  • 1. Data: 2003-02-05 07:41:08
    Temat: PITolenie o belkowym i sankcjach
    Od: m...@t...pl.N.O.S.P.A.M (Witek Mozga)

    Witam,

    Pierwsza sprawa pewnie byla juz omawiana, ale chcialbym sie upewnic.
    Ktos ostatnio powiedzial mi, ze on to sobie umiesci podatek od odsetek
    w picie i zażada zwrotu. Cos mi sie wydaje, ze nie po to ministerstwo
    polozylo lape na naszych pieniadzach, zeby je teraz zwracac.
    Czyli pewnie dochodu z odsetek bankowych i podatku belkowego w
    rozliczeniu nie wykazuje sie?

    A druga sprawa zwiazana jest z sankcjami jakie groża za popelnienie
    bledu w formularzu. Kiedys mozna bylo skladac korekte, a obecnie za
    najdrobniejsza pomylke maja byc juz kary. Jak to jest? Czy skladanie
    korekty wiaze sie automatycznie z sankcją? Jakiej wysokosci? Czy kara
    jest scisle okreslona czy uznaniowa (wg. widzimisie urzednika?). Czy
    mozna sie odwolać?

    Witek
    http://www.trimen.pl/witek/

  • 2. Data: 2003-02-05 07:59:52
    Temat: Re: PITolenie o belkowym i sankcjach
    Od: "PiotR" <p...@p...com>

> [...]
    > korekty wiaze sie automatycznie z sankcjš? Jakiej wysokosci? Czy kara
    > jest scisle okreslona czy uznaniowa (wg. widzimisie urzednika?). Czy

    kara chyba do 5000 zl + nalezny a nie zaplacony podatek
    a odwolywac zawsze sie mozna

  • 3. Data: 2003-02-05 08:04:07
    Od: m...@t...pl.N.O.S.P.A.M (Witek Mozga)

    >kara chyba do 5000 zl + nalezny a nie zaplacony podatek
    >a odwolywac zawsze sie mozna

    Ale gdy pomyle sie na swoja niekorzysc, to tez place kare?
    Ponadto napisales DO 5000, czyli moze byc nizsza? Tylko kto to
    ustala?

    --
    Witek
    http://www.trimen.pl/witek/

  • 4. Data: 2003-02-05 08:34:23
    Od: "PiotR" <p...@p...com>

    Użytkownik "Witek Mozga" <m...@t...pl.N.O.S.P.A.M> napisał w wiadomości

    > Ale gdy pomyle sie na swoja niekorzysc, to tez place kare?
    > Ponadto napisales DO 5000, czyli moze byc nizsza? Tylko kto to
    > ustala?

    na podstawie ustawy to tez

    lecz nie wiem czy ona obowiazuje

    a kare ustala urzednik skarbowy na podstawie tego
    czy mu sie spodoba Twoja facjata czy nie

  • 5. Data: 2003-02-05 08:40:52
    Od: Artur Zaworski <m...@n...gda.pl>

    In pl.biznes.banki Witek Mozga <m...@t...pl.n.o.s.p.a.m> wrote:

    > Ponadto napisales DO 5000, czyli moze byc nizsza? Tylko kto to
    > ustala?

    Tak moze byc nizsza. Niestety nie pamietam dolnej granicy, ale nie byla
    ona wysoka. Kwote kary ustala urzednik. Nie mozemy zapomniac o (jak to
    bylo?) 'czynnym wyrazeniu zalu' ktore tez jest obowiazkowe :)

    C ya!

    --
    Artur Zaworski

  • 6. Data: 2003-02-05 20:32:32
    Od: "kubik" <k...@i...com>

> [...]
    > korekty wiaze sie automatycznie z sankcją? Jakiej wysokosci? Czy kara
    > jest scisle okreslona czy uznaniowa (wg. widzimisie urzednika?). Czy
    Ostatnio miłoście nam panującym pan minister wystosował mętną informację
    jakoby nic się nie zmieniło i w przypadku popełnienia nieumyślnego
    błędu w deklaracji podatnik normalnie tworzy deklarację korygującą,
    nie musi na siebie donosić ani wyrażać czynnego żalu. Odsyłam
    to niedawnej Rzeczpospolitej...

    kubik

  • 7. Data: 2003-02-05 21:19:11
    Od: hADeSik <h...@h...sru>

    ###----- w odpowiedzi na list od Artur Zaworski -----###
    > Kwote kary ustala urzednik. Nie mozemy zapomniac o (jak to
    > bylo?) 'czynnym wyrazeniu zalu' ktore tez jest obowiazkowe :)

    bez przesady - nikt nikogo nie zmusza, żeby czegokolwiek żałował...
    'czynny żal' może pomóc w uniknięciu kary, ale jest to 'przywilej' a nie
    obowiązek i nikt do tego zmusić nie może...
    obowiązkowe to jest wyjaśnienie do korekty

    hADeSik

    podstawy: http://www.zus.4un.pl | http://www.podatki.4un.pl
    http://www.forum.dlaciebie.net - tam często bywam...

  • 8. Data: 2003-02-06 06:52:30
    Od: m...@t...pl.N.O.S.P.A.M (Witek Mozga)

    Ale rozumiem, ze podatku belkowego na rozliczeniu rocznym nie
    uwzglednia sie?

    --
    Witek
    http://www.trimen.pl/witek/

  • 9. Data: 2003-02-06 22:12:09
    Od: hADeSik <h...@h...sru>

    ###----- w odpowiedzi na list od Witek Mozga -----###
    > Ale rozumiem, ze podatku belkowego na rozliczeniu rocznym nie
    > uwzglednia sie?

    no i chyba dobrze rozumiesz... w końcu ryczałt to ryczałt...