  • 1. Data: 2007-03-11 14:00:45
    Temat: Odpowiedz z UOKiK w sprawie platnosci KK w sklepach
    Od: "ra9om1ak" <r...@o...pl>

    Witam

    Napisalem ok. 4 tygodni temu do UOKiK w sprawie dotyczacej tego, czy
    sprzedawca moze wyznaczyc dolna kwote platnosci KK.
    Okazuje sie, ze oczywiscie moze - tak jak tutaj zreszta twierdzono.
    Odpowiedzi udzielil mi Pan Adam Wójtowicz, Specjalista Departamentu Polityki
    Konsumenckiej z UOKiK.

    Dzieki uprzejmosci Sumiego jest plik do pobrania z uzasadnieniem swojego
    stanowiska przez UOKiK. Plik niewielki, ok. 34 kb.

    Sumi, serdecznie Ci dziekuje. Podaje link.

    http://kredytbankowy.com/inne/uokik.doc

    Pozdrawiam cala grupe.

    --
    P.
    radomiak[MALPA]o2.pl

  • 2. Data: 2007-03-11 14:30:10
    Od: Bartosz 'bart' Nowakowski <b...@h...net>

    ra9om1ak wrote:

    > http://kredytbankowy.com/inne/uokik.doc

    Zrobiłem alternatywny i bardziej odpowiedni format ;)
    http://xbartx.files.wordpress.com/2007/03/uokik.pdf

    --
    Bartosz 'xbartx' Nowakowski

  • 3. Data: 2007-03-11 16:35:32
    Od: "r...@a...net.pl" <r...@a...net.pl>

    Sun, 11 Mar 2007 15:30:10 +0100, w <et13ph$g8r$1@news.task.gda.pl>, Bartosz
    'bart' Nowakowski <b...@h...net> napisał(-a):

    > Zrobiłem alternatywny i bardziej odpowiedni format ;)
    > http://xbartx.files.wordpress.com/2007/03/uokik.pdf

    A teraz jest już w ogóle bosko :)
    http://img267.imageshack.us/my.php?image=uokikkk2mn7
    .png

  • 4. Data: 2007-03-12 10:59:07
    Od: "Maciej 'AbrahaM' Piotrowski" <n...@c...barg.cy>

    W artykule news:et120i$9cc$1@atlantis.news.tpi.pl,
    niejaki(a): ra9om1ak z adresu <r...@o...pl> napisał(a):

    > Witam

    Witaj.

    > Napisalem ok. 4 tygodni temu do UOKiK w sprawie dotyczacej
    > tego, czy sprzedawca moze wyznaczyc dolna kwote platnosci KK.
    > Okazuje sie, ze oczywiscie moze - tak jak tutaj zreszta
    > twierdzono.

    To nie dziwi.
    Natomiast warte zaznaczenia jest to, że informację o dolnej
    kwocie płatności(gdy takową ustanowił) sprzedawca winien
    umieścić w widocznym miejscu, by kupujący wiedział o tym
    fakcie przed dokonaniem zakupu a nie dowiadywał się tego
    przy kasie. Co znajduje się odpowiedzi która otrzymałes,
    cytuje:

    "Jeżeli sprzedawca ogranicza możliwości dokonywania płatności
    za pomocą kart płatniczych do określonej wysokości, powinien
    o tym informować klienta. Z informacją dotyczącą ograniczeń w
    płatności klient powinien mieć możliwość zapoznania się przed
    momentem dokonywania płatności."

    Zastrzeżenie: Nie zgadzam się na wysyłanie NIE ZAMÓWIONYCH ofert
    na adres użyty do/podczas wysłania tej wiadomości.

  • 5. Data: 2007-03-12 11:31:12
    Od: "K.K." <z...@h...oraz.pl>

> [...]
    > o tym informować klienta. Z informacją dotyczącą ograniczeń w
    > płatności klient powinien mieć możliwość zapoznania się przed

    Akurat ten warunek chyba zawsze jest spełniony**, o ile kupujący po
    zapłacie gotówką nie zmieni swojej decyzji o sposobie dokonania płatności.
    ** - bo tym momentem nie jest zamiar, lecz skuteczne uregulowanie
    zobowiązania (skuteczne przekazanie sprzedawcy środków pieniężnych lub
    umownego ekwiwalentu, np karty płatniczej, a nie sięganie po te środki),
    zaś zobowiązanie powstaje po jego ustaleniu, co z zasady następuje przy
    kasie i jest czynnością poprzedzającą płatność.
    W żadnym wypadku nie można wnosić zarzutu braku informacji przed momentem
    dokonania płatności, a więc na przykład przed podaniem opakowania po
    batoniku konsumowanym podczas oczekiwania na swoją kolej do kasy.
    ;-)
    Pozdr.
    K.K.

  • 6. Data: 2007-03-12 19:33:25
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 12 Mar 2007 12:31:12 +0100,
    osoba podpisana: K.K. <z...@h...oraz.pl>
    napisała:
    [...]
> [...]
    > dokonania płatności, a więc na przykład przed podaniem opakowania po
    > batoniku konsumowanym podczas oczekiwania na swoją kolej do kasy.

    No dobra. I co wtedy ? Przecież chcę zapłacić, a nalepki sugerują, że
    mogę. Skonsumowanego batonika nie zwrócę.
    KJ

    "Uchodzic za idiote w oczach kretyna - to rozkosz dla smakosza"
    [Georges Courteline]

  • 7. Data: 2007-03-12 20:32:02
    Od: "Slavekk " <s...@W...gazeta.pl>

    Maciej 'AbrahaM' Piotrowski <n...@c...barg.cy> napisał(a):

    > Natomiast warte zaznaczenia jest to, że informację o dolnej
    > kwocie płatnoœci(gdy takowš ustanowił) sprzedawca winien
    > umieœcić w widocznym miejscu, by kupujšcy wiedział o tym
    > fakcie przed dokonaniem zakupu a nie dowiadywał się tego
    > przy kasie.

    z cytowanego fragmentu wynika coś wręcz odwrotnego niż piszesz

    ty piszesz "przed zakupem"....

    > "Jeżeli sprzedawca ogranicza możliwoœci dokonywania płatnoœci
    > za pomocš kart płatniczych do okreœlonej wysokoœci, powinien
    > o tym informować klienta. Z informacjš dotyczšcš ograniczeń w
    > płatnoœci klient powinien mieć możliwoœć zapoznania się przed
    > momentem dokonywania płatnoœci."

    .. a tu jest wyraźnie "przed zapłatą"...

    Slawek