  • 1. Data: 2004-11-16 08:52:34
    Temat: PKO BP i bankomaty depozytowe
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJTO.info>

    Pytam tutaj, bo PKOBP samo nie wie co i za ile oferuje.

    Dostępne narzędzia:
    -karta Visa Electron PKO BP wydana do Superkonta Studenta
    -bankomat depozytowy PKO BP

    Cel:
    wpłata gotówkowa na konto inteligo przez bankomat depozytowy przy pomocy
    karty wydanej do Superkonta Studenta

    Na www.pkobp.pl trudno cokolwiek znaleźć o bankomatach depozytowych. A
    szkoda, bo przydałby się pełen opis możliwości wraz z instrukcjami.

    Pytanie: czy da się dokonać celu w jedym kroku [wpłata gotówkowa na
    rachunek w inteligo], czy też trzeba będzie najpierw wpłacać na swój
    rachunek, a dopiero póżniej zlecać przelew?
    No i kwestia zasadnicza - jaki będzie koszt tej przyjemności?

    Po przeszukaniu www.pkobp.pl dotarłem do
    http://www.pkobp.pl/index.php/id=bponaso/akt_id=2361
    /source=bponaso/zone=-1/section=ogol
    gdzie jest informacja "Teraz posiadacz karty VISA Electron może dzięki
    niej wpłacać pieniądze na rachunek w dowolnym banku"
    Zwracam uwagę na słowa 'w dowolnym banku'.

    Infolinia zeznaje jednak, że wpłat gotówkowych będzie można dokonać
    jedynie na rachunek, do którego podpięta jest karta VE, z której
    korzystamy przy składaniu depozytu. To pierwsza nieścisłość.

    Infolinia twierdzi [po 10 minutowych konsultacjach], że trzeba to rozbić
    na dwie opieracje - wpłatę gotówkową do PBO BP na rachunek, do którego
    wydana jest karta i przelew na rachunek inteligo. Przelew - wg infolinii
    to koszt standardowego przelewu 3 PLN. Jednak po chwili infolinia
    zmienia zdanie i twierdzi, że przelew do inteligo jest jednak przelewem
    do PKO BP i będzie darmowy.

    Czy ktoś wie, jak jest naprawdę?

  • 2. Data: 2004-11-16 09:13:05
    Temat: Re: PKO BP i bankomaty depozytowe
    Od: Duke <p...@h...pl>

    Wojciech Nawara wrote:

    > Pytanie: czy da się dokonać celu w jedym kroku [wpłata gotówkowa na
    > rachunek w inteligo], czy też trzeba będzie najpierw wpłacać na swój
    > rachunek, a dopiero póżniej zlecać przelew?

    Kilka miesięcy temu próbowałem dokonać takiej operacji. Wpłata nie
    trafiła na konto Inteligo, tylko wylądowała na koncie podpiętym do VE
    użytej do złożenie depozytu. Potraktowałem to jako pomyłkę banku, ale
    jakoś nie chciało mi się tego wyjaśniać.

    Opłata za przelew z Superkonta, na konto w Inteligo, zlecony przez
    bankomat depozytowy (blankiet przelewu włożony do koperty depozytowej)
    nie jest pobierana. Testowane wielokrotnie :-)

  • 3. Data: 2004-11-16 10:41:55
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "Wojciech Nawara" <u...@n...WYTNIJTO.info> napisał
    w wiadomości news:cncerh$48q$1@news.elsat.net.pl...
> [...]
    > rachunek w inteligo], czy też trzeba będzie najpierw wpłacać na swój
    > rachunek, a dopiero póżniej zlecać przelew?

    W dwoch krokach.
    Krok 1: Pobierasz koperte depozytowa. DOKLADNIE ja wypelniasz to nie
    bedziesz mial takich klopotow jak Duke...;-), wkladasz forse i zaklejasz.
    Nie mam teraz pod reka koperty depozytowej, ale tam jest miejsce zarowno na
    informacje od kogo pochodza pieniadze, jak i na to co ma bank z nimi zrobic.
    Cza zaptaszkowac odpowiednia opcje i wypelnic co cza...
    Krok 2: Skladasz depozyt.

    > No i kwestia zasadnicza - jaki będzie koszt tej przyjemności?

