  • 1. Data: 2005-04-21 10:45:31
    Temat: Obligacje polskie / zagraniczne ?
    Od: "Jarod" <b...@N...gazeta.pl>

    Heyka
    Mam pytanie ostatnio w mbanku trafilem na informacje dotyczaca mozliwosci
    oszczedzania w funduszach, i zaciekawilo mnie jak sa oprocentowane fundusze
    zagraniczne ( jakies obligacje itp. ale cos o niskim poziomie ryzyka ). Jest
    jakas lista top10 takowych ?
    Jarod

  • 2. Data: 2005-04-21 21:22:14
    Temat: Re: Obligacje polskie / zagraniczne ?
    Od: "_Mark_" <s...@o...pl>

    Jarod wrote:
> [...]
    > oprocentowane fundusze zagraniczne ( jakies obligacje itp. ale cos
    > niskim poziomie ryzyka ). Jest jakas lista top10 takowych ?

    Nabywając jednostki funduszy zagranicznych zwracasz głównie uwagę na
    ryzyko kursowe, które jest wysokie.

    pzdr

  • 3. Data: 2005-04-24 11:26:04
    Od: "Kasia" <k...@w...pl>

    Użytkownik "_Mark_" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Nabywając jednostki funduszy zagranicznych zwracasz głównie uwagę na
    > ryzyko kursowe, które jest wysokie.

    Kolega pytał o obligacje zagraniczne - nie znaczy że ich wartość jest
    wyrażana w walucie obcej. Przykładem niech będą emisje European Investment
    Bank (obligacje EIB) czy Royal Bank of Scotland (RBS), które są weymitowane
    w PLN, a ich oprocentowanie wynosi ok. 5 % (nie pamiętam dokładnie). O
    aktualny kupon odsetkowy można dowiedzeić się u agenta emisji. Zatem ryzyko
    kursowe odpada, a obligacje zaliczane są do "zagranicznych"

    KS

  • 4. Data: 2005-04-24 14:56:19
    Od: "_Mark_" <s...@o...pl>

    Kasia wrote:
> [...]
    się
    > u agenta emisji. Zatem ryzyko kursowe odpada, a obligacje

    Ja zrozumiałem, że koledze chodziło o nabycie jednostek funduszu,
    który inwestuje w zagraniczne obligacje np. Skarbiec - USD
    obligacji, bo takie są dostępne w "Supermarkecie FI" mBanku.

    --
    pzdr