  • 1. Data: 2003-02-05 08:18:50
    Temat: o TFI obligacjach , zlocie i kontach
    Od: "kriscop" <k...@w...pl>

    witam
    jakos widac , ze TFI obligacji leca w tym miesiacu , znaczy sie w styczniu ,
    bo lutym jeszcze nie wiadomo , na leb na szyje na dol.
    czy to z powodu iraku? czy tez MF za duzo rzucilo obligacji i bonow
    skarbowych i ich rentownosc spadla do poziomu ok. 6 % rocznie?
    czy moze jest inny powod - moze mi to ktos wyjasnic , bo juz sie w
    komentarzach gubie.

    jeszcze pod koniec stycznia , rentownosc za styczen wyniola od 0,1 do 0,3
    dla niektorych TFI obligacji, teraz to juz jest calkiem ujemna.

    ale przeciez TFI gotowkowe tez kupuja bony skarbowe ( nie wiem co jeszcze) i
    rentownosc za styczen byla od 0,3 do 0,5 - wiec jak to bedzie w tym roku ?

    czy to wszystko efekt manipulacji psychologicznych, czy raczej mechanizmow
    fundamentalnych.
    widac ze obligacji nie przyniesie w tym roku chyba nawet polowy tego co w
    zeszlym roku , a gotowkowe?
    czy bedzie wiecej niz. np na netkoncie w LG lub emax w mBanku ?
    za styczen np. w LG bylo ok. 0,5 % czego nie osiagnal zaden obligacji a i
    trudno bylo gotowkowemu osognac.

    i teraz te zloto .
    z tego co wiem to na sztabki sprzedaje NBP i PKO BP S.A. .
    to tu chyba sprzedaja jako prezenty na rozne okazje, ale zeby byl handel tym
    ?
    a skup?

    nie ma funduszy inwestujacych w zloto ?
    jak ma sie zmiana ceny uncji zlota na swiecie (stanach ) do cen polsce?

    pozd i prosze o wyjasnienia