  • 21. Data: 2012-04-01 18:34:40
    Temat: Re: Optymalizacja - nadal działa na jednodniowych
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Budzik" 0...@b...poznan.pl...

    > Przykro mi, nie odpowiem, bo nie jestem w stanie
    > przebrnąć przez twój sposób wypowiadania się.

    Nie Tobie jednemu sprawiam przykrość.
    Jeśli jednak uważasz, że banki łamały prawo, chyba
    powinieneś o tym łamaniu powiadomić prokuraturę. :)

    Mądrzejsi od nas obu stwierdzili prawomocnie, że
    codzienna kapitalizacja była zgodna z prawem.

    -=-

    wyobraź sobie inną absurd:

    sklep daje rabaty:

    10%, o ile klinet wyda jednorazowo 1 000 złotych
    20%, o ile klinet wyda jednorazowo 10 000 złotych
    30%, o ile klinet wyda jednorazowo 100 000 złotych

    itd...

    Przyszedł klient i kupił coś za taką sumę, iż zażądał
    rabatu w wysokości 100%. lub nawet wyższego. Okradł
    sklep czy nie okradł?

    -=-

    Jakiś bank (nieważne jaki) postanowił, że wprawdzie za debetówkę
    będzie brał 5 (lub nawet 8 -- zwykle 8) złotych, ale od największego
    wpływu miesięcznego będzie dawał klientowi 1%, choć w sumie nie
    więcej niż 50 złotych miesięcznie. Jeśli wpłacisz do tego banku
    5 tysięcy złotych, spełnisz inne warunki (płacenie karą 3 razy
    w miesiącu) i zażyczysz sobie 42 złotych -- bank uzna się za
    okradzionego?

    -=-

    Tu tez masz problemy z przebrnięciem? Ale w banku, jako prezes
    chciałbyś zapewne popracować. Lub premierem rządu chciałbyś
    być -- oby tylko ktoś dał Ci taki urząd... Mógłbyś tez pracować
    jako konsultant na partylajn czy doradca finansowy...

    -=-

    Cwaniactwem jest dawanie komuś (społeczeństwu) praw i uniemożliwianie
    temu komuś korzystania z nich. Moje zdanie w tej kwestii podzieliły
    prawowite sądy -- uznały, że banki mogą codziennie (czy conoocnie)
    naliczać odsetki, tym samym ograniczając płacenie podatku dochodowego.

    Co więcej -- każdy doradca podatkowy ma za zadanie takie
    liczenie podatku z uwzględnieniem obowiązujących praw,
    aby podatnik płacił jak najmniej. Formy płacenia i liczenia
    są co najmniej różne -- mądrość pokazuje, z jakiej formy
    liczenia i płacenia podatku należy korzystać. Nie tylko nie
    można zabronić komuś płacenia podatku przelewem internetowym
    zamiast gotówką na poczcie, ale odwrotnie -- ,,dziwne''
    zachowanie narażające na stratę bywa karalne.

    -=-

    Jeśli jednak ustawodawca czy inny prawodawca uznał swe prawo
    za złe, może je zmienić. Tak właśnie doszło do wprowadzenia
    osobnika o imieniu Vincenty, który wyprostował skrzywioną belkę.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 22. Data: 2012-04-01 20:36:55
    Od: "mx" <@m...@o...pl@>

    >Przypadek nr 2 (odsetki normalnie, podstawa i podatek góra)
    >Meritum 4,3%:
    >0,12/1230,82*365*100=3,55860% (brutto 4,39334%)
    >0,17/1740,12*365*100=3,56585% (brutto 4,40228%)

    >Dla ciekawych. Dziś zbadam obydwa przypadki w Meritum. Po 20-tej będzie
    >odpowiedź.

    I tak to działa. Jak zwykle mniej korzystna opcja.

  • 23. Data: 2012-04-01 22:55:06
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail p...@c...fontem.lucida.console napisał(a) w poprzednim
    odcinku co następuje:

    > Nie Tobie jednemu sprawiam przykrość.

    cóż, nie wiem komu jeszcze...
    Poza tym to nie przykrość - po prostu trudno rozmawiać z kimś, kto prostą
    wypowiedźobudowuje 5 stronami tekstu.
    Nie wiem jaki w tym cel - ale na pewno nie jasność wypowiedzi.

    > Jeśli jednak uważasz, że banki łamały prawo, chyba
    > powinieneś o tym łamaniu powiadomić prokuraturę. :)
    >
    > Mądrzejsi od nas obu stwierdzili prawomocnie, że
    > codzienna kapitalizacja była zgodna z prawem.

    Czy ja gdziekolwiek twierdziłem, że banki łamały prawo?

    > Jeśli jednak ustawodawca czy inny prawodawca uznał swe prawo
    > za złe, może je zmienić. Tak właśnie doszło do wprowadzenia
    > osobnika o imieniu Vincenty, który wyprostował skrzywioną belkę.

