  • 1. Data: 2002-02-08 12:21:48
    Temat: Opodatkowanie lokat bankowych?
    Od: "Krzysiek" <K...@w...pl>

    Czy dla lokaty zalozonej w lutym a konczacej sie np w marcu, podatek
    zastanie pobrany tylko od czesci proporcjonalnej za miesiac marzec?
    Ostatnio po lekturze roznych publikacji ukazujacych sie w internecie mam
    duze watpliwosci jak bedzie liczony ten podatek?

  • 2. Data: 2002-02-08 13:29:05
    Temat: Re: Opodatkowanie lokat bankowych?
    Od: "Rad'ek" <A...@p...fm>

    Użytkownik "Krzysiek" <K...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Czy dla lokaty zalozonej w lutym a konczacej sie np w marcu, podatek
    > zastanie pobrany tylko od czesci proporcjonalnej za miesiac marzec?

    TAK

    Radek

  • 3. Data: 2002-02-08 14:43:34
    Od: "Krab" <k...@h...pl_________>

    Użytkownik "Rad'ek" <A...@p...fm> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Krzysiek" <K...@w...pl> napisał w wiadomości
    >
    > TAK

    w swietle analizy zapisów różnych - nie jest to takie oczywiste
    Mysle, ze pewne banki - moga to zinterpretowac w sposob najlatwiejszy -
    czyli- naliczyc podatek od calosci odsetek postawionych do dyspozycji po 1
    marca - nie wazne za jaki okres (byle po 30 listopada), czyli np odsetki za
    luty - dopisane od 1 marca włacznie - mogą już opodatkować W CALOSCI - bo
    ktoś nie dopilnuje by dopisać je 28 lutego.
    wszystko jest kwestia interpretacji i checi :_)) a czas pokaze reszte.
    ustawa de facto zwalnia tylko lokaty przed 30 listopadem - nie ma w ustawie
    mowy (jesli mnie pamiec nie myli) o jakims zwolnieniu lokat zalozonych po
    tym terminie
    oraz mowi ze naliczanie rozpoczyna sie od 1 marca
    RESZTA to papka, ktora mozna zinterpetowac jak komu sie bedzie chcialo !

    pewnosc zwolnienia z podatku daje obecnie tylko lokata z odsetkami
    wyplaconymi z gory

    nie mam takiej pewnosi co do reszty

    Przykladowo - automatyczna lokate na netkombo w LG - wg mnie nalezy zerwac w
    dniu 27 lutego, tak by odsetki od tej lokaty dopisaly sie w dniu nastepnym
    czyli 28 lutego. Zerwanie takiej lokaty w dniu 28 lutego - spowoduje
    dopisanie odsetek w dniu 1 marca - ktore (no wlasnie ta interpretacja) mogą
    być już opodatkowane
    zaznaczam jeszcze raz - nie mam 100% pewnosci - ale obecnie przychylam sie
    stopniowo do interpretacji ze odsetki od "lokat zalozonych po 30 listopada
    01" wyplacone/zaksięgowane !!! od 1 III włącznie, beda opodatkowane w
    calosci a nie w czesci
    Jesli ktos twierdzi inaczej - prosze o podstawe - chetnie podyskutuje

  • 4. Data: 2002-02-09 17:31:56
    Od: Jarosław Lech <j...@a...net.pl>

    Użytkownik "Krab" <k...@h...pl_________> napisał w wiadomości

    > w swietle analizy zapisów różnych - nie jest to takie oczywiste
    > Mysle, ze pewne banki - moga to zinterpretowac w sposob najlatwiejszy -
    > czyli

    [ciach]

    Nie mam pod ręką ustawy pdof w obowiązującym brzmieniu, ale mam pod ręską projekt
    zmiany ustawy pdof. A w niej w artykule 13 czytamy:
    "Przepisy niniejszej ustawy mają zastosowanie do opodatkowanie dochodów (strat)
    uzyskanych od dnia 1 stycznia 2002 r., z wyjątkiem art. 1 pkt 6 lit. a) tiret
    pierwsze [i to jet to, co nas interesuje - JL], który ma zastosowanie do dochodów
    (przychodów) uzyskanych począwszy od dnia 1 marca 2002 r."

    Gdzie Ty tu widzisz miejsce na interpretację? Gdzie widzisz możliwość naliczania
    podatku przed 1 marca?

    --
    Lejak
    j...@p...onet.pl

  • 5. Data: 2002-02-10 16:13:30
    Od: "Krab" <k...@h...pl_________>

    Gdzie Ty tu widzisz miejsce na interpretację? Gdzie widzisz możliwość
    naliczania podatku przed 1 marca?

    np w lukasie odsetki sa wyplacane kwartalnie
    czyli dopisza je np w kwietniu i bedzie to przychod osiagniety w mcu
    kwietniu
    a pieniadze na koncie byly np tylko w styczniu
    wg mnie podatek zostanie naliczony od tych odsetek kwietniowych chociaz
    dotyczyl okresu przed 1 marca
    takie zreszta bylo pytanie poczatkowe (pi razy oko)
    kwestia interpretacji jest wlasnie czy jest to dochod za styczen czy za
    kwiecien
    pierwsza odpowiedz w tym watku byla wlasnie, ze nie bedzie podatku, a ja
    temu zaprzeczylem - z pewna doza niesmialosci i braku 100% pewnosci - bo mi
    sie nie chce :-))))))) juz wiesz ?