  • Data: 2002-09-07 19:04:16
    Temat: Re: Oszust? Ja frajer albo prawo do d...
    Od: "BUCKS" <b...@u...to.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Krzysztof K. Maj" <kmaj@REMOVE_IT.krak.eu.org> napisał w
    wiadomości news:albbhq$i6t$1@news.tpi.pl...

    > No to byłeś frajer, że dałeś sie tak spławić. Miałeś 7 dni na złożenie
    > odwołania od decyzji o umorzeniu i trzeba był z tego skorzystać.
    > Prokuratura umarza po miesiacu wszystkie sprawy "z automatu", a dalej
    > prowadzi tylko te, na które wpłynęło odwołanie.

    Jedno odwolanie juz skladalem, bo Prokuratura stwierdzila, ze podany adres
    oszusta nie istnieje. Nawet nie raczyli "spytac" sie Poczty w jaki sposob
    ona przekazala pieniadze oszustowi, skoro odbieralem paczke za pobraniem.

    Za drugim razem podalem im numer jaki otrzymalem nieoficjalnie od pracownika
    Poczty, jako jedyny punkt zaczepienia.
    W uzasadnieniu czytam:
    ... bank poinformowal Prokurature, ze zgodnie "Prawem Bankowym" Bank ma
    obowiazek udzielic informacji stanowiacych tajemnice bankowa na zadanie
    Prokuratora, dotyczacych posiadacza rachunku bankowego TYLKO, gdy przeciwko
    temu posiadaczowi toczy sie postepowanie przygotowawcze. Bank twierdzil, ze
    samo wszczecie postepowania w sprawie nie jest wystarczajace.
    Dodatkowo Bank poinformowal, ze podany numer konta jest niekompletny i
    brakuje 1 cyfry

    W toku dalszego postepowania Prokuratura ustalila prawidlowy (pelny) numer
    konta.
    Prokuratura zwrocila sie do banku zwalniajac odpowiednich pracownikow z
    zachowania tajemnicy bankowej i podkreslila, ze ujawnienie danych
    personalnych jest niezbedne dla wykrycia sprawcy przestepstwa.
    Bank ponownie odmowil ujawniania zadanych informacji powolujac sie na Prawo
    Bankowe argumentujac, ze mozna zadac ujawnienia danych osoby fizycznej,
    bedacej posiadaczem rachunku bankowego TYLKO w przypadku toczacego sie
    przeciwko niej postepowania przygotowawczego.
    Z uwagi iz w przedmiotowej sprawie postepowanie nie toczy sie przeciwko
    posiadaczowi konta, wiec nie istnieje podstawa do podania danych przez Bank.

    W sumie wyszlo na to, ze aby dowiedziec sie jakie sa dane posiadacza konta
    to musialoby sie toczyc postepowanie przygotowawcze przeciwko posiadaczowi
    konta. Natomiast, aby postepowanie przygotowawcze moglo w ogole sie toczyc
    to musialbym znac dane owego posiadacze konta :-/
    Poprostu BLEDNE KOLO, PARANOJA.

    Moze bylem frajer ale ja ocenilem, ze nie mam tutaj zadnych szans i dalem za
    wygrana, aby o tym szybciej zapomniec.
    Wyszlo na to, ze mozna bezkarnie oszukiwac innych. Wystarczy, ze ludzie beda
    wplacac kase na konto i za razem nikt nie bedzie znal prawidlowych danych
    wlasciciela (oszusta).
    Jak widac nie trzeba sie nawet meczyc i zakladac konta na lewe
    dowody/pijaczkow itp.

    Kto wie moze gdybym zlozyl odwolanie ale czym mialem to uzasadnic. Pewnie
    dostalbym te sama dowpiedz, ze bank nie chce podac danych, bo powoluje sie
    na Prawo Bankowe i koniec piesni. Bez danych wlasciciela owego konta to ja
    sobie moglem...
    Co innego gdyby oszust podal prawdziwe dane ale glupi to on nie byl.