  • 1. Data: 2010-07-23 21:38:44
    Temat: Okradziony przez mbank lub ingdibi - uwaga na korzystanie z obcych bankomatow!!!
    Od: glos <g...@p...onet.pl>

    Scena 1:
    Wyobrazmy sobie, ze skuszeni bezprowizyjna wyplata z atm zagranica,
    wsadzamy swoja karte z delfinkiem czy plaszczka do atm ing/diba w np
    Berlinie i wybieramy kwote do wyplaty np 60 eur. Wyobrazmy sobie
    nastepnie, ze atm po chwili zastanowienia nie wyplaca pieniedzy, a
    wyswietla plansze, ze wystapil blad i nalezy skontaktowac sie z
    wlasnym bankiem (mbank), co tez natychmiast czynimy, a dla pewnosci
    odczekujemy przy atm jeszcze chwile, do chwili pojawienia sie
    standardowej planszy startowej. W miedzyczasie przychodzi nam sms,
    potwierdzajacy sciagniecie z konta owych 60 eur. Wyobrazmy sobie, ze
    mbank zapewnia, ze reklamacja zostanie rozpatrzona szybko i skutecznie
    - i juz po 10 dniach 60 eur faktycznie wraca na konto.

    Scena 2:
    Wyobrazmy sobie, ze lekko zdziwieni ponownym zniknieciem z konta 60
    eur kontaktujemy sie powo z mbankiem i dowiadujemy sie, ze bank nie
    uznal reklamacji, gdyz niemiecki bank oswiadczyl, ze pieniadze zostaly
    pobrane prawidlowo z bankomatu. Wyobrazmy sobie, ze wiemy, co to jest
    i do czego sluzy zurnal w atm i mamy podstawy powatpiewac w
    prawdziwosc oswiadczenia jednego lub drugiego banku.

    Scena 3:
    Ogarnieci lekkim podejrzeniem upewniamy sie w infolinii mbanku, jak
    wygladalaby sytuacja, gdyby wyplacana kwota bylo na przyklad 2000 eur,
    a nie 60 eur, a wlasciciel konta mial wykupione wszystkie
    ubezpieczenia kart, oferowane przez mbank, nie wspominajac o wplywie
    Ustawy ograniczajacej odpowiedzialnosc posiadacza konta do 150 eur. Z
    lekkim oslupieniem dowiadujemy sie, ze nie ma zadnych mechanizmow
    chroniacych posiadacza konta, a i tak mamy szczescie, bo gdyby w
    powyzszej sytuacji w rachube wchodzila kwota 2000 eur, posiadacz konta
    bylby do tylu o 2000 eur, mbank natomiast w najmniejszym stopniu nie
    poczuwalby sie do pomocy swojemu klientowi, nie mowiac juz o
    rekompensacie strat.

    Wyobrazmy sobie... Niestety, wszystko powyzsze jest to nie sen, a
    zwykle realia zycia. Sytuacja wydarzyla sie naprawde w czerwcu 2010 i
    mbank wypial sie na mnie/swojego klienta centralnie, informujac mnie,
    ze ta sytuacja to moj problem.

    A wiec - klienci MBANKU - ostroznie z uzywaniem kart mbanku - robicie
    to na wlasne ryzyko!

    Mozecie zostac okradzeni przez badz wlasciciela bankomatu badz mbank i
    nic was przed tym nie zabezpieczy, a mbank poproszony o pomoc tylko
    wypnie sie na was, sugerujac, ze to wy jestescie naciagaczami/
    zlodziejami!

    glos

  • 2. Data: 2010-07-23 22:57:34
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Fri, 23 Jul 2010 14:38:44 -0700, glos napisał(a):

    > Scena 1:
    (...)
> [...]
    > nic was przed tym nie zabezpieczy, a mbank poproszony o pomoc tylko
    > wypnie sie na was, sugerujac, ze to wy jestescie naciagaczami/

    Po pierwsze to 2k eur raczej ciężko by było wybrać z bankomatu ale jeżeli
    już to lepiej z Polbanku niż mBanku ;)
    Trochę to dramatyzujesz, ale na dobrą sprawę mogłoby Ci się to zdarzyć w
    każdym banku i prawdopodobnie skutek byłby taki sam, skoro właściciel ATM
    poinformował, że transakcja przebiegła prawidłowo. Jeżeli posiadasz jakiś
    kwitek to możesz próbować jeszcze złożyć reklamację reklamacji czyli
    walczyć do końca.

