  • 1. Data: 2004-05-17 13:39:09
    Temat: Operacje gotówkowe i bezgotówkowe w Niemczech
    Od: RobertR <R...@w...pl>

    Witam!
    Mam:
    -kartę kredytową BZ WBK Visa Classic
    -karty Visa Electron PKOBP i Fortis Bank
    Może ktoś się orientuje co jest bardziej opłacalne przy wyjeździe do
    Niemiec:
    - przed wyjazdem wizyta w kantorze i kupienie Euro
    - wypłaty z bankomatu kartą banku PKOBP czy Fortis
    - płacenie kartą Visa BZWBK czy Fortis czy PKOBP

    Podobno Fortis ma najgorszy kurs więc odpada a kk BZWBK jest przeliczana
    na dolary więc też chyba odpada pozostaje PKOBP. Czy to dobry wybór? Czy
    może wyrobić sobie szybko (w piątek wyjazd) jakąś inną kartę?
    --
    Z pozdrowieniami
    RobertR.

    PS. Pisząc do mnie wytnij iksy z adresu.

  • 2. Data: 2004-05-17 14:22:18
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl>

    RobertR wrote:
> [...]
    > przeliczana na dolary więc też chyba odpada pozostaje PKOBP. Czy to
    > dobry wybór? Czy może wyrobić sobie szybko (w piątek wyjazd) jakąś

    PKOBP ma w bankomatach 3% prow, nie mniej niż 10 zł i przelicza po kursie
    sprzedazy PIENIEDZY a nie dewiz - w sumie jest najdroższa, zarówno przy małych
    jak i przy dużych wypłatach.
    Przy płatnościach bezgotówkowych też słaba.

    pozostaje przedpłacona karta Maestro w ING, innych pewnie nie zdążysz wyrobić. A
    lepsze niż twoje są np VE Millennium, Maestro BGZ lub nawet VE Inteligo - mimo
    że również produkt PKOBP :-)
    *** blad ***

  • 3. Data: 2004-05-17 14:34:29
    Od: "JaKi" <j...@g...pl>

    Użytkownik "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    wyrobić. A
    > lepsze niż twoje są np VE Millennium, Maestro BGZ lub nawet VE Inteligo -

    Nie bylbym taki pewien czy po zmianach w Mille sa one nadal konkurencyjne :D

    --
    JaKi

  • 4. Data: 2004-05-17 14:57:59
    Od: "Dave" <d...@o...pl>

    "RobertR" <R...@w...pl> wrote in message
> [...]
    > Niemiec:
    > - przed wyjazdem wizyta w kantorze i kupienie Euro

    tak Euro wyjdzie najtaniej. A jak kupisz wiecej to wynegocjujesz kurs. Ale
    to dosc ryzykowne wozic wieksza gotowke.

    > - wypłaty z bankomatu kartą banku PKOBP czy Fortis

    kwestia kursu.. Trzeba by przetestowac

    > - płacenie kartą Visa BZWBK czy Fortis czy PKOBP

    placenie plaska VE moze byc problematyczne. Odradzam Fortis bo ma zabojcze
    kursy.

    D.

  • 5. Data: 2004-05-17 15:56:13
    Od: "Prof_Ex" <p...@p...onet.pl>

    [...]
    > Podobno Fortis ma najgorszy kurs więc odpada a kk BZWBK jest
    > przeliczana na dolary więc też chyba odpada pozostaje PKOBP.

    Wszystkie karty Visa BZWBK sa juz przeliczane przez Euro.

    Pozdrawiam!
    Prof_Ex

  • 6. Data: 2004-05-18 05:17:00
    Od: dx <d...@f...com.pl>

    > Nie bylbym taki pewien czy po zmianach w Mille sa one nadal konkurencyjne :D
    >
    > --
    > JaKi

    Dokladnie, w Czechah okazalo sie, ze wyplata mniejszych kwot (powiedzmy
    500 koron) jet bardziej oplacalna przy pomocy KK MC Lukasa niz VE
    Millennium.
    dx

  • 7. Data: 2004-05-18 07:46:11
    Od: "MarcinP" <b...@p...onet.pl>

    > placenie plaska VE moze byc problematyczne.

    nie moze byc tylko jest problematyczne

    MarcinP