  • 1. Data: 2002-08-07 14:11:43
    Temat: [OT :)] Multi poszukuje specjalisty ds. sprzedazy kart bankowych w Lodzi
    Od: "Wall" <w...@i...pl>

    http://www.pl.jobpilot.de/stellenanzeigen/7d2/1c/800
    513.htm?footer=none -moz
    e ktos :)?:)
    POzdrawiam Wall

  • 2. Data: 2002-08-07 14:20:44
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "Wall"
    > http://www.pl.jobpilot.de/stellenanzeigen/7d2/1c/800
    513.htm?footer=none

    porzadny bank oferuje klientom karty a nie sprzedaje ;-))
    tym bardziej ze nadal jest ich wlascicielem co potwierdza napis na odwrocie
    kazdej karty
    *** blad ***

    PS zgłoszenia i CV przyjmują mailem PILNIE - w ciągu 7 dni tytle że nie ma
    na tej stronie żadnej daty ;-)))
    szenia w formie listu motywacyjnego i CV prosimy PILNIE (w ciągu 7 dni)
    przesłać mailem a w formie listu motywacyjnego i CV prosimy PILNIE (w ciągu
    7 dni) przesłać mailem Zgłoszenia w formie listu motywacyjnego i CV prosimy
    PILNIE (w ciągu 7 dni) przesłać mailem

  • 3. Data: 2002-08-07 19:20:53
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    > tym bardziej ze nadal jest ich wlascicielem co potwierdza napis na
    odwrocie
    > kazdej karty

    Eeeee... mam 4 karty [2 plaskie, 2 embosowane] na ktorych nie ma takiego
    napisu :), wiec prosze nie genalizowac ze na kazdej ;p

    Maciej

  • 4. Data: 2002-08-08 07:47:57
    Od: "Witek" <w...@p...onet.fi>

    Użytkownik "Wall" <w...@i...pl> napisał

    http://www.pl.jobpilot.de/stellenanzeigen/7d2/1c/800
    513.htm?footer=none -moz
    > e ktos :)?:)
    > POzdrawiam Wall

    Hihihihi KK multi juz blisko :DDDD

  • 5. Data: 2002-08-08 10:43:37
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "MK" <

    > Eeeee... mam 4 karty [2 plaskie, 2 embosowane] na ktorych nie ma takiego
    > napisu :), wiec prosze nie genalizowac ze na kazdej ;p

    sprawdzilem - faktycznie nie wszyscy to piszą, najmniej chyba BPHPBK
    ale zawsze ty jestes jedynie uzytkownikiem.
    pod paskiem jest napis "podpis użytkownika"
    lub "podpis posiadacza" (e-integrum)
    lub jedynie "authorised signature" (fortis)
    Skoro jestes tylko użytkownikiem to pewnie w regulaminie jest na ten temat
    wiecej - tam pewnie jest że właścicielem karty jest bank ;-))
    *** blad ***

  • 6. Data: 2002-08-08 11:25:13
    Od: No Name <v...@w...pl>

    (...)

> [...]
    > pod paskiem jest napis "podpis użytkownika"
    > lub "podpis posiadacza" (e-integrum)
    > lub jedynie "authorised signature" (fortis)

    Słownik Poprawnej Polszczyzny: "(...) posiadacz../ ten, kto coś posiada;
    właściciel..." ..."...mieć coś o dużej wartości materialnej jako własność"

    Dla niektórych banków stanowi to dylemat nie do przebrnięcia. Np. na
    karcie IKM Pekao SA: "Karta może być używana wyłącznie przez jej
    posiadacza..... Karta jest własnością Banku..."
    Czyli użytkownik jest posiadaczem , ale nie jest właścicielem. Podobnie
    jak licznika elektrycznego, za który zapłacił i jest zamontowany w jego
    domu.
    Stan faktyczny jest taki, że żadna karta bankowa nie jest własnością jej
    użytkownika.

    Pzdr: Dogbert

  • 7. Data: 2002-08-08 11:28:39
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    > sprawdzilem - faktycznie nie wszyscy to piszą, najmniej chyba BPHPBK
    > ale zawsze ty jestes jedynie uzytkownikiem.
    [...]
    > Skoro jestes tylko użytkownikiem to pewnie w regulaminie jest na ten temat
    > wiecej - tam pewnie jest że właścicielem karty jest bank ;-))

    Hm... sprawdzmy ;)

    Dotyczy karty Maestro LGPetro Banku. Ma karcie jest tylko
    AUTHORISED SIGNATURE, numer telefonu do Customer Service i adres banku.
    Fragment Regulaminu ponizej...

