  • 1. Data: 2020-06-18 10:51:55
    Temat: Są jeszcze konta za 0?
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W wątku obok wyczytałem, że Citi wprowadza wkrótce wymóg wydania
    miesięcznie 500zł kartą debetową.

    To jest ostatnio jedyna debetówka jaką mam. Wygląda, że wypadało by się
    pozbyć tego konta, aby nie być zmuszanym do 'wyrabiania normy'.

    Są jeszcze jakieś konta + debetówka za bezwarunkowe 0 z co najmniej
    własnymi bankomatami za 0.
    Debetówki (przynajmniej dotychczas) używam tylko do bankomatu kilka razy
    w roku.
    P.G.

  • 2. Data: 2020-06-18 12:02:27
    Temat: Re: Są jeszcze konta za 0?
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu czwartek, 18 czerwca 2020 10:51:53 UTC+2 użytkownik Piotr Gałka napisał:
> [...]
    > własnymi bankomatami za 0.
    > Debetówki (przynajmniej dotychczas) używam tylko do bankomatu kilka razy

    Zaczynając od końca - jeśli tylko do bankomatu - i to wyłącznie w PL - to może nie ma
    sensu w ogóle kombinować z debetówką, tylko przejść na blik.

    Bo jest nawet opcja używania blika bez jakiejkolwiek aplikacji na tzw. telefonie -
    santander (chyba wciąż jako jedyny) pozwala na tworzenie czeków blik w "zwykłym" ST.
    Taki "czek" w postaci 9-cyfrowej liczby zapisujesz sobie na kartce - a następnie
    wpisujesz w bankomacie 13 cyfr - czek + 4-cyfrowy tzw. "pin do czeków".

    Są niestety i pewne minusy - czek ma swoją ustaloną maksymalną wartość, blik ogólnie
    ma dość niskie limity i płatności i wypłat (tzn. są to jakieś tysiące, ale już nie
    dziesiątki tysięcy jak dla debetówek), no i najgorsze, że czek ma maksymalnie 72h
    ważności, więc raczej tylko do planowanych wypłat.

    Ogólnie blik jest już prawie we wszystkich bankomatach.
    W santander darmowy dla wszystkich bankomatów - i można mieć też darmowe konto (bez
    debetówki).

    Jeśli wchodzi w grę apka w telefonie, to oczywiście oprócz używania kodów blik do
    wypłat w bankomacie (odchodzi problem z krótką ważnością czeku - no chyba że się
    telefon akurat rozładuje, to nawet do żony nie zadzwonisz, żeby kod ze swojej apki
    podała ;) w santanderze dodatkowo można mieć darmowe debetówki HCE - coraz więcej
    bankomatów ma też czytniki NFC i pozwala tak wypłacać.

    Darmowe konto z blikiem do wszystkich bankomatów można mieć też w mBanku (choć coś
    ostatnio mi mignęło o podwyżkach).

    Darmowe konto z darmową debetówką wielowalutową i z jedną bezpłatną wypłatą z
    dowolnego bankomatu miesięcznie w PL i jedną za granicą można mieć w kantorze aliora.
    Ew. kolejne darmowe czy większe wypłaty (również EUR, USD, GBP) można robić w kasie w
    oddziale - tylko najpierw trzeba sprawdzić, czy oddział ma kasę (a niestety
    likwidują).

    Darmowe konto z blikiem i darmowymi wypłatami z bankomatów pko i santander (chyba
    nadal tak jest) jest w inteligo.

    Jest też jeszcze popierdółka nest z 3*0 - ale czy to polecać?
    Bo ideę i getout to raczej odradzam, mimo warunków 3*0 (choć nie wiem, czy w idei
    wciąż takie są w sprzedaży).

    No i jeszcze dwa banki z niewielkimi warunkami bezpłatności:
    - millennium - wymagają 1k wpływu i 1 transakcji blik lub debetówką miesięcznie, za
    to wszystkie bankomaty za darmo dla blik i debetówki (dodatkowo po pół roku oferty
    kredytówki na klik)
    - pekao sa czyli żubr - 500zł wpływu i 1 transakcja debetówką -> 2 wypłaty w miesiącu
    darmowe z dowolnego bankomatu, bez ograniczeń z własnych, debetówka bez prowizji dla
    transakcji zagranicznych.

    Albo jeszcze inna możliwość z warunkami, ale jedynie kwoty wpływów, bez konieczności
    wyciągania debetówki (jako że dotychczasowe citi priority Ci odpowiadały, to może te
    też będą OK) - czyli konta tzw. "premium".

