  • 21. Data: 2002-09-12 08:28:31
    Temat: Re: PKO BP kupił Inteligo
    Od: "schen" <s...@i...pl>

    > Bankgesellschaft Berlin - to jak się domyślam bank-matka, były
    > właściciel Intelligo
    > Bankgesellschaft Berlin (Polska) S.A. - podmiot prawa handlowego, z
    > uwzględnieniem regulacji charakterystycznych dla prawa bankowego - wg.
    > informacji ze strony Intelligo to ta firma prowadzi konta i pewnie z nią
    > podisane są umowy i pewnie ona została sprzedana PKO BP.

    Sprzedane zostalo tylko Inteligo (zwykla firma), ktora prowadzila obsluge
    klienta indywidulanego w Bankgesellschaft Berlin (Polska) S.A (bank). Ze
    wczesniejszych doniesien prasowych wynikaloby, ze z Bankgesellschaft Berlin
    (Polska) S.A zostal (zostanie) wydzielony pion detaliczny i sprzedany wraz z
    Inteligo. Ale umowy klienci podpisywali z Bankgesellschaft Berlin (Polska)
    S.A........

  • 22. Data: 2002-09-12 09:12:56
    Od: No Name <v...@w...pl>

    Użytkownik schen napisał:

> [...]
    > Inteligo. Ale umowy klienci podpisywali z Bankgesellschaft Berlin (Polska)

    No to mają je nadal podpisane - jeżeli Intelligo jest tylko maszynką
    obsługującą od strony technicznej konta w BGB SA to także nie ma
    znaczenia, kto jest właścicielem owej "maszynki". Sytuacja nieco
    kuriozalna. Trochę tak, jakby kupić np. firmę, która wysyła wyciągi na
    zlecenie banku. Intelligo jest marką, a jako firma nie ma w nazwie słowa
    bank, więc jest tylko pośrednikiem w podpisywaniu umów. Dla mnie wniosek
    jest taki, że nie bardzo wiadomo publicznie, co właściwie kupiło PKO BP:
    bank, markę czy maszynkę do podpisywania umów i prowadzenia kont.

    Pzdr: Dogbert

  • 23. Data: 2002-09-12 09:56:30
    Od: s...@i...pl

    Akurat to jest dosc jasne: PKO BP kupilo "maszynke do podpisywania umow i
    prowadzenia kont" oraz marke Inteligo (a co za tym idzie firme Inteligo
    Financial Services). Ponadto nastapilo przejecie klientow detalicznych
    obslugiwanych za posrednictwem Inteligo. Mniej jasne jest natomiast jak
    rozstanie to rozwiazane od strony technicznej. Mysle, ze konieczne beda
    nowe umowy i zmiana numeracji kont (przynajmniej w czesci dotyczacej
    kodu banku). Chyba, ze znajdzie sie jakis inny sposob.....

  • 24. Data: 2002-09-12 16:02:56
    Od: "Witek" <w...@p...onet.fi>

    Użytkownik <s...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > obslugiwanych za posrednictwem Inteligo. Mniej jasne jest natomiast jak
    > rozstanie to rozwiazane od strony technicznej.

    Wydaje mi sie, ze w finalnie wygladalo to tak, ze wyodrebnili z BGB -pion
    detaliczny i sprzedali go razem z inteligo.

    > Mysle, ze konieczne beda
    > nowe umowy i zmiana numeracji kont (przynajmniej w czesci dotyczacej
    > kodu banku). Chyba, ze znajdzie sie jakis inny sposob.....

    A niby jak ? IMO bedzie konieczna zmiana numeracji rachunkow, bo przeciez
    sprzedali BGB bez licencji bankowej ! Tak wiec, ze zmienia numery kont, to
    jest oczywiste. Pytanie brzmi JAK beda wygladac te numery ? Czy to bedzie to
    'wspanialy' standard PKO BP, czy moze od razu IBAN ? Jedno jest pewne -
    bedzie duuuuuuuzy bajzel i zanim to zacznie poprawnie dzialac minie duzo
    czasu.
    A co do umow to nie wiadomo... w koncu nie wiemy nic o tej transakcji :(
    BTW niestety ten balagan (ze zmiana numerow kont) nie ominie tez mB :(((

    pzd
    witek

  • 25. Data: 2002-09-13 11:27:30
    Od: " Sark" <s...@N...gazeta.pl>

    AMRA <a...@a...com> napisał(a):

    > Mowie calkiem serio - nawet podejrzewam, ze niedlugo znowu dosc duzo bedzie
    > sie tuaj mowilo o Inteligo

