eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiDlaczego Niemcy nie korzystają z elektronicznych portfeli? › Re: Odp: Dlaczego Niemcy nie korzystają z elektronicznych portfeli?
  • Data: 2003-06-16 11:00:36
    Temat: Re: Odp: Dlaczego Niemcy nie korzystają z elektronicznych portfeli?
    Od: "Tomasz Opalski" <o...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Powiedzmy lepiej jakie sa zalety tego rozwiazania ? Dla mnie zadnych.
    > Nic innego jak dublowanie mozliwosci normalnej karty i to nieudolne : srodki
    > nieoprocentowane i ograniczone do pewnej konmkretnej sumy.

    Zgadzam się z przedpiszcą. W zasadzie jedyne zastosowanie jakie widzę dla tej
    karty, to sytuacja kiedy kartę wręczam dziecku - forma dawania kieszonkowego
    lub kasy na jakiś wyjazd.
    Jaka inną wartość dodana ma ta karta w stosunku do zwykłej karty płatniczej?
    Szczególnie w przypadku kiedy karta płatnicza jest obowiązkowo ubezpieczona i
    górna kwota odpowiedzialności klieta jest stała i z góry określona, zaleta
    bezpieczeństwa jest raczej blada.
    Dodatkowo Niemcy, jak mi się wydaje, mają dość zrdowe podejście do różnego
    rodzaju "nowych" produktów. Rewelacjami takimi jak ta są atakowani od lat i w
    przeciwieństwie do nas nie rzucają się na każdą nowinkę jaka się pokazuje na
    rynku.
    Sam kiedyś byłem zdziwiony kiedy mój kloega Niemiaszek zapytany o to jaką ma
    kartę płatniczą powiedział że nie ma karty i póki co nie planuje mieć. Jak
    stwierdził i tak musi przy sobie nosić gotókę, bo nie wszędzie można zapłacić
    kartą, a na wyjazdy wystarczają mu czeki podróżne.

    Miłego dnia
    Tomek