    Np. santander select - wymagają bodajże 10k wpływu - ale darmowa debetówka bez
    dodatkowych warunków i wszystkie bankomaty.
    Podobne warunki są chyba w millennium (sprawdzałem jakiś czas temu).
    W mBąku mkonto intensive - tu chyba starczy 7,5k wpływu.
    bnp paribas miał fajne premium, ale głupki zlikwidowali.
    I można się jeszcze przyjrzeć skarbonkowym (pko bp) aurum i platinum II.

    Debetówki rzeczywiście się wykruszają, mi zostało 10, ale:
    - 3 są z mBąka do tego samego konta (wycofanego z oferty) - darmowe, ale nie dają
    wszystkich bankomatów
    - 2 są do kont (też wycofanych) w bnpp - darmowe, ale tylko bankomaty planet cash
    - 1 do konta w idei z dawnego lions (też wycofane oczywiście) - darmowa ze wszystkimi
    bankomatami, ale w idei to się boję nawet 1k trzymać
    - citek do odstrzału niestety
    - kantor aliora - opisana powyżej, pewnie trafi do "wizytownika" w miejsce citka,
    - curve i N26.

    A 10- i 20-złotówki będę sobie wypłacał czekami blik (z ST santanter) z bankomatów
    santandera oraz skok24 - przynajmniej nie będę musiał robić przelewów uzupełniających
    (i to jeszcze via wewnętrzny w santander z konta z d. db na "konto jakie chcę" - bo
    tylko to drugie ma darmowe express elixiry) ;>

  • 3. Data: 2020-06-18 14:22:51
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > Zaczynając od końca - jeśli tylko do bankomatu - i to wyłącznie w PL - to może nie
    ma sensu w ogóle kombinować z debetówką, tylko przejść na blik.

    W ogóle o tym nie pomyślałem. Nie znam tej technologii. Poza tym, że
    nazwa mi się obiła (też w przypadku jakichś informacji o przekrętach)
    nic o blik nie wiem.
    Choć mniej więcej potrafię sobie wyobrazić.

> [...]
    wpisujesz w bankomacie 13 cyfr - czek + 4-cyfrowy tzw. "pin do czeków".

    O tym nie miałem bladego pojęcia.
    Jak Ty to robisz. Skąd masz czas na zdobywanie tych wszystkich
    informacji. Hobby czy jak?

> [...]
    już nie dziesiątki tysięcy jak dla debetówek), no i najgorsze, że czek ma maksymalnie
    72h ważności, więc raczej tylko do planowanych wypłat.

    Już od wielu lat nie zdarzyła mi się inna wypłata debetówką niż
    planowana i chyba w ogóle nigdy nie zdarzyła się większa od 2k.

    > Ogólnie blik jest już prawie we wszystkich bankomatach.
    > W santander darmowy dla wszystkich bankomatów - i można mieć też darmowe konto (bez
    debetówki).

    W Santanderze mam konto z powodu KH. Nie darmowe, ale nie wiem, czy
    jakbym zmienił na darmowe to nie naruszyłbym warunków promocji KH i
    podnieśliby mi marżę z 0.99% na 1.99% do końca trwania KH.

    > Jeśli wchodzi w grę apka w telefonie, to oczywiście oprócz używania kodów blik do
    wypłat w bankomacie (odchodzi problem z krótką ważnością czeku - no chyba że się
    telefon akurat rozładuje,

    Nie zdarza mi się. Ładuję telefon mniej więcej raz na tydzień. Mój
    rekord to 12 dni.
    Tylko, że być może korzystanie z apki wymagało by zmiany ustawień i
    telefon stałby się bardziej 'prądożerny'. Ale zawsze pewnie można to
    'tylko na chwilę' zrobić

    > w santanderze dodatkowo można mieć darmowe debetówki HCE

    co to takiego, że debetówka a jakaś inna?

    > - coraz więcej bankomatów ma też czytniki NFC i pozwala tak wypłacać.

    czyli to jakaś debetówka bez styków do procesora - komunikacja tylko
    radiowo?

    > Darmowe konto z blikiem do wszystkich bankomatów można mieć też w mBanku (choć coś
    ostatnio mi mignęło o podwyżkach).

    Czyli trzeba może zrobić tam jakiś porządek. Mam tam jeszcze wszystkie
    Emax plusy itp.

    > Darmowe konto z darmową debetówką wielowalutową i z jedną bezpłatną wypłatą z
    dowolnego bankomatu miesięcznie w PL i jedną za granicą można mieć w kantorze aliora.

    To chyba jest to. Konto mam, ale bez żadnej karty.
    Korzystałem z T-mobile. Chyba z pół roku temu przysłali mi nową kartę w
    Euro, ale nie zajrzałem czy nie pobrali za to jakiejś opłaty robiąc tym
    może debet na rachunku. Nie zaglądałem do T-mobile od chyba 2 lat.

