  • 11. Data: 2005-04-13 21:55:44
    Temat: Re: [OT] Zadanie z matematyki
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Użytkownik "S.T." <n...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:66db.000004cf.425d9364@newsgate.onet.pl...

    > Pała za niekonsekwencję ;-P
    >
    > Albo zaokrąglaj i odsetki i podatek,
    > albo nic, bo w zadaniu zapewne nic nie było
    > w stylu: podatek oblicz zgodnie z obowiązującymi przepisami

    No zaokraglalem podatek do pelnych groszy :). A jak sie wezmie 20% to
    nic nie trzeba zaokraglac. Nie wiem jak oni to zaokraglaja, czy do
    pelnych dziesiatek groszy, bo sam tego nie place, ale mam wrazenie, ze
    jednak do pelnych groszy.

    marekz

  • 12. Data: 2005-04-13 22:00:03
    Od: "S.T." <n...@p...onet.pl>

> [...]
    > nic nie trzeba zaokraglac. Nie wiem jak oni to zaokraglaja, czy do
    > pelnych dziesiatek groszy, bo sam tego nie place, ale mam wrazenie, ze

    Do dziesiątek.

  • 13. Data: 2005-04-13 22:04:30
    Od: Virus_7 <r...@b...cy>

    Seba napisał(a):
    > podatek nalicza sie przy dopisywaniu odsetek do rachunku, czyli w tym wypadku
    > co kwartał

    Możesz podać jakieś wiarygodne źródło tej informacji. Po prostu muszę
    mieć dobre argumenty, aby przekonać moją nauczycielkę (wice-dyrektor).

    --
    __ ___ * Pozdrawiam * ____
    \ \ / (_)_ _ _ _ ___ |__ | r...@g...cy

  • 14. Data: 2005-04-13 22:04:50
    Od: wizardx12 <R...@c...barg.cy>

    MarekZ napisał(a):
    >...Nie wiem jak oni to zaokraglaja, czy do
    > pelnych dziesiatek groszy, bo sam tego nie place, ale mam wrazenie, ze
    > jednak do pelnych groszy.

    Podstawę opodatkowania do pełnych złotych, podatek do 0,10 zł.

  • 15. Data: 2005-04-13 22:06:41
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    MarekZ wrote:

    > No zaokraglalem podatek do pelnych groszy :).

    To nie zaokrąglaj niczego. Założę się, że na matematyce niczego nie
    zaokrąglali.
    Spróbuj policzyć dla 2000 zł.

  • 16. Data: 2005-04-13 22:07:20
    Od: "S.T." <n...@p...onet.pl>

    > Możesz podać jakieś wiarygodne źródło tej informacji. Po prostu muszę
    > mieć dobre argumenty, aby przekonać moją nauczycielkę (wice-dyrektor).

    Wyciąg z banku (dowód rzeczowy) + Ustawa o PDOOF?

  • 17. Data: 2005-04-13 22:12:06
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Użytkownik "witek" <w...@g...pl.spam.invalid> napisał w
    wiadomości news:d3k55j$lm6$1@inews.gazeta.pl...

    > To nie zaokrąglaj niczego. Założę się, że na matematyce niczego nie
    > zaokrąglali.
    > Spróbuj policzyć dla 2000 zł.

    Eeeee, to slaba zabawa. Ciekawilo mnie jakby to bylo NAPRAWDE :-)

    marekz

  • 18. Data: 2005-04-13 22:17:07
    Od: "trainer" <t...@p...org>

    Virus_7

    > Bank proponuje oprocentowanie roczne równe 12% z kwartalną kapitalizacją
    > odsetek. Jaką kwotę musiałby wpłacić ojciec, aby po dwóch latach syn
    > otrzymał sumę 2417,85 zł? Uwzględnij 20% podatek od odsetek.
    >
    > ***
    > I teraz pytanie: Jak to rozwiązać? Albo lepiej: Kiedy podatek się odlicza,
    > bo to mnie przygnębia najbardziej? :/
    > ***

    Podatek odejmuje się zaraz po dopisaniu odsetek do kapitału

    2417,85 = X * (1+12%/4*0,8)^8
    X = 2417,85/(1+12%/4*0,8)^8 = 2000

    trainer.

  • 19. Data: 2005-04-13 22:23:34
    Od: gaunt <g...@g...pl>

    sroda, 13 kwietnia 2005 22:48 Virus_7 napisał(a):

> [...]
    > ***
    >
    > Oczywiście wzór:
    >
    > Kapitał * (1 + (procent/100*kapitalizacje w roku))^(ilość

    2417,85 = x*(1+0,03*0,8)^8

    z tego wyjdzie, że x=1999,9986
    a kiedy rozwiązywalem w drugą stronę, zaokrągliłem do 2000 i wyszlo
    2417,8516 czyli w zaokrągleniu do pełnych groszy 2417,85.

    O to Ci chodzilo?

    _____
    gaunt

  • 20. Data: 2005-04-13 22:27:07
    Od: Virus_7 <r...@b...cy>

    gaunt napisał(a):
> [...]
    > a kiedy rozwiązywalem w drugą stronę, zaokrągliłem do 2000 i wyszlo
    > 2417,8516 czyli w zaokrągleniu do pełnych groszy 2417,85.

    Exactly! Dzięki wielkie!

    --
    __ ___ * Pozdrawiam * ____