    Jak to, że rząd poprawił prawo ma się do pierwotnej tezy?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Kobiety mogą uczynić milionerem tylko takiego mężczyznę, który jest

  • 24. Data: 2012-04-01 23:14:50
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Budzik" 0...@b...poznan.pl

    Budzik>>> Przykro mi, nie odpowiem, bo nie jestem w stanie
    Budzik>>> przebrnąć przez twój sposób wypowiadania się.

    > cóż, nie wiem komu jeszcze...
    > Poza tym to nie przykrość

    Budzik -- plączesz się w zeznaniach. :)
    Reszty zatem nie czytam. Najpierw zdecyduj się, czy Ci przykro, czy nie.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 25. Data: 2012-04-02 01:55:06
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]

    > Budzik -- plączesz się w zeznaniach. :)
    > Reszty zatem nie czytam. Najpierw zdecyduj się, czy Ci przykro, czy nie.

    ROTFL

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Szept pięknej kobiety słyszy się lepiej niż

  • 26. Data: 2012-04-02 02:48:00
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Budzik" 0...@b...poznan.pl

    > ROTFL

    Ja też turlam się ze śmiechu, gdy mi przykro...

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 27. Data: 2012-04-02 23:20:26
    Od: "mx" <@m...@o...pl@>

    "eisenberg" wrote

    >Pewnie że prosta. Podstawa opodatkowania 1,00 zł podatek 0,19 zł.
    >Tylko wtedy stopa podatku wynosić będzie równo 19%. A potem prosta
    >funkcja "Szukaj wyniku" przy zadanej stopie odsetkowej

    Tak łatwo to nie ma, zbytnio uprościłeś. Lepsza kombinacja to 20,5 [21} gr
    odsetek i 3,99 [4] podatku. Tracimy na zaokrągleniu 0,01 gr, ale zyskujemy
    0,5 na odsetkach brutto. Sprawdź, to jest prawdziwa optymalizacja.

  • 28. Data: 2012-04-02 23:27:23
    Od: "mx" <@m...@o...pl@>

    "Krzysiek" wrote

    >czyli odsetki i podstawa opodatkowania: 1gr
    >podatek: 1gr
    >?
    >100%:/

    Jest jeszcze ciekawiej. Odsetki np. 0,0001 gr, zaokrąglone to 0,00, ale
    podstawa to 1 gr, podatek 1 gr. Bank płaci 1 000 000% podatku, dobrze, że z
    kwoty lokaty nie odejmują.

  • 29. Data: 2012-04-03 00:06:54
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "mx" jld575$cuo$...@i...gazeta.pl

> [...]
    i 3,99 [4] podatku. Tracimy na zaokrągleniu
    > 0,01 gr, ale zyskujemy 0,5 na odsetkach brutto. Sprawdź, to jest prawdziwa

    Tak czy siak -- płacimy podatek, jeno zyskujemy na zaokrągleniu odsetek.
    4 grosze tracimy na rzecz Fiskusa, 0.5 grosza zyskujemy od banku.
    Vincenty swoje zabierze, a nawet więcej niż swoje -- o 0.01 grosza więcej.

    Ogólnie jednak pomysł niezły -- w EB nadal jest jednodniowa kapitalizacja...

    Ile tam dają? 4.05%? x*4.05%/365=20.5001 x=205001*365/405=184753,987654321

    Trzeba zostawić na oszczędnych po 1847,54 złych?

    1847,54*4.05%/365=0,20500101369863 czyli OK
    1847,53*4.05/365=20,4999904109589 czyli za mało

    To jak -- lejemy po 1847,54 na oszczędne w EB?
    W sumie 1847,54*15=27713,1...

    -=-

    Ale inni dają więcej niz EB...
    KB -- 6.5, Meritum -- 6.1, miau...

    - Tak?
    - Miau...
    - Cześć maleńka, dla kogo teraz miauczysz?
    - Przecież wiesz.
    - Nie, nie wiem, powiedz mi.
    - Nie, nie powiem.
    - Po prostu powiedz, jestem za stary, wiesz, nie potnę się...
    - Przecież wiesz...
    - Nie, nie wiem...
    - No...
    - Kto to jest, nie będę krzyczał, nie bój się.
    - Wiem, że nie będziesz krzyczał, ty nigdy nie krzyczysz...
    - Kto to jest?
    - No, wiesz...
    - Kto?
    - Toyota...
    - Nie chce mi się z tobą gadać.

    http://archiwum.rp.pl/artykul/348612_Dla_kogo_teraz_
    miauczysz.html

    KB wyśmiewa się w reklamach telewizyjnych z Aliora. ;)
    IMO niesłusznie -- to właśnie Alior nie cementuje kapitału...

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 30. Data: 2012-04-03 00:08:53
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "mx" jld5jt$9rp$...@i...gazeta.pl

    > Jest jeszcze ciekawiej. Odsetki np. 0,0001 gr, zaokrąglone to 0,00, ale podstawa to
    1 gr, podatek 1 gr. Bank płaci
    > 1 000 000% podatku, dobrze, że z kwoty lokaty nie odejmują.

    To duża pociecha dla owieczek.

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'