  • Data: 2004-02-26 14:30:40
    Temat: Re: Ogromna strata właściciela pakietu kontrolnego __BPH__
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    WD <j...@c...barg.sv> wrote:
    > HVB zakończył miniony rok stratą w wysokości 2,6 miliarda euro -
    > największą w historii.
    > http://bankowy.wp.pl/wiadomosci.html?POD=17&wid=4938
    535
    > Ps. Tensor1 by napisał taki subject ;))

    Przepraszam. To ja sie zapytam (rowniez Ciebie, koniunkturalisto ;))))) co z
    HVB? Dlaczego takie wielkie straty zanotowal Dlaczego nie jest ciekawym
    obiektem do przejecia i tak dalej (nie chce mi sie wyliczac waszych
    argumentow z postu anonima Piotra)

    Ja pisze na podstawie BusinessWeeka - i tam byly podawane zupelnie inne
    przyczyny slabych wynikow Commerza- no ale wy macie (?) lepsze informacje?
    :))))

    BTW Przyklad BGB jest chybiony - to nie byl w pelni bank komercyjny - raczej
    komunalny ;) - a problemy wynikaly wlasnie z tego, ze politycy wzieli sie za
    zarzadzanie. Na efekty dlugo nie trzeba bylo czekac - zainwestowali w
    budownctwo (m.in tor F1 ;) i bank mial duze straty.

    Jednym slowem - uwazam, ze wyszlo na moje. Problem Commerzbanku jest
    szerszy - to sa problemy strukturalne niemieckiego sektora bankowego - i te
    dwa banki ujawnily takie wielkie straty - tylko i wylacznie dlatego, ze
    musza przed fuzja wyczyscic bilans.
    Przeciez w przypadku DB to samo jest na 100%
    Dtraty pojawilyby sie, gdyby bank zaczal robic odpisy inwestycyjne.... (i
    pewnie predzaej czy pozniej to zrobi)