    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Obniżka wieku emerytalnego w RP
    Date: Fri, 2 Oct 2015 13:10:18 +0200

    "J.F." 560e54bc$0$27512$6...@n...neostrada.pl

    > Wierze. Brak nogi nie przeszkadza byc np ksiegowa czy programista.

    Skądże znowu!!! Brak nogi to żadna przeszkoda w ogóle!!
    Nawet ślepota to żadna przeszkoda w ogóle!!!
    Co innego (jak już pisałeś) osteoporoza czy
    konieczność używania okularów do czytania i pisania!

    > rente dostali, bo im "sie nalezala".

    ZUS zbiera pieniądze (wszystkim -- zwolennikom ZUS i przeciwnikom ZUS)
    właśnie po to, aby płacić renty (nie tylko renty) ludziom niezdolnym
    do etatowej pracy -- dającej mniej niż 130% średnich dochodów.

    Zarobki (wyjazdy/szkolenia zagraniczne, wydatki/afery Alota itd.)
    ludzi zatrudnionych w ZUSie mają być jedynie efektem ubocznym
    (koniecznym marginesem), nie zaś celem istnienia ZUS.

    > A potem odbieraja, to jest protest :-)

    > wysokie zarobki sugeruja, ze do pracy niezdolni nie sa, mimo w/w schorzen :-)

    Gdzie są te wysokie zarobki? Założyłeś (moim zdaniem absurdalnie -- co
    czynisz zazwyczaj na grupach dyskusyjnych) istnienie tych wysokich
    zarobków, po czym wysnułeś (oczywiście błędny) wniosek (w oparciu
    o te rzekome zarobki) zdolność do pracy.

    Napiszę Ci wprost -- odebrano renty nie z powodu wysokich
    zarobków. Odebrano, gdyż uznano, że te osoby (którym renty
    odebrano) nie są niezdolne do pracy.

    Podobnie mnie (z opisanymi chorobami i wadami wzroku -- można
    powiedzieć, że półślepca) ZUS uznał za zdolnego do pracy. Nie
    uznał, że za dużo zarabiam, lecz uznał, że mam dobry stan zdrowia.

    Co więcej -- śląc mnie na prewencję rentową z powodu narządu ruchu
    (kręgosłupa) uznać musiał, iż grozi mi niezdolność do pracy. Jednak
    niespełna rok po tym wysłaniu, uznał mnie za zdolnego, choć nie ma
    możliwości uleczenia kręgosłupa. Zatem uznał, że astma i wady wzroku
    leczą (czy niwelują) uszkodzenia kręgosłupa.

    Znam takie osoby, którym odebrano renty -- trzymają się życia resztkami
    sił. (podobnie jak ja) Nie zarabiają nic, lub zarabiają niewiele więcej
    niż nic, gdyż chory człowiek nie jest zdolny do zarabiania (nawet
    w idealnym społeczeństwie, nie w takim, które ,,oferuje'' spore
    bezrobocie) a ponadto sporo czasu musi trącić na leczenie.

    Mnie uznano za niezdolnego, skoro wysłano mnie na prewencję rentową.
    Uznano za niezdolnego na podstawie badań kręgosłupa przeprowadzonych
    za pomocą rezonansu magnetycznego.
    Niespełna rok później, gdy do ZUSu zgłosiłem wady wzroku
    i astmę na tle alergii -- uznano mnie za zdolnego do pracy.

    I właśnie tak jest z tymi, którym odbierano renty.
    Nie tylko nie zdrowieli ci, którym te renty zabierano,
    ale odwrotnie -- chorowali coraz mocniej.

    Nie brak chorób sprawiał uznanie za zdolności do
    pracy, ale odwrotnie -- nadmiar chorób ,,uzdalniał''.

    Aby było jasne -- nie ma prewencji rentowej związanej ze wzrokiem.
    Astma wg ZUSu nie jest problemem -- bo odmówiono mi prewencji z powodu
    astmy. Zatem jedynym powodem wysłania mnie na prewencję w 2013 roku był
    kręgosłup, czyli narząd ruchu.

    Choć ten kręgosłup nie wyzdrowiał, uznano mnie wiosną 2014 roku
    za zdolnego pracy po tym, jak przedłożyłem ZUSowi informację
    o astmie i wzroku.

    Masz wyjątkowe ,,zdolności'', zatem jeszcze raz wyjaśniam:

    () sam kręgosłup kwalifikuje mnie na prewencję rentową
    () kręgosłup nie może wyzdrowieć 9o tym możesz poczytać
    na stronach klinik neurochirurgicznych)
    () astma na tle alergii, poważne (niemal ślepota lewego
    oka) wady wzroku i tenże kręgosłup dają w efekcie stan
    zdolności do pracy
    () nie ma prewencji rentowej w wypadku wad wzroku
    () sama astma na tle alergii nie jest wg ZUS zagrożeniem
    w moim wypadku, bo w 2014 ZUS odmówił mi takowej prewencji

    Nie ubyło chorób i wad -- zdrowie (wg ZUS) wróciło.

    > Ze im renty nie placili. Okres skladkowy rosnie, skladki rosna itp.
    > A potem emerytura rosnie.

    Do 40% obecnej? To raz. A zero -- bez pieniędzy po prostu umrą, więc
    emerytura ominie ich. (a zgromadzone pieniądze -- zapewne wyparują, co
    w ZUSie nie dziwi; przykładowo -- wyparowało w ten sposób 8.4 miliarda
    pln) Nawet mając pieniądze, tak chorzy -- niekoniecznie dożyją wieku
    emerytalnego, nawet tego sprzed ,,reformy'' DTuska. Chorzy ludzi żyją
    krócej niż zdrowi.

