  • 1. Data: 2003-06-01 08:05:35
    Temat: PIN i karty platnicze
    Od: "Czapla" <c...@m...pl>

    Witam... mam pare kart. MBank, BZWBK i Inteligo. Jedynie gdy place Maestro
    BZWBK musze w wiekszosci terminali podawac swoj PIN. Przy innych kartach
    musze podpisac "paragon". Jak wyglada sytuacja.. od czego zalezy to czy
    musze podac PIN czy podpis ??

    Pozdrawiam,

    --
    Czapla
    c...@m...pl

  • 2. Data: 2003-06-01 08:59:40
    Temat: Re: PIN i karty platnicze
    Od: zdan <z...@i...pl>

> [...]
    > BZWBK musze w wiekszosci terminali podawac swoj PIN. Przy innych kartach
    > musze podpisac "paragon". Jak wyglada sytuacja.. od czego zalezy to czy

    Z mojego doświadczenia wynika, że Visa Elektron jest na podpis, a
    Maestro na PIN.

    ___ __ ____ _ _
    |__ | | \ | || \ | | Piotr Zdankiewicz
    / / | | || || || \| | z...@i...pl
    / / | | || || |\ | http://www.zdan.prv.pl
    |___| |__/ |_||_||_| \_| Poprzyj akcje: http://www.pajacyk.pl

  • 3. Data: 2003-06-01 09:32:03
    Od: "Marcin N \(Szpak\)" <m...@p...onet.pl>

    zdan wystukał(a) pracowicie:

    > Z mojego doświadczenia wynika, że Visa Elektron jest na podpis, a
    > Maestro na PIN.

    hmmm ja przeciwnie, ostatnio placac VE coraz czesciej musze wklepywac PIN

    pozdr
    szpak

  • 4. Data: 2003-06-01 11:01:47
    Od: "Bob" <b...@p...pl>

    > hmmm ja przeciwnie, ostatnio placac VE coraz czesciej musze wklepywac PIN
    >
    > pozdr
    > szpak

    zasadniczo wyglada to tak, ze do kart embosowanych (wypuklych) wystarczy
    podpis, natomiast karty plaskie wymagaja wklepania kodu PIN (jezeli sklep
    posiada pinpad)

    --
    pozdrawiam
    Bob

    GG:32360
    howuser&userid=349225

  • 5. Data: 2003-06-01 11:42:42
    Od: "Piotr Grzegorz Skowronski" <s...@S...PRECZgazeta.pl>

    Czapla wrote:
> [...]

    Od tego, czy dany punkt sprzedaży jest wyposażony w terminal w pinpadem,
    oraz od tego czy bank wystawca karty żąda PIN-u tam gdzie możliwe.

    --
    ukłony - skowi
    skowi (at) gazeta pl

  • 6. Data: 2003-06-01 12:26:24
    Od: "Duke" <d...@p...wp.pl>

    > podpis, natomiast karty plaskie wymagaja wklepania kodu PIN (jezeli sklep
    > posiada pinpad)

    Tak, to spróbuj zapłacić w sklepie z pin-padem np. VE mBanku.

  • 7. Data: 2003-06-01 14:11:11
    Od: Andrzej <u...@N...pl>

    > Od tego, czy dany punkt sprzedaży jest wyposażony w terminal w pinpadem,
    > oraz od tego czy bank wystawca karty żąda PIN-u tam gdzie możliwe.

    A ja sie jeszcze zapytam czy (bo niewidziałem jeszcze pinpadu) po
    wstukaniu PIN'u trzeba jeszcze podpisac rachunek?? (czy wystarcza sam pin)

  • 8. Data: 2003-06-01 15:00:12
    Od: "Bob" <b...@p...pl>

    > Tak, to spróbuj zapłacić w sklepie z pin-padem np. VE mBanku.

    placilem z pozytywnym skutkiem
    czym VE mBanku rozni sie od innych kart ??

    nawet kiedys w Berlinie za bilet na pociag, zero problemow

    --
    pozdrawiam
    Bob

    GG:32360
    howuser&userid=349225

  • 9. Data: 2003-06-01 15:01:03
    Od: "Bob" <b...@p...pl>

    > A ja sie jeszcze zapytam czy (bo niewidziałem jeszcze pinpadu) po
    > wstukaniu PIN'u trzeba jeszcze podpisac rachunek?? (czy wystarcza sam pin)

    wpisanie pinu jest twoim podpisem elektronicznym, zaden inny potrzebny juz
    nie jest

    --
    pozdrawiam
    Bob

    GG:32360
    howuser&userid=349225

  • 10. Data: 2003-06-01 15:21:52
    Od: "Duke" <d...@p...wp.pl>

    > placilem z pozytywnym skutkiem
    > czym VE mBanku rozni sie od innych kart ??

    Napisałeś że "kart płaskie wymagają wklepania kodu PIN". Nie jest to wcale
    regułą, i jako przykład podałem VE mBanku. Jeśli nie zrozumiałeś mojej
    poprzedniej wypowiedzi to przepraszam :-)