  • Data: 2003-09-09 06:02:41
    Temat: Re: PZ za komorke osoby trzeciej
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Uzytkownik "SunWoj" <s...@o...pl> napisal w wiadomosci
    news:834nlvkfivtmblq87kiqc9dhrjcdco3lft@4ax.com...
    > Ja probowalem zrobic PZ z tel. na inna osobe w 4 bankach w jakich mam
    > konto!
    > W BZWBK przyjeli mi pismo, ale po 2 tyg. od zlozenia zadzwonili ze nie
    > moga mi tego zrobic bo im prawo bankowe na to nie pozwala. Jedyne
    > wyjscie to wspolne konto z ta osoba, na ktora jest tel. :(

    I prawidlowo.
    PZ zostalo stworzone do placenia SWOICH rachunkow przez dluznikow.
    Na www.poleceniezaplaty.pl mozna obejrzec ladny schemat funkcjonowania PZ,
    gdzie wystepuje dluznik, wierzyciel i ich banki, a NIE WYSTEPUJE nikt inny,
    zadna osoba trzecia ktora moglaby zachciec placic rachunki dluznika.
    Nie ma przeszkod by placic za kogos przelewem, zleceniem stalym itp. ale nie
    PZ.

    Oczywiscie, wszedzie pracuja ludzie, ktorzy moga "przymruzyc oko" i czasem
    realizowac PZ za osobe trzecia, ale nie musza. Dlatego nigdy nie ma pewnosci
    czy bank ktory dotad realizowal takie "krzywe" PZ nie zechce pewnego
    pieknego dnia trzymac sie bardziej sztywno regul ustalonych w porozumieniu
    miedzybankowym o PZ i zaprzestac takich sztuczek.

    --
    Pozdrowienia
    ---