaconym - coś ktoś
    sobie kupił, zjadł, wyjechał, poruchał - o to nadal jest wzbogacony.

    --
    Liwiusz

  • 17. Data: 2016-12-28 00:55:55
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

    W dniu 2016-12-25 o 09:24, cef pisze:

    > Ciekawe co by zrobili gdybyś zadysponował tą kwotą samodzielnie.

    Jeszcze ciekawsze co by zrobili gdyby tę kwotę skradziono z konta :)

  • 18. Data: 2016-12-28 07:09:31
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2016-12-28 o 00:13, Liwiusz pisze:

    > Wydanie kasy to jeszcze nie pozbawienie się bycia wzbogaconym - coś ktoś
    > sobie kupił, zjadł, wyjechał, poruchał - o to nadal jest wzbogacony.

    Dlatego przyjąłem, że oddał kasę biednym i sobie nie pojadł ani nie
    korzystał itp.
    Nic mu nie przybyło ani nie ubyło. Co do przelewu po modlitwie, to myślę
    że jakiś sprytny prawnki coś by tam wymyślił, żeby uzyskać podobny efekt.

  • 19. Data: 2016-12-28 09:06:12
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-12-28 o 07:09, cef pisze:

> [...]
    > że jakiś sprytny prawnki coś by tam wymyślił, żeby uzyskać podobny efekt.

    Nie przejdzie, bo to nieprawda.

    --
    Liwiusz

  • 20. Data: 2016-12-28 13:29:52
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "cef" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    >Chyba nie przeczytałeś tego co napisałem.
    >Legalnie się pozbył tej kasy, więc nie można mieć roszczeń do niego.

    eee tam nie mozna. Prokurator uzna ze mozna, to mozna :-)

    W koncu pieniadze nie byly jego, wydal nie swoje ... po paru latach w
    sadach sie wyjasni :-)

    Jakby tak znalazl na chodniku, to na to paragraf jest, i zaslanianie
    sie "Bog mi zeslal" nie pomoze.
    A jak znalazl na koncie ... hm ...

    J.