  • 1. Data: 2011-03-09 13:28:04
    Temat: /OFE/ pozew zbiorowy
    Od: MK <m...@i...pl>

    Inicjatywa ciekawa, zobaczymy na ile skuteczna i nie tylko
    marketingowa...

    MK

    Rybiński: pozew przeciwko rządowi dzisiaj, 13:01

    Były wiceszef NBP profesor Krzysztof Rybiński potwierdził IAR, że
    wkrótce rozpocznie się akcja przygotowywania pozwu zbiorowego
    przeciwko rządowi Donalda Tuska za przygotowane zmiany w OFE.
    Ekonomista zapowiada, że najpierw zostanie przeprowadzony sondaż
    opinii publicznej, w którym Polacy będą mogli deklarować, czy chcą
    zaangażować się w taki pozew.

    Krzysztof Rybiński deklaruje, że jeśli Sejm przyjmie ustawę w wersji
    zaproponowanej przez rząd, to wówczas rozpocznie się procedura pozwu
    zbiorowego.

    Kancelaria prawnicza oszacowała koszt prowadzenia tej sprawy na 100
    tysięcy złotych. Były wiceszef NBP twierdzi, że " jeżeli 100 tysięcy
    Polaków będzie zainteresowanych tą akcją, to nie będzie to drogi
    pozew".

    Według projektu rządowego początkowo składka trafiająca do OFE
    zostanie zmniejszona z 7,3 proc. do 2,3 proc., potem jednak będzie
    stopniowo wzrastać, by docelowo w 2017 r. osiągnąć poziom 3,5 proc.
    Zmiana ma przynieść oszczędności w potrzebach pożyczkowych Polski do
    2020 r w wysokości 190 mld zł.

  • 2. Data: 2011-03-09 13:34:39
    Temat: Re: /OFE/ pozew zbiorowy
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Wed, 9 Mar 2011 05:28:04 -0800 (PST), MK <m...@i...pl> wrote:

    >Były wiceszef NBP profesor Krzysztof Rybiński potwierdził IAR, że
    >wkrótce rozpocznie się akcja przygotowywania pozwu zbiorowego
    >przeciwko rządowi Donalda Tuska za przygotowane zmiany w OFE.

    a nie można by przy okazji pozwać ich o to, żeby OFE było dobrowolne?
    Na taki pozew - się piszę.

    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 3. Data: 2011-03-09 13:39:09
    Od: "wiatrak" <w...@y...pl>

[...]

    ---------
    Mam rozdwojenie jaźni w tej sprawie. Jedni i drudzy robią skok na moja kasę.

    wiatrak

  • 4. Data: 2011-03-09 13:43:19
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "MK" <m...@i...pl> napisał w wiadomości grup
    1g2000prh.googlegroups.com...
    > Inicjatywa ciekawa, zobaczymy na ile skuteczna i nie tylko
    > marketingowa...

    Profesor Rybiński to bardzo mądry człowiek, ale ta akcja to chyba raczej
    wyłącznie jego auto-marketing. Te pieniądze są stracone tak czy inaczej.

    Bardziej mnie interesuje jak się zakończy grecka akcja "Nie płacę". Bo jak
    ich tam skutecznie nie spacyfikują, to może być w naszym rejonie świata
    zabawnie.

  • 5. Data: 2011-03-09 13:46:31
    Od: MK <m...@i...pl>

    On 9 Mar, 14:39, "wiatrak" <w...@y...pl> wrote:

    -----------------------­----------------------------
    ----------
    > Mam rozdwojenie ja ni w tej sprawie. Jedni i drudzy robi skok na moja kas .

    Po wprowadzeniu wnioskowanych zmian to juz na pewno nie dotkniesz tej
    kasy. Dzis wydzielone konto w ZUS, a jutro infomacje, ze nie ma sensu
    utrzymywac 2 kont...

    MK

  • 6. Data: 2011-03-09 13:59:55
    Od: MK <m...@i...pl>

    On 9 Mar, 14:43, "MarekZ" <b...@a...w.pl> wrote:

    > Profesor Rybi ski to bardzo m dry cz owiek, ale ta akcja to chyba raczej
    > wy cznie jego auto-marketing. Te pieni dze s stracone tak czy inaczej.

    Ja uwazam, ze nie sa stracone do czasu pozostawienia ich poza ZUS. To
    co jest w OFE z miesiaca na miesiac ma coraz wieksze znaczenie i coraz
    wiecej sie o tym bedzie mowic, a to daje szanse na ich odzyskanie
    przynajmniej z znacznej czesci.
    Swoja droga przyszlo mi do glowy, ze zabranie kasy z OFE to zamach na
    moje bezpieczenstwo na emeryturze. Dzis potrafie sobie dac rade nawet
    gdy podniosa podatki, ale na starosc moze nie byc tak wesolo i moge
    byc skazany na jalmuzne wydzielana przez Panstwo.
    Uwazam, ze zwrot srodkod w czesci kapitalowej powinien byc
    gwarantowany konstytucyjnie.

