  • 51. Data: 2009-02-13 17:01:46
    Temat: Re: Okradziony!!! POMOCY
    Od: xbartx <b...@h...net>

    No i dalej nie napisałeś jakie do były karty, z jakiego banku, i w jaki
    sposób podjęto pieniądze. Czy Twój post to po prostu zwykłe trolowanie?

    Xenocide

  • 52. Data: 2009-02-13 17:06:13
    Od: "S.T." <n...@p...onet.pl>

    > Temat jest o debetowych.

    Co to ma do rzeczy?
    Jedna z moich debetówek też nie ma pinu, można jej użyć tylko z podpisem.

  • 53. Data: 2009-02-13 18:00:39
    Od: Zbylut <Z...@N...zzz>

    Michal Jankowski zapodal(a):

    > Dostał pigułkę gwałtu i sam im te piny podał.

    tzn jak podasz pigułkę gwałtu bankomatowi, to przestaje on pytać o pin? ;)

    --
    pozdrawiam, Zbylut

  • 54. Data: 2009-02-13 18:04:35
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    witek <w...@g...pl.invalid> writes:

    > Sądziesz, ze system jest tak napisany, ze ktos w banku moze to sobie
    > robic i nikt nie ma pojęcia, ze cos takiego miało miejsce?

    Mam uwierzyc bankowi na slowo? Przeciez nie zrobie im audytu ich
    procedur bezpieczenstwa.

    Ale dobrze, moge uwierzyc, pod warunkiem, ze bank uwierzy, ze ja nie
    mialem pinu zapisanego na kartce w portfelu.

    MJ

  • 55. Data: 2009-02-13 19:30:41
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Fri, 13 Feb 2009 18:06:13 +0100, S.T. napisał(a):

    > Co to ma do rzeczy?
    > Jedna z moich debetówek też nie ma pinu, można jej użyć tylko z
    > podpisem.

    Dobrze, zatem tam są piny do wszystkich kart, do których są piny.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 56. Data: 2009-02-13 22:42:50
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Krzysztof Halasa" <k...@p...waw.pl> wrote in message

    > Umiesz czytac? Twierdze to, co napisalem - tzn. ze to jeden diabel.
    >
    > Natomiast w ogole PIN teoretycznie da sie odczytac z kart EMV, fizyki
    > nie oszukasz. Kwestia oplacalnosci wylacznie :-)
    > --

    Umiesz odczytac PIN z karty? Moze zrob to najpierw, bedziesz mogl pisac o
    praktyce :).

    MK

  • 57. Data: 2009-02-14 07:33:10
    Od: "kashmiri" <n...@n...com>

> [...]
    >
    > Natomiast w ogole PIN teoretycznie da sie odczytac z kart EMV, fizyki
    > nie oszukasz. Kwestia oplacalnosci wylacznie :-)

    Najprawdopodobniej nie da sie. Tak jak nie da sie odczytac wartosci IMSI i
    Ki z kart SIM uzywajacych algorytmu comp-128 v2 (wersja 2 i pózniejsze),
    których znajomosc umozliwia klonowanie kart (tak jak to bylo z kartami
    szyfrowanymi oryginalnym comp-128) - mimo ogromnych nakladów zarówno przez
    osrodki badawcze, jak i hackerów.

    Przed wprowadzeniem comp-128 v2 producenci kart bronili sie przed atakiem
    brute force wprowadzajac funkcje, która wymazywala czesc rejestrów karty i
    blokowala karte na stale.

    Skad wiesz, ze karty EMV nie maja podobnych zabzpieczen? Mikroprocesor moze
    wiele.

    k.

  • 58. Data: 2009-02-14 15:52:09
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "MK" <m...@i...pl> writes:

    > Umiesz odczytac PIN z karty? Moze zrob to najpierw, bedziesz mogl
    > pisac o praktyce :).

    Chwilowo napisalem o teorii. Sa znane teoretyczne ataki na karty
    procesorowe, w historii bylo tez sporo udanych praktycznych atakow.

    Przeciez to nie jest zadna wiedza tajemna, to ze cos jest bardziej
    skomplikowane niz danie komus rurka w leb nie znaczy, ze to nie jest
    niemozliwe.

    Wpisz sobie w googlu "cracking smart cards", widzisz tam jakies podstawy
    do twierdzenia ze te karty sa calkowicie bezpieczne?

    Jak chcesz zabezpieczyc sie calkowicie przed atakami wygladajacymi np.
    tak: http://www.cl.cam.ac.uk/~rja14/tamper-c.jpg ?
    --
    Krzysztof Halasa

  • 59. Data: 2009-02-14 16:01:46
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "kashmiri" <n...@n...com> writes:

> [...]
    > bylo z kartami szyfrowanymi oryginalnym comp-128) - mimo ogromnych
    > nakladów zarówno przez osrodki badawcze, jak i hackerów.

    Bardzo naiwne.

    W bezpieczenstwie, zwlaszcza w przypadku bezposredniego fizycznego
    dostepu do atakowanego obiektu, nie ma czegos takiego, ze "sie nie da".
    Jest tylko pytanie "ile to bedzie kosztowac".

    Swoja droga, jakies dokladniejsze szczegoly nt. tych ogromnych nakladow
    na zlamanie kart GSM?

> [...]
    > rejestrów karty i blokowala karte na stale.
    >
    > Skad wiesz, ze karty EMV nie maja podobnych zabzpieczen? Mikroprocesor

    Maja wiele rozmaitych zabezpieczen. Problem jest fundamentalny:
    atakujacy ma fizyczny dostep do karty, co oznacza ze zawsze jest kilka
    krokow przed producentem.

    Taka karta to tylko "kawalek krzemu", jak chcesz zabezpieczyc sie przed
    podpieciem (np. z wykorzystaniem mikroskopu) do np. sciezek w krzemie
    prowadzacych do pamieci EEPROM i odczytaniem jej w taki sposob?
    Producenci nawet nie probuja zabezpieczac sie przed takimi atakami.
    Jedyna przeszkoda jest taka, ze to jest wzglednie drogie, pracochlonne,
    i kieszonkowcy niekoniecznie posiadaja odpowiednie kwalifikacje (bo
    gdyby posiadali, to by nie byli kieszonkowcami).

    Kiedys karty procesorowe typowo byly podatne na ataki zakloceniami
    elektrycznymi, kombinowaniem z napieciami zasilania itd. Swoja droga,
    niektore wspolczesne skuteczne ataki opieraja sie na tym samym.

    W sieci jest od j.ch. opisow wlaman na karty procesorowe (rozmaite). Nie
    wiem jak ktos moze uwazac, ze taka karta w ogole tylko teoretycznie moze
    byc calkiem bezpieczna.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 60. Data: 2009-02-16 07:38:08
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Wed, 11 Feb 2009 08:26:54 -0600, witek napisał(a):

    > Grzegorz wrote:
    >
    > a skąd oni mieli PIN?

    Podajesz swój PIN przy transakcji?

    --