> [...]
    to wszystkie bankomaty za darmo dla blik i debetówki (dodatkowo po pół roku oferty

    Ciekawe.

    > - pekao sa czyli żubr - 500zł wpływu i 1 transakcja debetówką -> 2 wypłaty w
    miesiącu darmowe z dowolnego bankomatu, bez ograniczeń z własnych, debetówka bez
    prowizji dla transakcji zagranicznych.

    Też ciekawe.

> [...]

    > bnp paribas miał fajne premium, ale głupki zlikwidowali.
    > I można się jeszcze przyjrzeć skarbonkowym (pko bp) aurum i platinum II.

    Właśnie przekraczasz mój zakres ogarniania ilości tematów :)

    > Debetówki rzeczywiście się wykruszają, mi zostało 10, ale:

    Tylko :)

> [...]
    > - citek do odstrzału niestety
    > - kantor aliora - opisana powyżej, pewnie trafi do "wizytownika" w miejsce citka,

    Jak Ty to wszystko ogarniasz :)
    Masz jakąś ściągę zawsze pod ręką, czy jesteś na tyle młody, że pamięć
    jeszcze daje sobie z tym radę?

> [...]
    (i to jeszcze via wewnętrzny w santander z konta z d. db na "konto jakie chcę" - bo
    tylko to drugie ma darmowe express elixiry) ;>

    Dziękuję.
    Wysłałem sobie na swojego maila abym nie musiał szukać na p.b.b.

    Nie spodziewałem się tak wyczerpujących informacji.
    Nie poradzę sobie z nimi jak nie zapiszę sobie w jakimś arkuszu.
    Tylko, że chyba to się dynamicznie zmienia i dynamiczność zmian chyba
    może narastać.
    Ciekawe, co będzie jak się dowiemy jaka się dziura w budżecie zrobiła,
    ale chyba zwlekają z informowaniem na "po wyborach bo się jeszcze ludzie
    zorientują i źle zagłosują".
    P.G.

  • 4. Data: 2020-06-18 14:39:22
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

> [...]
    (i to jeszcze via wewnętrzny w santander z konta z d. db na "konto jakie chcę" - bo
    tylko to drugie ma darmowe express elixiry) ;>

    Czytam to już 4 raz i nie rozumiem tego fragmentu o przelewach
    uzupełniających.

    Czy wypłata z akurat tych bankomatów powoduje, że wypłacasz a kasa nie
    znika (ktoś Ci ją daje w prezencie), że mimo wypłaty nie trzeba uzupełniać?
    Zakładam, że konto z d.db to jakiś skrót nazwy i jakbym zajrzał do ich
    oferty czy topi to powinienem się domyślić.

    W sumie rozważam tylko działania bez konieczności fatygowania się do
    banków, przynajmniej do czasu wynalezienia szczepionki.
    P.G.

  • 5. Data: 2020-06-18 15:31:58
    Od: Alf/red/ <a...@u...waw.pl>

    W dniu 18.06.2020 o 14:22, Piotr Gałka pisze:

    > Czyli trzeba może zrobić tam jakiś porządek. Mam tam jeszcze wszystkie
    > Emax plusy itp.

    Tymczasem mBank ogłosił, że do końca lipca przelewy ekspresowe po 2 zł,
    potem wracają do typowego 5 zł.
    O podwyżkach mówił w wywiadach prezes Stypułkowski - w tamtym roku i
    jakoś niedawno. W tonacji "obciążenia podatkowe dla sektora rosną,
    biznes słabo idzie, no nie ma siły, muszą być opłaty za usługi bankowe".
    Innych zapowiedzi podwyżek nie kojarzę.

    Ad rem - niedawno widziałem podobne pytanie w internetach (u Samcika?),
    nie chce mi się szperać. O ile pamiętam konkluzję, to tylko Nest.

    --
    Alf/red/

  • 6. Data: 2020-06-18 17:15:40
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu czwartek, 18 czerwca 2020 14:39:20 UTC+2 użytkownik Piotr Gałka napisał:

> [...]
    > Zakładam, że konto z d.db to jakiś skrót nazwy i jakbym zajrzał do ich
    > oferty czy topi to powinienem się domyślić.

    W santanderze mam "główne" konta - ale mam tam 4 ROR.
    (indywidualne, wspólne)*(przeniesione z dawnego db, czyli Deutsche Bank, który został
    kupiony przez santander - oraz "generic santander" "konto jakie chcę).

    Funkcjonalności są różne - konta z dawnego db mają darmową obsługę kasową ("konta
    jakie chce" - płatną) - ale za to "konta jakie chcę" mają darmowe przelewy express
    elixir (a robione z kont z b. db kosztują 5zł).