    > Bardziej mnie interesuje jak si zako czy grecka akcja "Nie p ac ". Bo jak
    > ich tam skutecznie nie spacyfikuj , to mo e by w naszym rejonie wiata
    > zabawnie.

    Hehe... ja tam mysle, ze u nas ludzion w ogole przyszlosc wisi i mysla
    tylko o dniu dzisiejszym, a zanim cos sie zmieni uplynie troche
    czasu...

    MK

  • 7. Data: 2011-03-09 14:25:05
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Wed, 9 Mar 2011 05:59:55 -0800 (PST), MK <m...@i...pl> wrote:

    >Uwazam, ze zwrot srodkod w czesci kapitalowej powinien byc
    >gwarantowany konstytucyjnie.

    Zaproponuj przepis.
    Oczywiście można zagwarantować, że od 2050 roku każdy emeryt dostanie
    milion na miesiąc. Tylko jakoś nikt nie zagwarantuje, że chleb nie
    będzie kosztował 200 tysięcy...

  • 8. Data: 2011-03-09 14:31:53
    Od: "spa" <s...@a...er>

    Uzytkownik "MK" <m...@i...pl> napisal w wiadomosci
    o.googlegroups.com...
    > Swoja droga przyszlo mi do glowy, ze zabranie kasy z OFE to zamach na
    > moje bezpieczenstwo na emeryturze. Dzis potrafie sobie dac rade nawet

    Policzyles ile z OFE co miesiac dostaniesz i jak dlugo?
    Ja uwazam, ze OFE jest dobre dla politykowi swoich zarzadców
    Motlochowi sie we lbach maci, by opowiedzieli sie po jakies stronie.

  • 9. Data: 2011-03-09 14:45:22
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Uzytkownik "MK" <m...@i...pl> napisal w wiadomosci grup
> [...]

    > co jest w OFE z miesiaca na miesiac ma coraz wieksze znaczenie i coraz
    > wiecej sie o tym bedzie mowic, a to daje szanse na ich odzyskanie

    Oczywiscie co do zasady masz racje. Ale moim zdaniem jedyna mozliwa
    przyszlosc jest taka, ze nic nie uratuje srodków zgromadzonych w OFE przed
    przejeciem ich przez polskie panstwo. Czy teraz, czy dwa lata pózniej. Nic.
    Co naturalnie nie oznacza, ze aktywne przeciwdzialanie temu nie ma sensu. A
    w szczególnosci warto walczyc o dziedziczenie.

    Co do wysokosci przyszlych emerytur, te wszystkie targi kiedy one beda
    wyzsze o 20 zl a kiedy nizsze budza we mnie wylacznie smiech. Bo przeciez te
    wszystkie zmiany sa w tym kontekscie kompletnie bez znaczenia. Wysokosc
    emerytur bedzie zalezec wylacznie od sytuacji i istnienia polskiego panstwa
    oraz jego budzetu w momencie ich wyplacania. Czy sie to zorganizuje w drodze
    inflacji czy w drodze uchwalenia jakichs tam przepisów i wspólczynników w
    parlamencie, to tylko technikalia.

    > Swoja droga przyszlo mi do glowy, ze zabranie kasy z OFE to zamach na
    > moje bezpieczenstwo na emeryturze. Dzis potrafie sobie dac rade nawet

    No tak, bezsprzecznie jest to zamach na bezpieczenstwo finansowe uczestników
    systemu.

    > gdy podniosa podatki, ale na starosc moze nie byc tak wesolo i moge
    > byc skazany na jalmuzne wydzielana przez Panstwo.

    Ale jezeli to obecnie rozumiesz, to wszystko wskazuje na to, ze dasz sobie
    rade.

    > Uwazam, ze zwrot srodkod w czesci kapitalowej powinien byc
    > gwarantowany konstytucyjnie.

    Konstytucja tez nie jest niezmienialna. I przy jej uzyciu tez z próznego sie
    nie naleje. Takiej gwarancji nie traktowalbym inaczej niz napisu na
    obligacjach emerytalnych: "obiecujemy wam solennie, ze bedzie dobrze".

    > Hehe... ja tam mysle, ze u nas ludzion w ogole przyszlosc wisi i mysla
    > tylko o dniu dzisiejszym, a zanim cos sie zmieni uplynie troche
    > czasu...

    Mysle, ze z tej greckiej inicjatywy moga wyniknac bardzo powazne
    konsekwencje. W koncu Grecy juz kiedys byli awangarda swiata. Moze w jakis
    sposób to w ich genomach przetrwalo. ;-)

  • 10. Data: 2011-03-09 14:58:22
    Od: Aha <t...@s...com>

    W dniu 2011-03-09 14:59, MK pisze:

> [...]
    >
    > Hehe... ja tam mysle, ze u nas ludzion w ogole przyszlosc wisi i mysla
    > tylko o dniu dzisiejszym, a zanim cos sie zmieni uplynie troche

    A tak bedziesz skazany na jalmuzne wydzielana przez OFE.

    OFE to dodatkowa banda darmozjadow ktora przezera twoja kase.