  • Data: 2004-02-26 15:10:20
    Temat: Re: Ogromna strata właściciela pakietu kontrolnego BPH
    Od: "WD" <j...@c...barg.sv> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl> napisał:

    > Przepraszam. To ja sie zapytam (rowniez Ciebie, koniunkturalisto ;)))))

    ROTFL ! ;)

    > co z
    > HVB?

    Upada ;-))) Podobnie jak kontrolowany przez nich BA-CA ;-)))))))

    > Dlaczego takie wielkie straty zanotowal Dlaczego nie jest ciekawym
    > obiektem do przejecia i tak dalej (nie chce mi sie wyliczac waszych
    > argumentow z postu anonima Piotra)

    HVB - Drugi pod względem wielkości bank w Niemczech podał, że czwarty kwartał
    zakończył stratą w wysokości 2,28 miliarda euro, spowodowaną rezerwami w
    wysokości dwóch miliardów euro.

    > Ja pisze na podstawie BusinessWeeka - i tam byly podawane zupelnie inne
    > przyczyny slabych wynikow Commerza- no ale wy macie (?) lepsze informacje?
    > :))))

    To tylko i wyłącznie wina mBanku ;-)))))

    > BTW Przyklad BGB jest chybiony - to nie byl w pelni bank komercyjny - raczej
    > komunalny ;) - a problemy wynikaly wlasnie z tego, ze politycy wzieli sie za
    > zarzadzanie. Na efekty dlugo nie trzeba bylo czekac - zainwestowali w
    > budownctwo (m.in tor F1 ;) i bank mial duze straty.

    No fakt. W Niemczech w ogóle rynek bankowy jest chory :) Banki mają jakiś tam
    śmieszny udział w rynku...

    > Jednym slowem - uwazam, ze wyszlo na moje. Problem Commerzbanku jest
    > szerszy - to sa problemy strukturalne niemieckiego sektora bankowego - i te
    > dwa banki ujawnily takie wielkie straty - tylko i wylacznie dlatego, ze
    > musza przed fuzja wyczyscic bilans.

    Ja myślę, ze to sa problemy które jakoś tak dwa lata temu były schowane .... pod
    dywan ;)

    > Przeciez w przypadku DB to samo jest na 100%
    > Dtraty pojawilyby sie, gdyby bank zaczal robic odpisy inwestycyjne.... (i
    > pewnie predzaej czy pozniej to zrobi)

    Ano właśnie. DB władował kasę w detal -DB24- który nie wypalił. Myśle, że
    podobne jak commerz i hvb ma tez troche nieciekawych kredytow sprzed dwoch lat.

    --
    Witek