  • Data: 2003-04-17 00:31:59
    Temat: Re: PKO s.a. znikło mi 100zł
    Od: "valet" <v...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > A jaki zwiazek bank PeKaO SA ma z "PKO SA"?

    A taki, że to ten sam bank - odsyłam do dokumentów rejestrowych. Jakieś pół
    roku nazad wpadł mi w ręce pewien papier, który mi to uzmysłowił. Dotąd
    byłem przekonany, że dawna nazwa (Bank Polska Kasa Opieki S.A.) jak i skrót
    od niej pochodzący (PKO S.A.) zostały formalnie zastąpione przez obecnie
    używaną nazwę PeKaO S.A. A to guzik prawda. Jedno nie wyklucza drugiego.
    Wniosek z tego taki, że jak coś nie jest używane, to wcale nie znaczy, że
    tego nie ma.
    Autorytatywnie - jak sądzę - sprawę mógłby wyjaśnić SLuczak, ale zdaje się
    że już się tutaj nie udziela.

    > W Polsce nie ma banku PKO SA.

    Tak Ci się tylko wydaje :)
    Nie sadzę jednak, by sprawa godna była "rozstrząsania".
    Zdecydowana ilość czytelników tej grupy doskonale rozróżnia PKO S.A. i PKO
    BP. Myślę, że sam nie masz z tym większego kłopotu :) Kłopot byłby wówczas
    gdyby ktoś wrzucił na listę posta z hasłem: "PKO". Choć prawdą jest, że
    ludzie niezorientowani czasem mylą oba banki. Zdarzyło mi się np. stać w
    kolejce w PeKaO
    S. A. (Żubr) w czasie kiedy PKO BP (jeszcze nie S.A.) rozprowadzał
    Świadectwa Udziałowe PPP i pewien klient był bardzo wzburzony, że nie chcą
    mu ich sprzedać :)

    Pozdrawiam
    Piotrek