    Rozdział VI - Obsługa kart bankowych

    §21

    LGnet wydaje maksymalnie trzy Karty Bankowe danego rodzaju do netKonta, z
    zastrzeżeniem ust.2

    Posiadaczem Karty Bankowej może być Posiadacz Rachunku i/lub maksymalnie
    dwie wskazane przez niego osoby fizyczne, zamieszkałe na terenie
    Rzeczypospolitej Polskiej, które ukończyły 13 lat. Jedna osoba może otrzymać
    i posługiwać się tylko jedną Kartą Bankową danego rodzaju.

    §22

    Posiadacz Rachunku zobowiązany jest zapoznać Posiadacza Karty, nie będącego
    Posiadaczem Rachunku, z postanowieniami Regulaminu i odpowiada za skutki
    działań takiego Posiadacza Karty Bankowej. Czynności Posiadacza Karty
    dokonane przy użyciu Karty Bankowej są skuteczne wobec LGnet tak jak
    czynności Posiadacza Rachunku.

    §23

    LGnet wysyła Kartę Bankową i PIN na adres wskazany przez Posiadacza
    Rachunku. Wysłana Karta Bankowa posiada status karty nieaktywnej. Posiadacz
    Karty zobowiązany jest złożyć czytelny i trwały podpis na odwrocie karty
    niezwłocznie po jej otrzymaniu. Aktywacja Karty Bankowej dokonywana jest
    przez Posiadacza Rachunku za pośrednictwem operatora TeleCentrum.

    §24

    Posiadacz Karty Bankowej zobowiązany jest do utrzymania w poufności PIN.
    Transakcje realizowane przy użyciu Karty Bankowej i PIN traktowane są jako
    dyspozycje Posiadacza Rachunku. LGnet nie ponosi względem Posiadacza
    Rachunku odpowiedzialności za skutki wynikłe z ujawnienia PIN osobom
    trzecim, w tym nawet po zgłoszeniu zastrzeżenia Karty Bankowej.

    Kartą Bankową może posługiwać się wyłącznie Posiadacz Karty. LGnet nie
    ponosi odpowiedzialności za skutki wynikające z udostępnienia Karty Bankowej
    osobom trzecim.

    §25

    Trzykrotne błędne wprowadzenie PIN podczas użycia Karty Bankowej może
    spowodować zatrzymanie Karty Bankowej.

    §26

    Posiadacz Karty może dokonywać przy użyciu Karty Bankowej transakcji w
    ramach następujących ograniczeń:

    do wysokości Dostępnych Środków;

    w ramach określonych przez LGnet dziennych limitów kwotowych publikowanych w
    Komunikacie.

    §27

    Karta Bankowa akceptowana jest w kraju i za granicą na warunkach określonych
    przez Międzynarodowy System Płatniczy.

    LGnet nie ponosi odpowiedzialności za odmowę akceptacji Karty Bankowej przez
    Bankomaty lub osoby trzecie.

    Użycie Karty Bankowej może powodować zablokowanie środków na netKonto w
    kwocie i na okres niezbędny do rozliczenia transakcji.

    §28

    Posiadacz Karty akceptuje transakcję dokonaną przy użyciu Karty Bankowej
    poprzez:

    wprowadzenie PIN i/lub

    złożenie podpisu na dokumencie potwierdzającym dokonanie transakcji.

    Prawidłowe użycie Karty Bankowej polega na podpisaniu potwierdzenia zgodnie
    ze wzorem podpisu umieszczonym na Karcie Bankowej. Złożenie przez Posiadacza
    Karty podpisu innego niż podpis na Karcie Bankowej nie zwalnia Posiadacza
    Rachunku z odpowiedzialności prawnej i finansowej za dokonaną transakcję.

    §29

    Transakcje dokonane w Polsce są realizowane w złotych polskich.

    Transakcje dokonane za granicą realizowane są w walucie danego kraju. Kwota
    transakcji dokonanej w walucie obcej przeliczana jest na walutę EURO według
    kursu Międzynarodowego Systemu Płatniczego dla danego typu kart bankowych,
    ustalonego na dzień rozliczenia transakcji. Następnie kwota ta przeliczana
    jest na złote polskie według kursu sprzedaży dewiz obowiązującego w Banku w
    dniu obciążenia netKonto.

    Kwotą transakcji w złotych polskich LGnet obciąża netKonto, do którego
    wydana została Karta Bankowa

    §30

    Na Karcie Bankowej umieszczony jest termin ważności i odnosi się do
    ostatniego dnia wskazanego miesiąca.

    Po upływie ważności Karty Bankowej LGnet automatycznie wydaje nową Kartę
    Bankową i pobiera za tę czynność opłatę w wysokości określonej w "Taryfie
    prowizji i opłat pobieranych w LG Petro Bank S.A. za czynności bankowe". Dla
    nowej karty PIN nie ulega zmianie.

