  • 21. Data: 2020-06-23 10:47:23
    Temat: Re: POPIERDOLONY MILLENIUM
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu poniedziałek, 22 czerwca 2020 22:49:03 UTC+2 użytkownik brum napisał:
    > W Citi jest inna ciekawostka: przelew zlecony na poniedzialek jest robiony w
    > niedziele. Nie ma mozliwosci, aby zlecic przelew na poniedzialek. To znaczy,
    > zlecac mozna, ale zawsze pojdzie w niedziele. I w historii bedzie w
    > niedziele. Tlumaczenia w reklamacjach sa tak popaprane, ze sami sie w nich
    > gubia. Ale nie poprawia.

    A próbowałeś zlecać z wyprzedzeniem na inne dni tygodnia niż poniedziałek?
    Nie mam zamiaru głupków bronić, jedynie szukam prawdy ;>

    A wiem, że mają tak, że środki na przelew z datą przyszłą muszą być zapewnione
    poprzedniego dnia roboczego.
    Zapewne na wieczór (tu już zgaduję, bo nie testowałem) i możliwe, że obciążanie
    rachunków źródłowych oraz wystawianie zleceń do elixira odbywa się WYŁĄCZNIE w
    przetwarzaniu nocnym.
    To by dawało w wyniku obciążenie rachunku przelewem "poniedziałkowym" w niedzielę -
    bo w historii widać właśnie i wyłącznie to, czyli datę obciążenia rachunku źródłowego
    - daty wyjścia przelewu z banku, a tym bardziej daty uznania rachunku docelowego nie
    uświadczysz.

    Hmmm, ale właściwie czy rodzi to jakiś problem?
    Ew. jakby było więcej niż 0% to by odsetki za jeden dzień kradli.

    Tzn. problem oczywiście może być jak ktoś o tej - w sumie dziwacznej - regulacji nie
    wie i myśli, że jak mu przyjdzie przelew w poniedziałek I sesją, to z citka wyjdzie
    III sesją.
    Albo myśli, że jak przelew z datą przyszłą nie wyjdzie, to bank chociaż jakoś o tym
    powiadomi.
    Niestety nie powiadomi - albo przynajmniej nie powiadomi bez wykupienia dodatkowo
    płatnego pakietu powiadomień. W "standardowej" ofercie zlecenie sobie zniknie jak sen
    złoty i szukaj wiatru w polu.

    PS.: Zacytowałbyś te ich odpowiedzi z reklamacji, czasem się można pośmiać.

  • 22. Data: 2020-06-23 14:13:52
    Od: z <...@...pl>

    > Nie mam zamiaru głupków bronić, jedynie szukam prawdy ;>

    Prawda jest taka że oprócz bugów programistycznych w bankach siedzą też
    idioci którzy decydują że ma być tak a nie tak.

  • 23. Data: 2020-06-23 14:16:54
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu wtorek, 23 czerwca 2020 14:13:54 UTC+2 użytkownik z napisał:

    > Prawda jest taka że oprócz bugów programistycznych w bankach siedzą też
    > idioci którzy decydują że ma być tak a nie tak.

    Ale nie są takimi idiotami, by się przed tym nie zabezpieczyć odpowiednimi zapisami w
    regulaminach - i to po upewnieniu się, że zapisy te są zgodne z prawem.
    Inni idiocie nie czytają tego, co podpisują - a potem żale na necie wypłakują ;P

  • 24. Data: 2020-06-23 14:24:14
    Od: z <...@...pl>

    Dyskryminujesz jednych idiotów na tle innych?
    Ty FASZYSTO ;-)

    PS. Zaczęło się od niemożności wydrukowania potwierdzenia przelewu który
    został wykonany/dostarczony oraz mijaniem się z prawdą systemu co do
    daty tej operacji.

    Dojdziesz jaki był zamysł tej operacji?
    Jeśli to nie idioci to pewnie w szerszej skali przynosi to zyski
    bankowi. A skoro tak to czy to aby na pewno nie łamie praw. np.
    konsumenckich albo jeszcze jakichś ważniejszych ;-)

  • 25. Data: 2020-06-23 14:28:04
    Od: z <...@...pl>

    Następnym razem mam uważać na daty? Mam ich aż tak kontrolować?
    Spłacę ratę/kredyt pierwszego a system stwierdzi że to było jednak
    drugiego dnia miesiąca.
    Mam ograniczone zaufanie dlatego to wychwyciłem.
    Mam mieć jeszcze bardziej ograniczone?
    Mam robić skriny i przechowywać przez 5 lat aby bronić się w sadzie?

    Do tego zmierzamy?

  • 26. Data: 2020-06-23 14:58:26
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    >Następnym razem mam uważać na daty? Mam ich aż tak kontrolować?
    >Spłacę ratę/kredyt pierwszego a system stwierdzi że to było jednak
    >drugiego dnia miesiąca.

    Kredyt u nich ?
    Bo jak przelew do innego banku ... to niestety - dojdzie w
    poniedzialek.

    A jak u nich ... przeczytac umowe/regulamin starannie.

