  • 21. Data: 2011-03-04 07:52:05
    Temat: Re: PKO mnie uszczesliwilo...
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    news:kjzoc5saqwn.fsf@ccfs1.fuw.edu.pl...

    > Sugeruję, że są jeszcze np. piny, których na karcie nie zapisuje.

    W przypadku zgubienia to faktycznie racja, ale w przypadku kradzieży wydaje
    mi się, że podejrzenie pinu jest tą łatwiejszą częścią tego procesu.
    P.G.

  • 22. Data: 2011-03-04 09:12:01
    Od: "Piotr W." <p...@p...com>

    Witam

    Syn dostał prawie półtora roku przed terminem.
    Ja i żona nie dostaliśmy choć brakuje parę miesięcy do końca ważności
    obecnych kart (08/11)
    Podobnie znajomi, syn dostał oni jeszcze nie.
    Pewnie preferują młodych, pozytywnie nastawionych do nowinek technicznych etc.

    pozdrowienia Piotr W.

  • 23. Data: 2011-03-04 11:37:57
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Fri, 04 Mar 2011 10:12:01 +0100, Piotr W. napisał(a):

> [...]
    > Podobnie znajomi, syn dostał oni jeszcze nie. Pewnie preferują młodych,
    > pozytywnie nastawionych do nowinek technicznych etc.

    Chyba poważnie przesadzasz. Banki wysyłają nowe karty zazwyczaj miesiąc,
    góra dwa przed końcem ważności starej. Półtora roku to jakiś wymysł albo
    po prostu błąd banku - choć w to raczej można wątpić, no ale nie
    wykluczyć. Wiek posiadacza karty nie ma tutaj żadnego znaczenia, bo
    wszystko się dzieje automatycznie raczej.

    --
    xbartx

  • 24. Data: 2011-03-04 11:54:24
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    xbartx <b...@h...net> writes:

    [...]

    > Chyba poważnie przesadzasz. Banki wysyłają nowe karty zazwyczaj miesiąc,
    > góra dwa przed końcem ważności starej. Półtora roku to jakiś wymysł albo
    > po prostu błąd banku - choć w to raczej można wątpić, no ale nie

    Citi mi wysłało cipową visę jakoś na rok przed końcem ważności.

    KJ

    Suma inteligencji na planecie jest stala, liczba ludzi powieksza sie.

  • 25. Data: 2011-03-04 12:19:28
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Fri, 04 Mar 2011 12:54:24 +0100, Kamil Jońca napisał(a):

    > Citi mi wysłało cipową visę jakoś na rok przed końcem ważności.

    Ale to nie było związane czasem akcja wprowadzania cipa?

    --
    xbartx

  • 26. Data: 2011-03-04 12:42:37
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    xbartx <b...@h...net> writes:

    > Ale to nie było związane czasem akcja wprowadzania cipa?
    A tu jest związane z wprowadzaniem paypass :) Zmierzasz do...?
    KJ

    --
    http://sporothrix.wordpress.com/2011/01/16/usa-sie-k
    rztusza-kto-nastepny/

  • 27. Data: 2011-03-04 12:53:45
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    cinews:kjzoc5saqwn.fsf@ccfs1.fuw.edu.pl...> Piotr Ga ka

    > W przypadku zgubienia to faktycznie racja, ale w przypadku kradzie y wydaje
    > mi si , e podejrzenie pinu jest t atwiejsz cz ci tego procesu.
    > P.G.

    W kazdym razie karta ni ejest kompletnie odporna na kradzież z niej
    pieniędzy.
    Według mnie bank nie spełnia swojej roli narzucając niezabezpieczone
    rozwiązanie, bez mozliwości skutecznego zareklamowania kradzieży
    srodków (nikt nie podejrzał pina, pina po prostu nie bylo).
    Wspomniałem również w watku obok o podbieraniu pieniędzy w rodzinach
    (wnuczek babci, mąż alkoholik itp) i w innych miejscach - np. stała
    szatnia w pracy czy pływalni, innym miejscu rekreacyjnjym..

  • 28. Data: 2011-03-04 13:16:06
    Od: Krzysiek <k...@o...pl>

    On 3 Mar, 14:50, "masti" <p...@o...pl> wrote:

    > Przeciez wystarczy to ustrojstwo zapakowa do mikrofiali na 10 sekund i
    > wszelkie obwody elektroniczne chipa gin bezpowrotnie,
    > pr dy wirowe za atwiaj wszystko cicho i bez omu :)
    Ale cała sztuka to rozwalić PayPass a zostawić działające transakcje
    stykowe (mikroprocesorowe).

  • 29. Data: 2011-03-04 23:49:39
    Od: "Piotr W." <p...@p...com>

> [...]
    > wykluczyć. Wiek posiadacza karty nie ma tutaj żadnego znaczenia, bo
    > wszystko się dzieje automatycznie raczej.

    Ale fakt jest faktem i syn taką kartę otrzymał i bardzo się zdziwił ze względu na
    ważność dotychczasowej i tą nową odłożył na półkę.
    I jeszcze jedno zdarzenie. Syn otrzymał pocztą kartę KK (MC) z odpowiednim pismem
    a potem był telefon z banku w sprawie aktywacji tej karty etc.
    Ja i żona takich propozycji nie otrzymaliśmy a jesteśmy dłużej niż syn klientami tego
    banku.
    Piszesz :" Wszystko się dzieje automatycznie raczej" a przecież wystarczą odpowiednie
    reguły w tej "automatyce " i kolejność dostarczenia kart będzie zmieniona.
    Więc preferencje młodych przez bank, nie są niemożliwe.

    pozdrowienia PiotrW.

  • 30. Data: 2011-03-07 10:30:16
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Sat, 05 Mar 2011 00:49:39 +0100, Piotr W. napisał(a):

> [...]
    > raczej" a przecież wystarczą odpowiednie reguły w tej "automatyce " i
    > kolejność dostarczenia kart będzie zmieniona. Więc preferencje młodych

    Ale mi chodziło tylko o standardowe procedury wznawiania kart. Wiadome
    jest że czasami są odstępstwa od reguły, jak np wymiana kart z paskiem na
    karty z paskiem i chipem, albo jeszcze z PayPass/PayWave i wtedy idzie to
    innymi torami.

    --
    xbartx