    Xenocide

  • 3. Data: 2010-07-24 14:16:19
    Od: "Kenny" <kenny333[nasz przodek]o2.pl>

    Uzytkownik "glos" <g...@p...onet.pl> napisal
> [...]
    > nic was przed tym nie zabezpieczy, a mbank poproszony o pomoc tylko
    > wypnie sie na was, sugerujac, ze to wy jestescie naciagaczami/

    Koniecznie daj znac jaki byl final sprawy.

    --
    Pozdr.
    Kenny

  • 4. Data: 2010-07-24 14:44:46
    Od: "Sinus" <s...@W...gazeta.pl>

    xbartx <b...@h...net> napisał(a):
    > JeĹźeli posiadasz jakiĹ&#65533; kwitek to moĹźesz prĂłbowaÄ&#65533; jeszcze
    zĹ&#65533;oĹźyÄ&#65533;
    reklamacjÄ&#65533; reklamacji czyli
    > walczyÄ&#65533; do koĹ&#65533;ca.

    No właśnie, bankomat wypluł jakiś kwitek?

    --
    Sinus

  • 5. Data: 2010-07-24 17:27:34
    Od: glos <g...@p...onet.pl>

    On 24 Lip, 16:44, "Sinus" <s...@W...gazeta.pl> wrote:
    > reklamacjÄ&#65533; reklamacji czyli

    > No właśnie, bankomat wypluł jakiś kwitek?

    Bankomaty w DE (a przynajmniej w Berlinie) w ogole nie oferuja kwitkow
    - sprawdzone w ciagu roku na wielu atm.

    --

    Pozdrawiam,

    glos

  • 6. Data: 2010-07-24 17:31:01
    Od: glos <g...@p...onet.pl>

    On 24 Lip, 00:57, xbartx <b...@h...net> wrote:

    > (...)
    >
    > Po pierwsze to 2k eur raczej ciężko by było wybrać z bankomatu ale jeżeli
    > już to lepiej z Polbanku niż mBanku ;)

    Przypominam, ze rzecz dziala sie w DE, a nie w PL. W bankomatach w DE
    najwyzsza proponowana kwota w menu jest ztcp 500 eur, a mozna recznie
    wyspecyfikowac wiecej. Przypuszczam, ze 2000 eur bez problemow.

> [...]
    > poinformował, że transakcja przebiegła prawidłowo. Jeżeli posiadasz jakiś
    > kwitek to możesz próbować jeszcze złożyć reklamację reklamacji czyli

    Niemieckie (a przynajmniej berlinskie) atm nie wydaja kwitkow - w
    ogole.

    --

    Pozdrawoam,

    glos

  • 7. Data: 2010-07-24 17:34:01
    Od: sunwick <s...@W...op.pl>

    wyobrazam to sobie i mialem identyczna sytuacje w polskim pko bp i
    jego wlasnym bankomacie! poplynalem na 100zl i ani pieniedzy ani
    pozytywnie rozpatrzonej reklamacji nie dostalem!!! moze ktos za sciana
    stal i poprostu ta stowe sobie wzial...?

  • 8. Data: 2010-07-25 10:00:01
    Od: "kashmiri" <n...@n...com>

    sunwick <s...@W...op.pl> dared to write:
> [...]
    > pozytywnie rozpatrzonej reklamacji nie dostalem!!! moze ktos za sciana
    > stal i poprostu ta stowe sobie wzial...?

    Cos mi sie przypomina, ze lata temu ktos mi mówil o takich metodach - crackerzy
    wlamuja sie do sieci i w jakis sposób "kradna" autoryzacje celem natychmiastowego
    wyplacenia sobie gotówki w innym bankomacie. Myslalem, ze to przeszlosc, ale jak
    widac...

    k.

  • 9. Data: 2010-07-25 14:34:57
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "kashmiri" <n...@n...com> writes:

> [...]
    > celem natychmiastowego wyplacenia sobie gotówki w innym bankomacie.
    > Myslalem, ze to przeszlosc, ale jak widac...

    ... sa to bajki.

    Przeciez to nie mialoby zadnego sensu. Autoryzacja nie jest "na
    okaziciela".

    Natomiast przypadki takie jak opisane, w ktorych bankomat nie wyplaca
    pieniedzy piszac o bledzie, a reklamacja obciazenia jest odrzucana, to
    jest po prostu oszustwo. Moze to byc oszustwo dokonane przez wydawce
    karty, moze byc dokonane przez wlasciciela bankomatu (pracownikow itp).
    --
    Krzysztof Halasa

  • 10. Data: 2010-07-26 17:55:55
    Od: "kashmiri" <n...@n...com>

    Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> dared to write:

    > ... sa to bajki.
    >
    > Przeciez to nie mialoby zadnego sensu. Autoryzacja nie jest "na
    > okaziciela".

    Słyszałeś o atakach "man in the middle"?

    Poczytaj definicję "oszustwa".