  • Data: 2019-07-16 22:57:45
    Temat: Re: Oprocentowanie kredytów odnawialnych?
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu wtorek, 16 lipca 2019 21:44:10 UTC+2 użytkownik ąćęłńóśźż napisał:
    > To jest myśl, że RRSO może być w umowie kredytowej, z tym że może być oparta o
    jakiś wskaźnik zmienny.

    No, prawie, prawie...
    RRSO jest oparte o:
    - wysokość prowizji
    - oprocentowanie
    - długość kredytowania
    - sumę wykorzystanego kredytu
    - sposób spłaty
    więc sporo tych wskaźników zmiennych.

    > Zresztą chodzi o konkretny stan faktyczny z przeszłości, więc bank powinien łatwo
    wyliczyć RRSO w okresie przykładowo 2016-17 w
    > oparciu o salda i naliczone odsetki oraz opłaty.

    No, nareszcie zrozumiałeś, że RRSO jest inne dla każdego kredytu - chyba że mają
    identyczne warunki, ale w przypadku KO jest to niemożliwe z uwagi na elastyczność
    wypłaty i spłaty.
    Oczywiście bank ma wszystkue dane do wyliczenia, klientka też ma.
    Tylko skąd przekonanie, że jest to "łatwo" policzyć?
    Pewnie, że jak poluczy bank, to będzie "łatwo" dla Ciebie ;P

    Może trochę więcej z RRSO zrozumiesz jak sobie przeczytasz i przemyślisz przykład dla
    karty kredytowej albo właśnie dla kredytu odnawialnego.
    Bo dla KK, jakie mam, banki podają 10,47% - a niektóre i więcej - a dla moich jest to
    i tak niezmienne 0% - a wliczając wiśnie i zysk z KO - na minusie wyjdzie :) Art-B w
    mikroskali ;>