    Hmm ... chyba nie tyle podejrzewasz, ty najwyraźniej cos juz wiesz ;-)))

    Sark

  • 26. Data: 2002-09-13 11:37:54
    Od: " Sark" <s...@N...gazeta.pl>

    Piotr Zaniewicz <p...@m...szn.pl> napisał(a):
    > Nie napawa mnie ta sytuacja optymizmem. Nigdy nie bylem zwolennikiem PKO BP
    > i zawsze wzbranialem wszystkich przed ewentualnym zalozeniem w nim konta. Co
    > stanie sie teraz ze mna, gdy moj rachunek(wraz z innymi) zostal przejety
    > przez takiego molocha?

    A pomyśł co muszą czuć ludzie którzy zamkneli rachunek w PKO BP i przenieśli
    sie do Inteligo (zrobiło tak dwóch moich znajomych) ... cyją się jak
    ścigani ;-)))

    > Czy i kiedy mam szukac alternatywy?
    > Pomozcie!

    Z tego co czytałem w GW to sama integracja systemów komputerowych jeszcze
    trochę potrwa, tak że przez kilka miesięcy będzie bez zmian i w miarę
    spokojnie ;-)

    Mnie ciekawi co teraz PKO zrobi z e-PKO, chyba przeniosą klientówna
    płaszczyznę Inteligo ?

    Sark

  • 27. Data: 2002-09-13 12:02:36
    Od: " Sark" <s...@N...gazeta.pl>

    BUCKS <b...@u...to.poczta.onet.pl> napisał(a):

    > Użytkownik "Witek" <w...@p...onet.fi> napisał w wiadomości

    > 6zl/mc za prowadzenie konta bez wzgledu na wysokosc salda ;-)

    I 2 zl za comiesięczny wydruk-wyciąg, a co ! ;-))

    Sark

  • 28. Data: 2002-09-13 13:48:14
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik " Sark" <
    > A pomyśł co muszą czuć ludzie którzy zamkneli rachunek w PKO BP i
    przenieśli
    > sie do Inteligo (zrobiło tak dwóch moich znajomych) ... cyją się jak
    > ścigani ;-)))

    ja sie tak juz kilka razy poczulem
    1. nie chcieli mi otworzyc w citi to poszedlem do handlobanku
    2. skasowalem r-k w PBK, otworzylem w BPH - teraz akurat pozytywnie ba mam
    dodatkowe bankomaty
    3. mialem konto w PBR to przejal wszystko BRE
    4. mam w Fortisie - przejmuje znowu BRE

    > Mnie ciekawi co teraz PKO zrobi z e-PKO, chyba przeniosą klientówna
    > płaszczyznę Inteligo ?

    mnie tez to ciekawi ;-)) - jestem za przeniesieniem do inteligo

    zauwazcie, ze przejecie Inteligo to zmiana numeru banku a to spowoduje
    zmiane liczby kontrolnej, albo jej pozostawienie a pozmienianie ostatnich
    chyba 4 cyfr tak zeby nadal liczba kontrolna byla 11
    *** blad ***

  • 29. Data: 2002-09-13 19:11:01
    Od: BAH <b...@p...onet.pl>

    On Fri, 13 Sep 2002 11:37:54 +0000 (UTC), " Sark"
    <s...@N...gazeta.pl> wrote:

    >A pomyśł co muszą czuć ludzie którzy zamkneli rachunek w PKO BP i przenieśli
    >sie do Inteligo (zrobiło tak dwóch moich znajomych) ... cyją się jak
    >ścigani ;-)))

    Podobnie jak Ci którzy zamknęli rachunek w inteligo
    i zostali przy PKO.

    Bardziej ciekawi mnie jak to przeżyją Super(e/e-/net)Konta,
    bo inteligo z bezprowizyjnymi bankomatami BP,
    to znacznie ciekawsza propozycja niż z płatnymi Euronetami.

    BAH

  • 30. Data: 2002-09-14 19:43:03
    Od: "Andrzej" <u...@t...lt>

    > spokojnie ;-)
    >
    > Mnie ciekawi co teraz PKO zrobi z e-PKO, chyba przeniosą klientówna
    > płaszczyznę Inteligo ?
    >
    > Sark

    Witaj z Wilna
    Mimo że jestem daleko ale zrozumiałem że to PKO BP kupiło Inteligo a nie PKO
    S.A.
    Mam rację ?
    Pozdrawiam
    Andrzej