    0,00zl

    Koperte z bankomatu wyjmuja ludzie, wiec pomylka automatu bialkowego nie
    jest wykluczona...;-)

    --
    Pozdrowienia
    ---

  • 4. Data: 2004-11-16 10:43:42
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl>

    Cytat:
    ====
    Przypominamy, że w bankomatach PKO BP dostępna jest funkcja depozytowa.
    Dzięki niej oszczędzając czas, przez całą dobę można dokonywać:

    wpłat na rachunki bankowe prowadzone przez PKO BP lub inne banki krajowe
    ===

    --
    Pozdrowienia
    ---

  • 5. Data: 2004-11-16 10:52:33
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl>

    Jeszcze jeden cytat:
    ===
    w przypadku wpłaty gotówkowej, należy wpisać na dole koperty sumę oraz
    walutę, a na górze dane rachunku na który przekazywane są pieniądze czyli
    numer, oddział, tytuł wpłaty, odbiorcę. W przypadku innej dyspozycji należy
    włożyć do koperty wypełniony druk bankowy np. podpisany przelew.
    ===

    --
    Pozdrowienia
    ---

  • 6. Data: 2004-11-16 11:18:08
    Od: "Grzexs" <g...@u...to.go2.pl>

> [...]
    > -bankomat depozytowy PKO BP
    >
    > Cel:
    > wpłata gotówkowa na konto inteligo przez bankomat depozytowy przy

    Operacja wykonywana przeze mnie rutynowo od roku. Co prawda mam
    dorosłe "superkonto", ale to chyba nie ma znaczenia - żadnych
    problemów, żadnych opłat. Oczywiście w miejscu "Nr rachunku" wpisuje
    się nr rachunku, do którego podpięta jest karta, a w rubrykę "wpłaconą
    kwotę proszę przekazać na rachunek nr" wpisujesz nr dowolnego rachunku
    bankowego, na który przepychasz forsę. Zagwozdka jest w tym, że jak to
    nie jest rachunek w PKOBP, to ci sporo potrącą, ale też przejdzie
    (sprawdzone empirycznie).

    Grzexs

  • 7. Data: 2004-11-16 12:39:50
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "Grzexs" <g...@u...to.go2.pl> napisał w wiadomości

    > Operacja wykonywana przeze mnie rutynowo od roku.

    > Zagwozdka jest w tym, że jak to
    > nie jest rachunek w PKOBP, to ci sporo potrącą, ale też przejdzie
    > (sprawdzone empirycznie).

    Nie "sporo" tylko normalna prowizje od wplaty gotowkowej na obcy rachunek,
    zgodnie z TOiP...
    Taka sama jak za operacje przy okienku.

    --
    Pozdrowienia
    ---

  • 8. Data: 2004-11-16 19:04:14
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJTO.info>

    Slawek Kos napisał(a):

    > Jeszcze jeden cytat:

    Dzięki. :-)

    PS Gdzie to znalazłeś? Na www.pkobp.pl informacji [chyba] nie ma żadnych.

    PS2 zupełnie nie rozumiem faktu nieodblokowania tej opcji klientom inteligo

    PS3 zupełnie nie rozumiem, dlaczego osoba, która chce wpłacić pieniądze
    na SWÓJ rachunek w PKO BP tez musi wypełniać kopertę... o ile prościej
    by było, gdyby defaultowo wpłata trafiała na rachunek z którym powiązana
    jest karta.

    PS4 pogratulować infolinii wiedzy o ofercie... :/

  • 9. Data: 2004-11-16 19:11:59
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJTO.info>

    Slawek Kos napisał(a):

    > Taka sama jak za operacje przy okienku.

    A to dlatego nie ma oddzielnych opłat w cenniku za operacje związane z
    funkcją depozytową w bankomacie. :-)

    Ale faktem jest, że PKO BP nieźle ukrywa informacje o tej funkcji, oj
    nieźle...

  • 10. Data: 2004-11-16 21:24:45
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...com>

    Użytkownik "Wojciech Nawara" <u...@n...WYTNIJTO.info> napisał
    w wiadomości news:cndima$9pc$1@news.elsat.net.pl...

    > Dzięki. :-)

    Psze barrrdzo ;-)

    > PS Gdzie to znalazłeś? Na www.pkobp.pl informacji [chyba] nie ma żadnych.

    tam wlasnie...
    w ichnia wyszukiwarke wpisujesz "koperta depozytowa" i juz masz

    > PS2 zupełnie nie rozumiem faktu nieodblokowania tej opcji klientom
    inteligo

    ja tez

    > PS3 zupełnie nie rozumiem, dlaczego osoba, która chce wpłacić pieniądze
    > na SWÓJ rachunek w PKO BP tez musi wypełniać kopertę...

    dla pewnosci?

    > o ile prościej
    > by było, gdyby defaultowo wpłata trafiała na rachunek z którym powiązana
    > jest karta.

    ehmmm, defaultowo to by moglo byc gdyby depozyt realizowal tylko jedna
    funkcje, a tak...

    --
    Pozdrowienia