    W santaderze nie mam też żadnej debetówki (nie licząc HCE, ale ona jest zrobiona na
    tablecie, którego z sobą nie noszę).

    Więc siłą rzeczy na wszelki wypadek jakaś kasa leży na koncie z byłego db - tam
    przychodzi pensja, na nim kumuluje się historia i ew. można iść po wypłatę do kasy,
    albo zrobić blikiem (bo niestety trzeba wskazać konto, z którego idą operacje blik -
    a jak masz 4 ROR, to jak na wskazanym jest pusto, a na innych pełno, to i tak nie
    wypłaci).

    Jako że nie mam przy sobie terminala cały czas - a i tak bym nie ufał - to po 1k "na
    wszelki wypadek" leży też sobie na kontach, do których debetówki noszę ze sobą -
    obecnie to citi oraz mBąk.
    I jak coś wypłacę, to warto z powrotem do tego 1k uzupełnić - czyli przelać w
    santanderze wewnętrznie z konta z byłego db na "konto jakie chcę" - a potem z "konta
    jakie chcę" darmowym express elixirem np. do citka.

    A jak zacznę wypłacać czekami blik to pieniądze będą schodzić bezpośrednio z
    "najgłówniejszego" konta.

    > W sumie rozważam tylko działania bez konieczności fatygowania się do
    > banków, przynajmniej do czasu wynalezienia szczepionki.

    Więc jak jesteś już "zakliencony" w santander, to pewnie możliwość blika i tak już
    masz. Dodatkowe "konto jakie chcę" też możesz wyklikać bez potrzeby łażenia do banku
    - iść trzeba jedynie w sytuacji, jakbyście chcieli założyć konto wspólne.

    W milku można zakładać przez kuriera - dodatkowy feature to to, że kurier od razu
    przywozi też debetówkę, nie trzeba czekać (nie wiem dlaczego żaden inny bank,
    przynajmniej z tych, które probówałem, nie potrafi czegoś takiego zrealizować).
    Podobno teraz można nawet bez kuriera, w 100% przez telefon, za pomocą selfie (i
    zdjęcia dowodu).

  • 7. Data: 2020-06-18 18:19:13
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    t...
> [...]

    >własnymi bankomatami za 0.
    >Debetówki (przynajmniej dotychczas) używam tylko do bankomatu kilka

    Wszedzie placisz gotowką czy KK ?

    -mbank - trzeba wydac 350 zl/mc, ale ... to jest łacznie wszystkimi
    kartami mbanku, wiec jak masz KK i uzywasz, to KD jest "darmo"

    -Santander - 5 transakcji bezgotowkowych uprawnia do zwolnienia ... i
    duzo, i niewiele. Bankomatow wlasnych maja duzo,
    -Inteligo - 100zl/mc - raczej niewiele, a bankomatow chyba najwiecej,
    -Millenium - 1 transakcja i 1000 zl wplywu na konto. i wszystkie
    bankomaty w kraju ?
    https://www.bankmillennium.pl/klienci-indywidualni/k
    onta-osobiste/konto-360

    -Getin - tez 1 transakcja i chyba wszystkie bankomaty ...

    Ogolnie ciagle tego duzo, o ile nie bedziesz sie upieral przy
    "bezwarunkowe 0".

    J.

  • 8. Data: 2020-06-18 20:54:57
    Od: zaqu <r...@g...com>

    > -mbank - trzeba wydac 350 zl/mc, ale ... to jest łacznie wszystkimi
    > kartami mbanku, wiec jak masz KK i uzywasz, to KD jest "darmo"

    W mBanku ekonto osobiste - wystarczy jedna transakcja i karta i konto darmowe,
    bankomaty do stówki blikiem darmowe, powyżej wszystkie bez opłat.

  • 9. Data: 2020-06-18 21:51:32
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu czwartek, 18 czerwca 2020 20:54:59 UTC+2 użytkownik zaqu napisał:

    > W mBanku ekonto osobiste - wystarczy jedna transakcja i karta i konto darmowe,
    bankomaty do stówki blikiem darmowe, powyżej wszystkie bez opłat.

    Chyba jednak nie wszystkie - jedynie euronet, planet cash i santander.
    Ale dzięki za przypomnienie, że wypłaty poniżej stówy płatne, zapomniałem i mogłem
    się nabrać.

  • 10. Data: 2020-06-18 22:25:14
    Od: Mark <t...@p...pl>

    Dnia 18.06.2020 o 10:51, Piotr Gałka napisał(a):
> [...]
    > własnymi bankomatami za 0.
    > Debetówki (przynajmniej dotychczas) używam tylko do bankomatu kilka razy
    Jest: Nestbank

    --
    Mark
    k...@p...pl