    > ZUS realizuje to co w ustawach i rozporzadzeniach zapisano.

    Co kto zapisał? Stwórca wszechrzeczy? Czy parlament, a raczej PO?

    -=-

    Wróć=my do zarobków w ZUSie. 20 kpln miesięcznie plus 150% po 3 miesiącach?
    Ile to jest? To dużo czy mało? Około 10 kpln to typowa renta roczna. Czyli
    wiadoma pani za 3 miesiące ,,odpowiedzialnej prac'' (odbierania rent ludziom
    niemal martwym) zarobiła 90 kpln, czyli tyle, ile ,,zwykły'' rencista od
    ZUSu dostaje przez 9 (dziewięć) lat -- przez ponad sto miesięcy.

    Renty chorobowe są generalnie trzy:

    () zwykła; około 8 stów plnów brutto na rencistę miesięcznie
    () podwyższona (gdy powstanie niezdolności do pracy związane
    jest z wykonywaniem pracy zarobkowej)
    () obniżona (przy częściowej niezdolności do pracy); podajże 75% ,,zwyczajnej''

    http://www.zus.pl/default.asp?p=4&id=400

    Na pytanie: czy PiS wprowadza RP na ,,grecką drogę''? Można odpowiedzieć:
    ,,Niekoniecznie. Być może PiS chce zmniejszyć ilość marnowanych pieniędzy''.
    Ta jedna pani prezes (za nic) zabiera miesięcznie 3 lata przeciętnej renty.
    Nie za nic? A za co? Sam przyznajesz:

    JF> ZUS realizuje to co w ustawach i rozporzadzeniach zapisano.

    Ustawodawca (liczebniejszy w RP niż w USA) zabiera swoje...

    -=-

    Widzę kolejny post -- wyjaśniający (z powołaniem się na źródło, jakim
    jest prorządowe radia) problem rzekomego obniżenia wysokości emerytur
    związanego z obniżką wieku emerytalnego kobiet...

    "z" 560e5e4d$0$8374$6...@n...neostrada.pl

> [...]
    > Bronka robiło analizy.
    > Jak się okazało, a było to skrzętnie ukrywane w przez rząd, większość
    > kobiet nie wyrobi minimalnej kwoty emerytury czy będzie pracować 67 czy
    > 60 lat. I tak muszą dostać te przewidywane 900 zł czy popracują więcej
    > czy mniej.
    > Chodzi o budżet. Lepiej dopłacać 100 niż 300 zł os 7lat dłużej.
    > Chodziło o kobiety ale to przecież i ta druga "słaba płeć" się na to
    > łapie w ogromnym stopniu. WIĘC... Do kogo takie gatki? :-)
    > I jak tu motywować naród do inwestowania w ZUS?

    Jak walczyć z szarą strefą? Wystarczy te ,,szare eminencje'' ujawnić?...
    Ujawnić same ,,szare eminencje (nazwiska, rodowody, historię życia
    tychże SE...) i ujawnić zarobki oraz ,,odpowiedzialność'' pracy?...
    Nie wystarczy! Trzeba te szare eminencje odsuwać od władzy...
    A nowych/kolejnych SE do władzy nie dopuszczać.

    ZUS należy jak najszybciej zlikwidować, ale rozumnie -- ,,w baśniach
    tkwią prawdziwe dzieje''. Źle odcięta głowa potwora odrasta wraz
    z innymi/dodatkowymi głowami... Należy ludziom uświadamiać, czym
    jest ZUS, z czego utrzymuje się ZUS, ile zarabiają ludzie zatrudnieni
    w ZUSie, czym kierują się ci ludzie itd...

    Należy osłabiać lęk przed likwidacja zła. Należy oprzeć się rozum,
    o spokojne, uczciwe rozliczenia, nie zaś o emocje i sposób ,,myślenia''
    ludzi takich jak (nie gniewaj się JF) JF...

    Warto ludzi uczyć rozumnego oszczędzania na emeryturę -- na kontach,
    z których nic nie paruje, które nie gasną wraz ze śmiercią właściciela konta...

    Prosta sprawa:

    -- ZUSowi zależy na szybkiej śmierci emeryta czy rencisty
    -- bankowi nie zależy, bo pieniądze z konta nie znikną
    wraz ze śmiercią właściciela konta, lecz przekazane
    będą spadkobiercom

    -- ZUS ma duże problemy finansowe (JF umie to ,,wyjaśnić'',
    i to ,,wyjaśnić naukowo'')
    -- banki mają stale nadmiary pieniędzy (mimo różnych konfiskat
    i dodatkowych ,,podatków'' nakładanych tu i ówdzie)

    -- ZUS traktuje swych klientów jak przybłędy, jak pokutników
    słusznie skazanych przez Boga na hańbiące choroby
    -- banki szanują klientów (mnie chociażby)

    -- złe pisanie o ZUSie to problem z uzyskaniem statusu ,,niezdolności''
    -- mogę napisać dowolnie źle o banku, ale pieniędzy zgromadzonych na
    moim koncie z tego powodu nie stracę! (bank może pozwać mnie do
    sądu, gdzie będzie żądał zadośćuczynienia za obelgi czy pomówienia,
    ale samosądu nie uczyni; pani z ZUS nawet ze sklepem ,,sądzi się''
    po swojemu -- kradnąc buty)

    Można te (i podobne) zestawienia mnożyć chyba w nieskończoność.

    Ile na moim koncie w banku jest -- wiem a bank na moje każde
    żądanie mówi mi bez łaski. W ZUSie jest inaczej...

    ZUS jest jeden, banków jest masa -- ja decyduję, z którym chcę
    współpracować...

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'