    Posiadacz Rachunku może zgłosić w LGnet, iż nie chce otrzymać nowej Karty
    Bankowej, o której mowa w ust. 2. Zgłoszenie takie musi być jednak złożone
    najpóźniej w ostatnim miesiącu poprzedzającym miesiąc, w którym upływa
    termin ważności poprzedniej Karty Bankowej.

    §31

    Fakt nieotrzymania Karty Bankowej w okresie 30 dni od daty wysłania do Banku
    podpisanej Umowy wraz z wymaganymi dokumentami, Posiadacz Rachunku powinien
    zgłosić w TeleCentrum lub poprzez Kanał Internetowy.

    §32

    Posiadacz Rachunku ponosi całkowitą odpowiedzialność za skutki transakcji
    dokonanych przy użyciu Kart Bankowych.

    W przypadku zniszczenia lub uszkodzenia Karty Bankowej w sposób, który
    uniemożliwia korzystanie z niej, Posiadacz Rachunku powinien przesłać ją do
    LGnet oraz złożyć wniosek o wydanie nowej Karty Bankowej za pośrednictwem
    Kanału Dostępu. W takim przypadku LGnet przygotuje nową Kartę Bankową
    oznaczoną tym samym numerem. Termin ważności nowej Karty Bankowej -
    duplikatu pozostaje niezmieniony.

    Posiadacz Karty Bankowej powinien bezzwłocznie zgłosić fakt zagubienia lub
    kradzieży karty w Centrum Autoryzacji Kart lub w TeleCentrum. Z momentem
    zgłoszenia następuje zastrzeżenie karty.

    Posiadacz Rachunku nie odpowiada za transakcje dokonane przy użyciu
    zastrzeżonej Karty Bankowej, chyba że akceptacja transakcji nastąpiła przy
    użyciu numeru PIN.

    Posługiwanie się zastrzeżoną Kartą Bankową jest zabronione. Jeżeli jednak
    Posiadacz Karty użyje zastrzeżonej Karty Bankowej to dokonane transakcje
    obciążają netKonto.

    §33

    Na wniosek Posiadacza Karty LGnet wydaje w miejsce zastrzeżonej Karty
    Bankowej nową kartę, oznaczoną nowym numerem oraz posiadającą nowy termin
    ważności. W przypadku odzyskania zastrzeżonej Karty Bankowej, Posiadacz
    Karty zobowiązany jest dokonać jej zniszczenia w sposób uniemożliwiający jej
    użycie.

    §34

    LGnet ma prawo dokonać zastrzeżenia Karty Bankowej przy zaistnieniu
    któregokolwiek z niżej wymienionych przypadków:

    Posiadacz Karty posługuje się kartą w sposób niezgodny z jej przeznaczeniem
    lub postanowieniami niniejszego Regulaminu,

    Posiadacz Rachunku dokona zamknięcia netKonta,

    na wniosek Posiadacza Rachunku,

    Karta Bankowa została zwrócona do LGnet;

    Umowa została wypowiedziana przez Posiadacza Rachunku lub LGnet,
    zaistnienia podejrzenia, że Kartą Bankową posługuje się osoba inna niż
    Posiadacz Karty.

    [zrodlo: http://www.lgpetro.com.pl/bankowosc_internetowa/regu
    lamin.html ]

    Maciej

  • 8. Data: 2002-08-08 11:29:49
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Witek" <w...@p...onet.fi> napisał w wiadomości

    > Hihihihi KK multi juz blisko :DDDD

    Chyba nie zdradze zadnej tajemnicy jak powiem, ze bardzo bardzo blisko :).

    Maciej

  • 9. Data: 2002-08-08 11:39:24
    Od: "Kamil Jońca" <k...@p...onet.pl>

    [...]
    > Chyba nie zdradze zadnej tajemnicy jak powiem, ze bardzo bardzo blisko :).
    >
    > Maciej
    Nie denerwujcie mnie - i tak jej nie dostanę :-/

    KJ

  • 10. Data: 2002-08-08 11:39:27
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Użytkownik "No Name" <v...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Stan faktyczny jest taki, że żadna karta bankowa nie jest własnością jej
    > użytkownika.

    Mylisz sie. Otoz jedna z glownych cech tzw. pormonetek elektronicznych [kart
    przedplaconych] jest to, ze sa wlasnoscia osoby ktora ja kupila. Dlatego tez
    taka karte mozna swobodnie odsprzedac innej osobie. A ze karty przedplacone
    moga byc kartami bankowymi to chyba nie masz watpliwosci ;).

    Maciej