  • 11. Data: 2010-07-27 21:33:53
    Temat: Re: Okradziony przez mbank lub ingdibi - uwaga na korzystanie z obcych bankomatow!!!
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "kashmiri" <n...@n...com> writes:

    > Słyszałeś o atakach "man in the middle"?

    W ciagu ostatnich XX lat zajmowania sie bezpieczenstwem sieci
    komputerowych? No owszem. Nawet nie tylko slyszalem, ale wiem jak
    dzialaja. I wiem (aczkolwiek juz nie tak szczegolowo zapewne) jak dziala
    autoryzacja kart.

    To teraz napisz jak wyobrazasz sobie owe "kradzieze" autoryzacji.

    > Poczytaj definicję "oszustwa".

    Wystarczy mi powszechnie uzywana, w ktorej sprawca swiadomie wprowadza
    ofiare w blad. BTW skad sie bierze taka oficjalna definicje?
    --
    Krzysztof Halasa

  • 12. Data: 2010-07-28 06:43:27
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Tue, 27 Jul 2010 23:33:53 +0200, Krzysztof Halasa napisał(a):

> [...]
    > komputerowych? No owszem. Nawet nie tylko slyszalem, ale wiem jak
    > dzialaja. I wiem (aczkolwiek juz nie tak szczegolowo zapewne) jak dziala

    Też mi się wydaje, że jest to technicznie ciężkie do zrealizowania czy w
    ogóle niemożliwe - chodzi mi oczywiście o samą realizację wykradzionej
    autoryzacji.

    --
    xbartx

  • 13. Data: 2010-07-28 07:35:00
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On 27 Lip, 23:33, Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> wrote:

    > Wystarczy mi powszechnie uzywana, w ktorej sprawca swiadomie wprowadza
    > ofiare w blad. BTW skad sie bierze taka oficjalna definicje?

    Art. 286 (Kodeksu Karnego). § 1. Kto, w celu osiągnięcia korzyści
    majątkowej, doprowadza inną osobę do niekorzystnego rozporządzenia
    własnym lub cudzym mieniem za pomocą wprowadzenia jej w błąd albo
    wyzyskania błędu lub niezdolności do należytego pojmowania
    przedsiębranego działania,

    § 2. Tej samej karze podlega, kto żąda korzyści majątkowej w zamian za
    zwrot bezprawnie zabranej rzeczy.

    § 3. W wypadku mniejszej wagi, sprawca

    podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia
    wolności do lat 2.

    § 4. Jeżeli czyn określony w § 1-3 popełniono na szkodę osoby
    najbliższej, ściganie następuje na wniosek pokrzywdzonego.

  • 14. Data: 2010-07-28 07:38:05
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Jarek Andrzejewski pisze:

    > Art. 286 (Kodeksu Karnego). § 1. Kto, w celu osiągnięcia korzyści

    Gdzie tam jest napisane, że jest to "oszustwo"?

    --
    Liwiusz

  • 15. Data: 2010-07-28 09:47:03
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On 28 Lip, 09:38, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    > Gdzie tam jest napisane, że jest to "oszustwo"?

    jak widać - nie jest. W KK takie pojęcie nie występuje (myślę, że nie
    jest to potrzebne).

    Można wtedy skorzystać, jeśli komuś zależy, z "wykładni językowej":
    http://sjp.pwn.pl/slownik/2496853/oszustwo

    oszustwo <<świadome wprowadzenie kogoś w błąd lub wykorzystanie
    czyjegoś błędu dla własnej korzyści>>

    Uff, teraz już chyba mamy komplet? :-)

    --
    pozdrawiam,