    >Mam ograniczone zaufanie dlatego to wychwyciłem.
    >Mam mieć jeszcze bardziej ograniczone?
    >Mam robić skriny i przechowywać przez 5 lat aby bronić się w sadzie?

    Moze wystarczy 3 miesiace ... ale nie, lepiej do konca kredytu -
    zawsze moga na koniec wyskoczyc z rozliczeniem koncowym i doliczyc
    zalegle odsetki :-)

    >Do tego zmierzamy?

    Raczej - zawsze tak bylo.
    Odchodzimy od tych metod, ale jak widac - nie calkiem :-)

    J.

  • 27. Data: 2020-06-23 19:59:31
    Od: "brum" <s...@n...berdyczow>

    >A próbowałeś zlecać z wyprzedzeniem na inne dni tygodnia niż poniedziałek?

    Jasne. Przelewy zlecane na inne dni sa realizowane zgodnie z dyspozycja.

    >Hmmm, ale właściwie czy rodzi to jakiś problem?

    Owszem. Jesli odbiorca ma rachunek w Citi, to srodki dostanie w niedziele, a
    nie w poniedzialek.
    Jesli poniedzalek to pierwszy dzien miesiaca, a srodki dostanie w niedziele,
    ostatniego dnia miesiaca, to moze powodowac u niektorych odbiorcow obowiazek
    podatkowy. Moze tez sztucznie zawyzac obroty w poprzednim miesiacu. Moze
    spowodowac brak otrzymania pomocy publicznej z uwagi na (teoretycznie) duze
    obroty w danym miesiacu.

    >PS.: Zacytowałbyś te ich odpowiedzi z reklamacji, czasem się można pośmiać.
    --------
    Uprzejmie informujemy, że przelewy międzybankowe realizowane są tylko w dni
    robocze.
    W przypadku realizacji przelewu w ramach zlecenia stałego lub przelewu z
    datą przyszłą Bank sprawdza na jeden dzień roboczy przed wyznaczoną datą
    realizacji przelewu, czy na rachunku dostępna jest wystarczająca ilość
    środków.

    W sytuacji, gdy dzień realizacji przelewu wypada na dzień następujący po
    dniu wolnym (np. poniedziałek), a w poprzednim dniu roboczym ilość środków
    na Pana rachunku jest dostateczna, konto jest obciążane kwotą przelewu w
    sobotę ale z datą realizacji pierwszego dnia roboczego następującego po dniu
    wolnym.

    Celem powyższego obciążenia jest zapewnienie możliwości realizacji przelewu
    zgodnie z Pani dyspozycją, tj. I sesją Elixiru w pierwszym dniu roboczym
    następującym po dniu wolnym.

    Przykro nam, że w tym przypadku zakres świadczonych przez Bank usług nie
    jest zgodny z Pana oczekiwaniami, niestety w chwili obecnej nie możemy
    zaproponować Panu innego rozwiązania w zakresie realizacji ww. przelewów.
    --------
    Plec mi zmieniaja co chwila, ale juz mniejsza o to. Twierdza, ze robia w
    sobote, chociaz robia w niedziele. Niech sobie srodki blokuja jesli musza,
    ale przelew niech robia po polnocy, a nie w niedziele.

  • 28. Data: 2020-06-23 21:01:55
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2020-06-23 o 14:58, J.F. pisze:
    > Użytkownik "z"  napisał w wiadomości grup
    pl...

    > Kredyt u nich ?
    > Bo jak przelew do innego banku ... to niestety - dojdzie w poniedzialek.

    Napisałem na przyszłość o innym dniu miesiąca.
    Sądzisz że mogą taki numer wywinąć?
    Obecnie wywinęli taki że przelew zrealizowali 20 a w systemie jest
    widoczny jako 21.
    TO MA BYĆ NORMALNE?

    > Raczej - zawsze tak bylo.

    To wybornie

    I że niby ja się bezpodstawnie awanturuję i mam czytać drobne druczki.

    A potem zdziwienie że mam tylko jedno konto, jeden kredyt, 0 kart.

  • 29. Data: 2020-06-24 09:04:36
    Od: Alf/red/ <a...@u...waw.pl>

    W dniu 23.06.2020 o 19:59, brum pisze:
    > Owszem. Jesli odbiorca ma rachunek w Citi, to srodki dostanie w niedziele, a
    > nie w poniedzialek.
    > Jesli poniedzalek to pierwszy dzien miesiaca, a srodki dostanie w niedziele,

    Ale "na papierze" dla niego to także będzie poniedziałek.

    --
    Alf/red/

  • 30. Data: 2020-06-24 22:39:23
    Od: "brum" <s...@n...berdyczow>

    > Ale "na papierze" dla niego to także będzie poniedziałek.

    Otoz nie. W wyciagu jest data niedzielna. To nie jest tak, ze kasa jest
    pobierana/blokowana w niedziele, a przelew jest robiony w poniedzialek.
    Saldo zostaje pomniejszone w niedziele i w historii jest data niedzielna.